16 Reacties

4 maanden geleden

Mijn dochter doet het sinds ze 3 weken is. Ze is inmiddels 8,5 week. Maar ik moet wel zeggen dat zij, net als mijn oudste dochter het liefst in haar eigen bedje slaapt

4 maanden geleden

Ik lees dit terwijl ik mijn zoontje van augustus 2022 in slaap aan het helpen ben. Kan nog wel even duren dus 🤣

4 maanden geleden

Je zoontje zal huilen maar mijn ervaring is om even door te zetten. Ze wennen er snel aan, tenminste hier wel. Ga een paar keer terug en troost je zoontje. Is hij hysterisch, pak hem er even uit, troost hem en leg weer terug. Is het proberen in ieder geval waard. En een avond voor jezelf is ook best weer lekker 😉

4 maanden geleden

Bij ons zoontje idem dito! Hij is bijna 5 weken, maar moet ook bekennen dat het tegen m’n gevoel in gaat om hem in de cosleeper neer te leggen ipv in onze buurt! Lijkt me ook ontzettend goed voor het verbinden! Ik zag iets voorbij komen op het forum dat een lactatiekunfige had benoemd dat je vanaf 3 maand een ritme kunt opbouwen? Dus dan met vaste rituelen het kindje in de cosleeper leggen?

4 maanden geleden

Gewoon in z'n eigen bedje laten liggen. Wel troosten indien nodig, maar zolang je het niet oefent zal hij het ook niet leren

4 maanden geleden

Reactie op Sanne---

Bij ons zoontje idem dito! Hij is bijna 5 weken, maar moet ook bekennen dat ...
Ik dacht indd dat het nu ook nog te vroeg was, maar lees dus een hoop andere verhalen van kindjes die het wel ‘kunnen’. Maar ik wil hem dus ook (nog) niet laten huilen als hij niet in zijn co sleeper wil slapen want hij is nog zo klein…

4 maanden geleden

Ik leg onze dochter nu een cyclus per dag overdag in de cosleeper. Ik merk dat ze dan wat rustiger is en minder overprikkeld. Soms ga ik ernaast een dutje doen en soms laat ik haar alleen. Zodra ze begint te huilen dan ga ik naar haar toe en troost ik haar terug in slaap of neem ik haar weer mee naar beneden. De cosleeper zou een fijne veilige plek moeten zijn. Dus 'uithuilen' zou ik zelf persoonlijk echt niet doen. Hiermee hoop ik een positieve associatie met haar bedje te maken. As we speak gaat mijn partner haar nu voor het eerst in de cosleeper leggen in de avond uren. Geen idee of dat gaat werken. Ik zou het gewoon regelmatig proberen. Er komt vanzelf wel een punt dat hij er klaar voor is.

4 maanden geleden

6 weken is echt nog heel jong. Onze oudste ging vanaf 3/4 maanden pas vroeger naar bed en dan moesten we hem nog elke avond in slaap helpen en regelmatig eens terug gaan. Ondertussen is hij eigenlijk een hele goede slaper, van de ene dag op de andere konden we hem gewoon wakker wegleggen en viel hij in slaap, wel pas toen hij ongeveer een jaar was. Je merkt het vanzelf als je zoontje er aan toe is om vroeger naar bed te gaan, dan slaapt hij 's avonds bij jou net onrustig. En het zelfstandig in slaap vallen komt ook wel goed. Ik zou wel je verwachtingen een beetje bijstellen, kindjes die dat op 6 weken al kunnen zijn de uitzondering. Het is ook niet zo dat als een kindje dat nu kan, dat voor altijd zo zal zijn. Er komen nog veel dingen die dat in de war kunnen schoppen: slaapregressies, ziekte, tandjes,... Het komt echt wel goed, het heeft alleen wat tijd nodig. Tot dan zou ik hem lekker bij je houden en in slaap helpen. 😊

4 maanden geleden

Reactie op MomOfTwo94

6 weken is echt nog heel jong. Onze oudste ging vanaf 3/4 maanden pas vroeg ...
Dit wilde ik eigenlijk heel graag horen dus heel veel dank daarvoor ❤️❤️

4 maanden geleden

Reactie op Jessara

Ik leg onze dochter nu een cyclus per dag overdag in de cosleeper. Ik merk ...
Dank je wel! Fijn om te lezen. En succes met jullie eerste poging 😉😊

4 maanden geleden

Herkenbaar.. wij proberen het ook al een paar dagen om hem eerder naar zijn ledikant te krijgen ook op advies van het consultatiebureau ivm een donkere en prikkelarme omgeving. Savonds en snachts na 22.00 uur slaapt hij daar voorbeeldig maar alle momenten daarvoor zet hij het op een huilen en ik krijg hem niet stil/ getroost. Ons zoontje is bijna 8 weken nu. Hij wilt eigenlijk alleen beneden in de wagenbak slapen (ook met best veel pijn en moeite overdags)

4 maanden geleden

Bij mijn eerste ging het vanzelf rond de 4 maanden. Hij ging toen rond 20:00 naar bed en dat was dan zijn laatste voeding. ‘s nachts kwam hij dan nog meestal 1 keertje. Voor die tijd hebben we vanalles geprobeerd om hem zelfstandig te laten slapen, maar dat leverde hem en ons vooral veel frustratie op 😅 Deze keer laten we het dus gewoon komen zoals het komt. Als je de tijd en het geduld hebt om je kindje te volgen dan merk je het vanzelf wanneer hij er aan toe is 😊 En als het beter bij je past om te proberen om hem sneller zelfstandig te laten slapen dan zijn er allerlei strategieën die je uit kan proberen. Maar het is heel normaal dat je kindje nu nog het liefste bij je is! En je kan hem nog niet verwennen.

4 maanden geleden

Reactie op Eevee_

Bij mijn eerste ging het vanzelf rond de 4 maanden. Hij ging toen rond 20:0 ...
Goed om te horen dank je wel ❤️

4 maanden geleden

Dank je wel! Fijn om te lezen. En succes met jullie eerste poging 😉😊
Het was geen succes 🤣. Morgen nieuwe ronde, nieuwe kansen haha

4 maanden geleden

Soms duurt het even.. maar geloof me er komt een dag dat je het mist om ze in slaap te krijgen.. geniet alsjeblieft lekker van het slapen op je in de avond en knuffel extra hard.. het gaat echt zo snel.

4 maanden geleden

Hier geef ik de fles tussen 18:30 en 19:30 boven op haar kamer in het donker. De ene keer kan ik haar makkelijk in haar bedje leggen en blijft ze slapen. Maar de andere keer wordt ze na een half uurtje wakker en eindigt ze weer bij ons beneden en slaapt ze daar verder tot de volgende fles.