9 Reacties
4 maanden geleden
Onze oudste had ook hevige reflux. Je kunt niet veel doen dan de standaard tips opvolgen. Veel rechtop houden, eventueel in draagdoek/zak, bedje schuin zetten, liever vaker kleinere porties voeding dan minder grotere.
Je zou kunnen indikken met johannesbroodpitmeel maar onze dochter kreeg daar ook veel meer last van, het blijft dan langer in de maag en kan daardoor ook vaker omhoog komen.
Bij ons hielp uiteindelijk alleen medicatie, voor de pijn dan wel, het spugen bleef maar het deed haar geen pijn meer.
Succes 😞🍀💐
4 maanden geleden
Reactie op Sunnytina
Onze oudste had ook hevige reflux. Je kunt niet veel doen dan de standaard ...
Welke medicatie kreeg je en hoe kom je daaraan, waaraan merkte je bijvoorbeeld de pijn? En welke jbpm hebben jullie gebruikt
4 maanden geleden
Reactie op Anoniempje07
Welke medicatie kreeg je en hoe kom je daaraan, waaraan merkte je bijvoorbe ...
We kregen nexium voorgeschreven door een kinderarts. Onze dochter huilde de hele dag (en extra na opkomende voeding), sliep amper doordat ze wakker werd van de oprispingen. Als
kleine baby kon je al goed aan haar gezicht en gedrag zien dat de oprispingen haar pijn deden. Na het starten van de medicatie verdween dat, ze bleef veel last houden van het spugen en sliep daarom nog altijd erg slecht maar het huilen werd vele malen minder. Ze heeft zeker tot 14 maanden flink gespuugd, maar was een vrolijk kind gelukkig!
Ik weet niet meer welk merk precies maar we kozen voor een biologische, alleen maar weinig gebruikt omdat de klachten zoveel erger werden 🤷♀️
4 maanden geleden
Wij gebruiken nutrilon omneo tegen krampjes en ontlasting en daarbij doen we 2 schepjes nutrilon nutriton (voorgekookte johannesbroodpitmeel) van nutrilon zelf het werkt super goed wij geven ons zoontje van 3 maanden 180cc en dan 2 schepjes en omdat omneo ook al wat dikker is helpt t echt en ook geen krampjes of moeilijke ontlasting omdat we de goeie combinatie nu hebben ik druk echt op je hart om het te proberen bij ons meteen verschil!!! Kan alleen zijn dat je van fles/speen moet wisselen vanwege de dikte❤️❤️
4 maanden geleden
Hier kunnen we het nog goed onderdrukken door vaker kleine beetjes te voeden. Hij is morgen 10 weken maar krijgt nog 7x 120 overdag en 1x in de nacht 90. Hij doet het hier goed op!
Johannesbroodpitmeel is ook optie maar vaak helpt dat krampjes / verstopping in de hand en gedoe met speen op de fles. Bij m'n vorige zoontje ook nexium gebruikt maar dat stel ik nu het liefst zo lang mogelijk uit zolang dit goed gaat
4 maanden geleden
Reactie op Anoniem262001
Hier kunnen we het nog goed onderdrukken door vaker kleine beetjes te voede ...
Hij krijgt kruidvat extra care, tijdje AH standaard geprobeerd maar dit is na mijn idee wat zuurder en had hij ook erg last van
4 maanden geleden
Wij gebruiken nutrilon omneo tegen krampjes en ontlasting en daarbij doen w ...
Ja heb al eerder getwijfeld over omneo maar vind de stap omneo en dan ook nog jbpm tegelijk zo veel tegelijk.. ga morgen biologische jbpm met gewone nutrilon proberen als dat niet helpt na een week dan nog eens denken over omneo.. welke fles en speen heb jij?
4 maanden geleden
Reactie op Anoniem262001
Hier kunnen we het nog goed onderdrukken door vaker kleine beetjes te voede ...
Welke klachten hebben je doen besluiten nexium te gebruiken? Hier ook 7 voedingen van 90-120. Wij starten morgen met biologische jbpm hoop ergens dat dat beter is dan die buurjongen variant.
4 maanden geleden
Reactie op Anoniempje07
Welke klachten hebben je doen besluiten nexium te gebruiken? Hier ook 7 voe ...
Wij gebruiken nu juist geen nexium. Maar bij mijn andere zoontje die huilde hele dag. Niet slapen en zichtbaar fronsen