15 Reacties
3 maanden geleden
Jaa, wij gaan binnenkort ook nog op vakantie. Onze dochter is dan 15 weken oud. Wij gaan samen met mijn ouders en broer 1 week naar Duitsland (Beieren) en daarna 1 week naar Oostenrijk (Karintië). Onze labrador gaat ook mee. Heb er super veel zin in! Ik vind het ook heel gezellig en fijn dat mijn ouders en broer mee gaan. Zij zijn echt dol op onze dochter en willen ook een paar keer op haar passen zodat wij wat met zijn tweetjes kunnen doen.
Mijn tip voor de (auto)reis is zo'n flessenverwarmer van mybambini's. Dan kan je overal en nergens de melk opwarmen. Verder zo'n wagenspanner voor boven de maxicosi zodat ze daar lekker mee kan spelen onderweg en freddie de vuurvlieg is ook altijd een succes hier in huis. Daarnaast hebben wij ook zo'n autospiegel bij de maxicosi hangen zodat we haar goed in de gaten kunnen houden als we allebei voorin zitten.
3 maanden geleden
Wij gaan met baby van 12 weken naar Spanje.
Ik heb vooraf baby paracetamol gehaald bij de apotheek.
Een schaduw doek voor aan de wagen. Muggennet en een maxicosi hoes van katoen. De zwarte maxicosi wordt bij ons erg heet. Een klein ventilatortje voor aan de kinderwagen.
Uv pakje en uv petje.
Extra spenen.
3 maanden geleden
Als je zonder wandelwagen op vakantie gaat vond ik dit echt fantastisch.
https://www.bol.com/nl/nl/p/multifunctionele-luiertas-rugzak-waterdichte-verzorgingstas-babytas-met-verschoonkussen-en-kinderwagenhaken/9300000184723927/?Referrer=ADVNLGOO002031-S--9300000184723927&gad_source=1&gbraid=0AAAAAD5OnmNQNcQyJGE_0n6vZ3Nm_gQwj&gclid=CjwKCAjwnqK1BhBvEiwAi7o0XyMpX9R14vNwZJuQrA5Z3g5ioKB7lLqdTSbDTQQKNRpqXAlxdksuBxoC4joQAvD_BwE
3 maanden geleden
Wij gaan binnenkort lekker een ruime week naar Texel, telt dat ook? ;) onze baby is nu 8 weken maar we gingen met 4 weken al logeren bij mijn ouders. We hebben een elektrische bakfiets gehuird waar de maxicosi in kan :) verder niet veel bijzonders mee! Lekker tentje voor op het strand, schapenvachtje, genoeg hydrofielen, kleertjes en dat was ‘t! We gaan met de trein vanaf Den Haag, baby lekker in dr draagzak
3 maanden geleden
Reactie op aj205a
Wij gaan binnenkort lekker een ruime week naar Texel, telt dat ook? ;) onze ...
Maxicosi beschermt niet tegen de trillingen van een (bak)fiets. Daarom pas beginnen met zachtjes fietsen na 3 maanden wordt aangegeven ivm met hersenschudding. Niet betweterig maar goed bedoeld om nog is naar te kijken.
3 maanden geleden
Ik zie dat veel van jullie best "ver" weg gaan en ben benieuwd hoe jullie dan doen, gaan jullie met het vliegtuig of met de auto? Want je baby mag toch maar max 1,5 uur achter elkaar in de maxi cosi wij hebben daarvoor gekozen dit jaar lekker naar center Parcs in Nederland te gaan. Verder een tip als wij van huis gaan vullen wij altijd een thermoskan (nijntje van de hema) met kokend water en nemen een fles koud water mee dan kan je over een flesje maken
3 maanden geleden
Reactie op Eva2024
Ik zie dat veel van jullie best "ver" weg gaan en ben benieuwd hoe jullie d ...
Je hebt tegenwoordig die maxicosi modellen waar de baby’s liggen en langer in zouden kunnen. Wij gaan met het vliegtuig 2 uur vliegen. Met onze oudste hebben wij toen de reis gemaakt met de maxicosi in de auto… 42 uur over gedaan! Steeds stoppen baby uit halen op kleedjes spelen man man never nooit meer 😂
3 maanden geleden
Reactie op Eva2024
Inderdaad gewoon veel stoppen! Wij nemen ook een speelkleed mee zodat als we stoppen dat ook zij even haar benen kan strekken. En ook ben ik wel van mening dat het vast voor 1 dagje geen kwaad kan. Snap dat het niet goed is als ze daar dagen in zou zitten maar dat is natuurlijk niet het geval :)
3 maanden geleden
Wij gaan dit weekend een lang weekend kamperen met onze vouwwagen en onze kleine man van 9 weken! 💚☀️
Over 3,5 week gaan we een weekje Duitsland (Harz) op een vakantiepark. Dit is voor ons 5 uurtjes rijden en vond dat de max voor nu met de kleine.
Volgend jaar hopen we weer naar zuid Frankrijk of Italië te gaan maar dan hopelijk met een caravannetje!
3 maanden geleden
Wij hebben een draagbare flessenverwarmer van vulpes zodat je overal flesje kan maken
Flesvoeding mee en flesje koud water en klaar!
3 maanden geleden
Wij zijn nu op vakantie in België, huisje gehuurd op een camping. Heerlijk ☀️ en met de kleine man gaat het boven verwachting goed.
Gouden tip wat mij betreft; een slaaptentje ipv campingbedje. Makkelijk op iedere plek neer te zetten (gaat ook mee naar het strand/zwembad) en ook in de auto neemt het heel weinig ruimte in. Wij gebruiken hem ook als box op vakantie dus helemaal multifunctioneel.
3 maanden geleden
Reactie op KBVDM
Wij zijn nu op vakantie in België, huisje gehuurd op een camping. Heerlijk ...
Wat heerlijk zeg! Gebruik je deze dan ook ‘s nachts of alleen overdag? Ik heb namelijk wel een uv strandtentje gekocht met het idee dat ze dan gewoon in de bak van de kinderwagen kan slapen maar dit ziet er ook ideaal uit!
3 maanden geleden
Reactie op Eva2024
Wij gaan met de auto en stoppen om de twee uur met rijden. Moet ook ivm met de hond, die wil ook graag haar benen strekken en haar energie kwijt. Daarnaast gaan we daarom eerst een week naar Duitsland en rijden dan door naar Oostenrijk. Op de terugweg doen we ook een overnachting in Duitsland.
3 maanden geleden
Wat heerlijk zeg! Gebruik je deze dan ook ‘s nachts of alleen overdag? Ik h ...
Ja hoor we gebruiken hem ook gewoon ‘s nachts. Bij dit tentje kun je aan de onderkant een extra matrasje inschuiven, dat doen we dan voor de nacht bijv erbij omdat het anders (denk ik) wel erg hard ligt.