30 Reacties
2 maanden geleden
Bij ons gebeurde dit vanzelf rond de 9 weken maar denk dat vooral kwestie is van geluk hebben. Onze jongen was al bijna 4.5kg bij de geboorte dat lijkt een voordeel te zijn met het slapen, ook is hij overdag vaak al 2.5 tot 3 uur achtereen wakker en vrolijk. Ik denk dat dat ook meetelt.
2 maanden geleden
Voor zover ik weet, is het vooral aan je baby zelf. Elke baby heeft andere behoeften, andere ritmes, etc.
Ik beweeg mee met mijn baby. Tot vorige week sliep hij 6/7 uur door voor hij voor de nachtvoeding kwam. Nu komt hij elke drie uur. Een baby ontwikkeld zijn eigen ritme en voor zover ik weet kun je daar beter in meebewegen, omdat hij of zij zelf aangeeft wanneer het iets nodig heeft.
2 maanden geleden
Bij ons ging het helemaal vanzelf, we deden alles op verzoek (flesvoeding) en sindsdien heeft ze zelf een ritme gecreëerd. Vanaf 9 weken sliep ze van 19-7. Maar weken daarvoor was het eerst rond 12:00 en zo werd het steeds wat later en uit eindelijk sliep ze helemaal door.
2 maanden geleden
Bij ons ging het helemaal vanzelf, we deden alles op verzoek (flesvoeding) ...
Ons meisje was trouwens 2775 gr bij geboorte en 5 weken te vroeg geboren, dus gewicht zegt ook niet alles! 🤭
2 maanden geleden
Hier ook een doorslaper van 14 weken oud. Ze is eigenlijk vanaf het begin al een makkelijke (lange) slaper geweest. Wij hebben ook een zoontje van bijna 2, en die sliep NIET. We waren non stop bezig met hem en niks ging vanzelf. Dus ik kan je vertellen dat het echt aan de baby ligt.. zelf heb je er op deze leeftijd denk ik nog nauwelijks invloed op. Pas vanaf 6 maanden ongeveer kun je iets van slaaptraining doen
2 maanden geleden
Onze eerste sliep tot zeker 7 maanden niet door, daarna was dat op en af door het doorkomen van tandjes. Baby 2 slaapt de hele avond door sinds hij 7 weken is. Ook ik denk dat het vooral aan je kindje zelf ligt.
Het enige waar je invloed op hebt is het al dan niet geven van voeding als ze wakker zijn. Heeft je kindje honger of zoekt de baby gewoon nabijheid en veiligheid van jullie. Voor de rest zou ik zeggen, let it be. Het komt wel een keer en kan per kindje verschillen.
2 maanden geleden
Bij ons is het spontaan zo gegroeid. Sinds drie weken slaapt mijn zoontje door, hij was toen 11 weken. Het begon toen we een weekendje weg geweest waren en hij erg moe en overprikkeld was van de reis en alle indrukken. We schrokken ons een hoedje de eerste keer! We leggen hem tussen 19 en 20 op bed en hij slaapt dan tot 5-6 uur. Wat -denk ik- heeft geholpen is: slapen op eigen kamer en niet meer wakker maken voor laatste fles. We voeden op verzoek dus geen strak schema. Hij krijgt combinatie van kv en gekolfde bv. Ik merk dat hij de nachtvoedingen nu overdag inhaalt. Hij zit nog op 7-8 flesjes van 120 en wil sinds hij doorslaapt écht elke 2 uur drinken. Eerder kon hij er wel langer tussen laten. Grotere flesjes gaan er nog niet in bij hem. Overigens moeten we er in de nacht soms nog wel even uit om zijn speentje te geven of opnieuw in te bakeren (zoonlief is Houdini en bevrijdt zichzelf). En er is ook nog wel eens een nacht dat het niet lukt en hij wel nachtvoeding vraagt. We zijn er op voorbereid dat dit een fase is, verwachten verder niks en genieten van elke dacht dat het lukt 😀 we blijven hem volgen
2 maanden geleden
Sinds een paar weken (denk week of 8, toen de krampjespiek over was, konden we haar om 19u naar bed brengen en besloten we niet meer de late avondvoeding te doen) en sliep ze van 19-2, toen van 19-5 en nu is ze 14 weken en een paar dagen wordt ze pas 6/7 uur wakker.
Ik heb haar altijd of in eigen bed laten slapen of een keertje in de wandelwagen. Houd een wakkertijd aan van ongeveer 1.5 uur
2 maanden geleden
Mijn dochter is gewoon een slaapkopje. Sliep rond de 7 weken al 8 uur door en dat is zo opgebouwd naar 12 uur. Overdag slaapt ze ook nog vaak lang en is de wakkertijd echt maximaal 1,5 uur.
Ik geef volledig borstvoeding dus weet niet precies hoeveel ze drinkt. Maar ook mijn dochter was bij de geboorte al 4,6 kilo en binnen een week weer op geboortegewicht dus kan me voorstellen dat dat meehelpt.
2 maanden geleden
Ik denk dat het ook geluk hebben is.. Bij de eerste hebben we 10 maanden gebroken nachten gehad waarvan 6 maanden om de 2 a 3 uur snachts. De 2e slaapt door vanaf 3 weken ongeveer.. we wisten niet wat ons overkwam.. We hebben bij beide kinderen dezelfde aanpak gedaan. Beide borstvoeding en hetzelfde ritueel savonds.
2 maanden geleden
Reactie op Highwood
Bij ons is het spontaan zo gegroeid. Sinds drie weken slaapt mijn zoontje d ...
Hoe zit jullie dag er uit qu slaap en voedingen?
Aangezien je zegt elke 2 uur a 120 ml.
Maar wanneer slaapt hij dan?
Ik zou ook graag vaker kleine flessen willen geven ipv minder vaak grote, dit ivm spugen en krampjes nogsteeds
2 maanden geleden
Ons meisje van 16 weken slaapt van 19-7.00 , wij maken haar ook niet meer wakker voor een laatste fles, deze dronk ze ook bijna niet, zo diep was ze in slaap. Zij sliep met 3 weken al 6 a 7 uurtjes door. Terwijl ons zoontje ook ‘s nachts om de 3 uur kwam. Overdag laat ze 3 uur tussen de voedingen , de ene keer wat later de andere keer wat vroeger. Hebben haar ook nooit wakker gemaakt voor een fles, lieten haar gewoon zelf komen. Omdat we dat bij ons zoontje wel deden, werd hij stipt elke keer om de 3 / 4 uur wakker voor een voeding ook als hij geen honger had, omdat wij het hem hadden aangeleerd. Ons meisje drinkt 5 flessen 150ml, soms laat ze wel 60 staan. Maar verschilt dus echt per kind en ik denk niet dat je het kan afdwingen. Het is mazzel hebben 🙈
2 maanden geleden
Reactie op Anoniem262001
Hoe zit jullie dag er uit qu slaap en voedingen?
Aangezien je zegt elke 2 ...
Hij doet korte slaapjes tussen de voedingen door. Hij kan ongeveer een uurtje tot vijf kwartier wakker blijven. In die tijd krijgt hij de fles, een schone broek en is er nog wat wakker tijd. Daarna gaat hij naar bed voor een slaapje van vrijwel altijd drie kwartier. Dan begint het riedeltje weer opnieuw 🙂 soms laat hij er wel ietsje langer tussen (tweeëneenhalf - drie uur), maar soms ook korter (uur en drie kwartier 🥴).
2 maanden geleden
Ons meisje (12 weken) gaat rond 20.00 uur naar bed maar ookal doen we een uitgebreid avond ritueel, ze ziet dit echt als dutje en is standaard na 50 minuten wakker en klaar om te drinken en spelen. Rond 21.30 gaat ze dan echt de nacht in. Zijn er ook tips om haar eerder de nacht te laten starten of komt dit vanzelf?
2 maanden geleden
Reactie op Daphne5809
Ons meisje (12 weken) gaat rond 20.00 uur naar bed maar ookal doen we een u ...
Ons helpt het om in bed nog even te sussen en niet op te pakken. En we hebben geëxperimenteerd met slaaptijden. 7 was te vroeg. 8 is enigzins oke. Half 9 was perfect. Dus denk even trial en error wat werkt!
2 maanden geleden
Reactie op Jessara
Ons helpt het om in bed nog even te sussen en niet op te pakken. En we hebb ...
Dankjewel voor je antwoord! We gaan het vanavond gelijk proberen!
2 maanden geleden
Onze oudste kregen we nooit voor 22.30 in bed tot een maand of 5. Deden we het eerder dan was het keihard huilen. Ook werd hij vaak nog een keer wakker ‘s nachts. Wij zijn bij hem de flesjes ‘s avonds gaan vervroegen en uiteindelijk is het gelukt en is hij nu een goede slaper. Onze jongste sliep met 7 weken al van 21-7 hier hebben wij niks aan gedaan. De avond fles hebben we een keer overgeslagen om te kijken hoe dat ging en sindsdien is die eraf. Dus het verschilt ook heel erg per kind.
2 maanden geleden
Ik snap niet waarom er zoveel druk ligt op het doorslapen. Vind het ergens heel verdrietig dat we allemaal ‘zo snel mogelijk weer het oude leven willen oppakken’. Het belangrijkste is dat je kindje jou weet te roepen als hij je nodig heeft om gerustgesteld te worden, voor nabijheid en voeding..