10 Reacties
3 maanden geleden
Ik lees mee. Wij hebben echt precies hetzelfde met ons zoontje van 11 weken oud. Savonds laat valt hij zo in slaap in zijn eigen kamer maar overdags is hij er erg onrustig en als het dan lukt na een tijd om hem daar in slaap te krijgen dan is hij na 10 minuten alweer wakker ook al blijven we er lang bij zitten
3 maanden geleden
Zou het af en toe proberen maar klinkt alsof hij er nog niet aan toe is. Zou hem lekker in de box laten slapen tot die tijd.
3 maanden geleden
Wij zeggen niets meer als we eenmaal op zijn kamertje zijn, zodat daar dus altijd stilte is. Hij ligt ingebakerd in de love to Dream swaddle up slaapzak en krijgt zn speentje.
Lakentje strak er overheen zodat hij niet zo met z'n beentjes in de lucht gaat trappelen. Gordijnen dicht met een klein kiertje zodat het ietsje lichter is dan snachts. En dan bij hem blijven zitten en hand op z'n buik. Of op z'n armpjes als hij daarmee onrustig aan het rondslaan is.
Soms wrijf ik van z'n voorhoofd naar z'n oogjes en doe zo z'n oogleden dicht, de ene keer ontspant hij daarvan, de andere keer wordt hij wild. Wat we soms ook doen is onze hand voor zijn ogen als hij rond blijft kijken. Ook hier hetzelfde, de ene keer wordt hij er juist onrustig van, de andere keer valt hij er direct door in slaap. Heel wisselend.
Ook slaap ik met mijn hoofd op een hydrofiele doek, die leg ik dan daarna onder zijn hoofdje in zijn bedje. Zo heeft hij mijn geur dichtbij. En we hebben een white noise knuffel aan staan. Vaak doe ik ook een wasje ondertussen zodat er iets van lawaai om hem heen is en hij geluiden van buiten minder hoort. Misschien heb je er iets aan?
3 maanden geleden
Misschien gewoon paar weekjes loslaten en dan opnieuw proberen, wellicht lukt het dan opeens wel en is het nu nog net te vroeg. Komt echt vanzelf goed, bij de ene ietsjes eerder dan bij de ander! ☺️ scheelt je nu een hoop struggels/frustratie en tijd die je kwijt bent met blijven proberen.