20 Reacties
4 maanden geleden
Reactie op CiskaK
Tussen 6-8 weken zijn de darmkrampjes ook op hun ergste. Wellicht dat het m ...
Dat dacht ik ook maar uiteindelijk heeft ze een boertje gelaten en dan merk je enorme verlichting en valt ze uiteindelijk in slaap.
Nu dacht ik dat krampjes en boertje met elkaar in verbinding staan..
4 maanden geleden
Mijn vriend houdt haar vaak schuin tegen zich aan. Hand op de rug en zelf heen en weer. Het werkt eigenlijk altijd (als andere manieren niet lukken).
Wij gebruiken ook sab simplex (wel minder dan de gebruikelijke dosering). In een fles van 120 doe ik 6/7 druppels, 90 ml doe ik 4/5 druppels.
De reden dat ik wat minder geef is dat de "alcohol" me niet zo aanspreekt. Maar de hoeveelheid die ik geef helpt haar goed.
Ze had heel erg krampjes en wilde ook moeilijk boeren. Icm de probiotica; ze boert goed, laat goed scheetjes en elke dag 1 goede poepluier. En het belangrijkste: een tevreden meisje 🥰
4 maanden geleden
Reactie op ingele88
Heeft dat nu nog nut? De piek is tot 6-8 weken?
Dat is de piek inderdaad! Maar de rijping vd darmen duurt zo'n 3 tot 4 maand.
Het is ook niet zo dat je het eerst een tijdje moet gebruiken voordat het werkt. Het wordt niet opgenomen door het lichaam opgenomen. Het zorgt ervoor dat de belletjes in maag en darmstelsel worden samengevoegd tot grotere gasbellen, zodat ze gemakkelijker een boertje of scheet laten.
4 maanden geleden
Reactie op ingele88
Ohh ok zal er is naar kijken dan! Ben nóóit zo van allerlei middelen in haa ...
Ik ook niet, verre van! Maar het was hier echt zo heftig dat we beide met de handen in de haren zaten. Toen toch overstag gegaan.
En zoals ik zei; ik geef minder dan de druppels die in de dosering staan. Daar staat 15 druppels per fles. Dat vind ik te veel, en minder werkt bij ons meisje (7wk) ook prima gelukkig!
4 maanden geleden
Wij zetten ons zoontje ook wel op ons been en dan onder de armpjes langzaam klein beetje omhoog trekken en dan weer rustig in laten zakken. Dat paar keer achter elkaar en dan laat hij ook boertjes. Kwam de kraamzorg mee want ons zoontje boert lastig.
4 maanden geleden
Hier houd ik hem dan eerst een tijd rechtop, dan leg ik hem 2 minuten weer neer, dan pak ik hem en neem ik hem mee naar de wc beneden 😂. De trap af (hobbel hobbel, met hem rechtop in m’n armen), hem in ‘liggende draagmanier’ mee naar de wc om te plassen, dan weer rechtop trap omhoog (opnieuw hobbel hobbel) en halverwege omhoog komt er dan een mega dikke 😂. Enige wat ‘s nachts helpt en ik wil niet 2x lopen omdat ik toch moet plassen dus neem hem gewoon mee 😂
4 maanden geleden
Rechtop rondjes draaien, ik houd m dan vast onder de oksels en met mijn vingers ondersteun ik ook het hoofd en dan met het hele lijfje rondjes draaien met de klok mee. Dit doe ik snachts als ik te moe ben om nog rondjes te lopen, was een tip van onze kraamzorg en werkt goed. Ook lekker hoog op je schouder leggen zodat zijn darmen op je schouder bot/ sleutelbeen liggen en dan beentjes buigen terwijl je loopt dat helpt bij ons ook vaak.
4 maanden geleden
Ik leg mijn dochter over mijn schouder en leg haar soms ook weer even neer als het niet direct lukt. Vaak als ik haar dan weer optil en op mijn schouder leg komt er wel een boertje. En ik ontdekte een paar dagen geleden dat met een iets holle handpalm zachtjes kloppend van onder--tot bovenrug en weer terug ook goed werkt.