11 Reacties
4 maanden geleden
Begin met de laatste fles op te hogen en kijk dan of hij er meer tijd tussen laat, als dit zo is kan je nog een fles ophogen, die in de ochtend of bijvoorbeeld de een na laatste. Ons zoontje krijgt 5x 150 en krijg om 8 zijn laatste en dan komt die ergens tussen 1 en 3 snachts en dan weer tot de ochtend
4 maanden geleden
Ohh we zitten beetje op dezelfde lijn haha.
Mijn zoontje ook 3 weken en was bij geboorte ook 4220 en erg honger. Drinkt nu ook 7 flessen van 120 en soms nog toetje na als hij nog honger heeft.
Cb zeiden bij ons. Laatste fles om 23.00 op te hogen zodat je 1 nachtvoeding hebt en dat ie dan sochtends vroeg komt. Hier krijg ik m niet wakker voor zn voeding dus werkt niet haha.
150 krijgt ie vaak niet op omdat ie in slaap valt of dan komt ie uiteindelijk na 3 a 3.5uur alsnog voor de volgende fles...🤷♀️
4 maanden geleden
Mijn dochter is nu ruim 6 weken en krijgt 7 flessen van 120 cc en ik dacht moet binnenkort wel naar 6 flessen.
Ik had het hier met consultatiebureau over en zij zeiden juist, maak je niet druk is 7 flessen is nog normaal voor deze leeftijd, komt vanzelf.
En toevallig heeft ze vannacht doorgeslapen, laatste fles 11.00 uur en eerste fles 6.45 uur. Ze zal dus vandaag naar 6 flessen gaan. Misschien eenmalig, maar ga het zien.
Het komt dus vanzelf wel.
Mijn dochter is trouwens 5300 gram, dus aardig gewicht.
4 maanden geleden
Reactie op Anoniem19900991
Ohh we zitten beetje op dezelfde lijn haha.
Mijn zoontje ook 3 weken en was ...
Wij hebben hier precies hetzelfde! Nu geven we de laatste fles om 1900/2000 en dan slaapt die tot 0100/0200. Het zou fijner zijn als hij deze lange tijd snachts maakt maar helaas.. we maakten hem eerst nog wakker voor een laatste fles om 2300. Maar hij was echt amper wakker te maken. Toen nog een droomvoeding geprobeerd, zonder wakker te maken. Maar ondanks dat het er wel in ging kwam die dan alsnog 3 uur later..
We laten het nu maar en wachten tot die zelf komt na de 1900/2000 fles. Alleen niet ideaal natuurlijk voor onszelf.. weet dus ook niet of ik dan de fles om 0100 moet ophogen naar 150 of die van 1900 of toch om 2300 wakker maken en dan 150..
4 maanden geleden
Reactie op JJ010624
Wij hebben hier precies hetzelfde! Nu geven we de laatste fles om 1900/2000 ...
Ik heb n beetje hetzelfde ritme met mn baby. Savonds heel vast in slaap. Hoewel dan wel bv. Maar s avonds is hij moeilijk wakker te krijgen en droom voeding doet hij wel maar minimaal en komt dan alsnog 3uur later. Dus hoe ik hem dat lange stuk in de nacht en niet op de avond laat maken is moeilijk.
4 maanden geleden
Reactie op Anoniem19900991
Hoe gaat het nu? Hier nog steeds op dezelfde manier haha
Nog steeds hetzelfde, maar we proberen het ook pas twee nachten haha. Zijn vrijdag beginnen met de 2300 voeding erbij te doen en savonds wakker te maken. Tot nu toe komt die gewoon nog tussen 2&3. Vannacht was het 2 uur, 5 uur en 8 uur.. precies die 3 uur. Maar internet zegt een week volhouden. Dus dat doen we dan maar haha.
4 maanden geleden
Reactie op Liene91
Hoe nen je bij 6 flessen uigekomen? Onze man is even oud, wel iets lichter ...
Nou in eerste instantie waren we een keer toen hij nog 7 flessen kreeg (wij gaven hem toen 110ML 120 met 4 schepjes en dan afgieten) om 03.00 uur in de nacht) vergeten de wekker te zetten en zijn we er allemaal doorheen geslapen..
Toen werd hij uit zichzelf om 4.30 uur wakker..
Dus toen zijn we vrij snel daarna meer voeding gaan geven 120+4 volledig zonder afgieten (dat kon ook vanwege zijn gewicht) dat even een paar dagen vol gehouden met 7 flessen en niet meer de wekker zetten om 03.00 uur en nu slaapt hij na zijn laatste van 23.00 uur fles dus tot ongeveer 5.30-6.00 uur wat voor ons prima is want dat past ook het beste in onze ochtend routine met werk van mijn man en mijn dochter die ik naar school moet brengen..
4 maanden geleden
Reactie op Liene91
Hoe nen je bij 6 flessen uigekomen? Onze man is even oud, wel iets lichter ...
Als ik jou was zou ik kijken of je die fles van 00.30 uur eerder kan gaan geven en hem daar misschien toch voor wakker maken om bijv 23.00 uur.. en dan kijken hoelang hij het in de nacht volhoud en zelf uiteindelijk komt..
Ik zou zelf niet zo snel voeding ophogen vlak voor de nacht, vaak gaat dat bij ons gepaard met veel krampjes waar de kleine man dan weer de halve nacht van wakker ligt.. dus ik zou dan eerder kijken of je voeding in het algemeen iets kan ophogen.. wij gaan deze week proberen om 150 met 5 scheppen aan te bieden maar dan wel afgieten tot 150 ipv 165 ML misschien kan je dat proberen?