40 Reacties

2 maanden geleden

Same.. ik lig er al een hele tijd wakker van (lees: weken) en ben er nog niet uit of we überhaupt wel gaan. Heb je een kind dat lekker doorslaapt lig je nóg wakker. Motherhood…

2 maanden geleden

Ons meisje heeft al twee keer prikjes gehad (5 weken te vroeg geboren, waardoor ze de 22 weken prik alsnog moest). Beide keren werd ze alleen hangerig en sliep ze meer. Voor de rest geen last gehad!

2 maanden geleden

Mijn kindjes hebben eigenlijk nooit gereageerd op prikjes, dus dat kan ook nog 😊

2 maanden geleden

Vorige week heeft ons dochtertje deze vaccinaties gehad. . Heb er bij thuis komst gelijk een zetpil gegegeven uit voorzorg. Verder heeft ze er geen last van gehad, wat wij gemerkt hebben, alleen sliep ze veel die dag.

2 maanden geleden

Als het niet goed voelt zou ik de afspraak verzetten :)

2 maanden geleden

Wegens redenen mag mijn zoon die voor rota niet krijgen maar op de andere vaccinaties heeft hij niet gereageerd. Hij gedroeg zich niet anders dan normaal. Nu heeft hij ook op doktersadvies 3x een zetpil gehad (waarvan 1 vooraf aan de vaccinatie) dus ik weet niet of dat daar ook invloed op heeft gehad.

2 maanden geleden

Mijn dochtertje is vrijdag geweest en heeft nergens last van gehad, ze was heel veel aan het lachen en kletsen. Ze had ‘s avonds wel verhoging (38,1) toen ze naar bedje ging. En werd in de nacht om 02.00u wakker (nogsteeds 38) , terwijl ze normaal 12 uur aan een stuk doorslaapt. Dat was het enige wat ik er aan merkte. Maar ondanks de verhoging merkte we er niets aan! Ik kreeg als tip van andere mama’s om een zetpil te geven voordat je naar het cb gaat zodat je het voor bent. Of kort na je bezoek. Blijkbaar gaven ze die tip vroeger bij het cb ook altijd!

2 maanden geleden

Reactie op KleineFreek24

Mijn dochtertje is vrijdag geweest en heeft nergens last van gehad, ze was ...
Dit had ik zelf dus niet gedaan (kreeg die tip achteraf pas). Maar ga ik met de volgende met 5 maanden wel doen!

2 maanden geleden

Hier niets gemerkt! Was ook 28 graden die dag... maar geen eens een zetpil hoeven geven dus! 😊

2 maanden geleden

Reactie op KleineFreek24

Mijn dochtertje is vrijdag geweest en heeft nergens last van gehad, ze was ...
Ons cb raaf een zetpil vooraf geven af. Het lichaam zou hierdoor minder hoeven te doen tegen de vaccinatie en die zou dus minder goed werken. Bij mijn oudste altijd naderhand pas zetpil gegeven als dat nodig bleek

2 maanden geleden

Wij moeten ook vandaag en ben er ook nerveus van! Fijn om te lezen dat het bij veel kindjes ook meeviel 🤗

2 maanden geleden

Hier ook de 3 vaccinaties in 1 gehad. Hij werd na 4 uurtjes heel hangerig en huilerig. Ik heb het toen aangekeken, en getempt. Temp liep iets op, maar geen koorts. Toch besloten om tegen zijn pijn (die hij duidelijk ervaarde vanwege het hangerig en huilen), een zetpil te geven en toen was alles weer goed. Een dagje zijn ze wat hangeriger, maar als je jezelf erop instelt vond ik het goed te doen.

2 maanden geleden

Volgens mij wordt het geven van paracetamol voorafgaand tegenwoordig afgeraden, omdat de pcm mogelijk invloed kan hebben op de werking van het vaccin en eventuele bijwerkingen kan maskeren. Het schijnt ook weinig te doen voor de pijn van de prik zelf> waardoor er eigenlijk weinig reden is voor het geven. Mijn kindjes hebben overigens altijd weinig last gehad (inmiddels 3 stuks).

2 maanden geleden

Same.. ik lig er al een hele tijd wakker van (lees: weken) en ben er nog ni ...
Heb ik ook.. ik heb het uitgesteld.

2 maanden geleden

Ik heb de vaccinaties zojuist laten geven. Advies was pas vanaf 38 graden of meer een zetpil. Niet vooraf ivm de werking. Ze is 15 min na de vaccinaties direct in slaap gevallen.

2 maanden geleden

Reactie op Verica Markovic

Heb ik ook.. ik heb het uitgesteld.
Wij vandaag ook… vroegen ze of we morgen wilden komen. Nu maar een afspraak met de arts i.p.v. de verpleegkundige om in het moment te overleggen en evt te beslissen.

2 maanden geleden

Mijn zoontje werd steeds na zijn vaccinaties heel ziek, echt heel ziek, we moesten 1x bijna naar het ziekenhuis. Dus ik ben er zelf op dit moment niet zo'n fan van haha. Ik ben niet tegen op vaccinnaties ofc, maar ik heb even een pauze ingelast en nu is hij al 9 maanden niet ziek geweest. Ik heb ze voor mijn dochtertje nu ook iets uitgesteld ivm de warmte en omdat ik bang ben dat zij ook zo heftig reageert en daar heb ik geen energie voor met warmte haha

2 maanden geleden

Ik ben vandaag met mijn zoontje geweest, tot nu toe reageert hij er gelukkig goed op. Slaapt nu veel en alleen beetje mopperen tussendoor. De 2de rota heb ik niet gedaan nog omdat hij daar vorige keer ontzettend veel last van had gekregen. Hopelijk gaat het vannacht ook nog goed en slaapt hij lekker.

2 maanden geleden

Wij zijn vanochtend geweest. Tot nu toe is ze heel tevreden en slaapt wat meer. Consultatiebureau zei dat koorts juist een hele normale reactie is op de vaccinatie en ook nodig om het te verwerken. Zorg dat je kindje goed drinkt en probeer het thuis zo koel mogelijk te houden.

2 maanden geleden

Wij zijn ook begin van de middag geweest (12.00). Bij thuiskomst ging hij meteen slapen, daarna goed gedronken en nu (16.15) slaapt hij weer. Hij jengelt misschien iets meer dan normaal maar verder nog niets opgemerkt. Hopelijk blijft het hierbij😄