11 Reacties

3 maanden geleden

Wij hebben geleerd 150x gewicht= aantal ml wat ze nodig hebben om op gewicht te blijven. Je heb dus zeker nog speling om een extra fles te geven. Misschien kan je proberen om de laatste voeding wat op te hogen? Dan slaapt ze misschien wel weer terug door met een vol buikje.

3 maanden geleden

Wij tellen de flessen inclusief nachtfles. Wij bieden 6x150 aan waarvan hij sowieso 1 in de nacht drinkt. Mijn zoon is nu 10weken

3 maanden geleden

Reactie op BabyboefXX

Wij hebben geleerd 150x gewicht= aantal ml wat ze nodig hebben om op gewich ...
Ja dat kan ik wel gaan proberen! Wij leggen haar sinds kort na de fles van 19:00 op bed en ik geef haar dan half slapend de fles rond 23:00 maar uiteindelijk komt ze weer rond 02:00. Misschien dat het komt door een sprongetje? Maar ik ga het vanavond gewoon proberen

3 maanden geleden

Reactie op Liene91

Wij tellen de flessen inclusief nachtfles. Wij bieden 6x150 aan waarvan hi ...
Ja helaas vindt ze het nog moeilijk om 4 uur tussen de voedingen te houden.

3 maanden geleden

Onze zoon weegt nu 5,4. Hij mag in totaal 810 ml. Dus hij krijgt 3x een fles van 120 en 3x een fles van 150. Voor de nacht altijd de 150.

3 maanden geleden

Bij ons zei het cb dat de richtlijn idd is 150x gewicht maar met een maximum van 200x gewicht.. als je daartussenin zit is het prima.. Mijn zoontje krijgt overdag (nu sinds 2 dagen) wisselend 135ml /150ml en voor de nacht 170ml hij komt standaard nog 1x per nacht en geef ik m 135ml.. vannacht een keer geprobeerd om 100ml te geven maar kwam na 2 uur alweer dus was geen succes.. hij krijgt 7 voedingen per dag

3 maanden geleden

Onze zoon krijgt per dag 6x150. Om 21.00 uur krijgt hij zijn laatste fles en wordt daarna om 05.00 uur wakker. Krijgt dan weer zijn fles en slaapt dan weer tot 08.00 uur. Hij is vandaag precies 11 weken.

3 maanden geleden

Ik zou zelf alle flessen met 30cc ophogen en zo aanbieden. Toen ik dat deed heeft ze een nacht fles overgeslagen omdat ze dus al genoeg binnen kreeg overdag

3 maanden geleden

Wij boden overdag meer aan. Ook gaf het cb als tip om snachts niet een hele fles te geven als ze wakker werd ivm gewenning. Onze dochter krijgt overdag 5x165ml (drinkt dit niet altijd helemaal op, maar dat is oke) laatste fles om 21.30 en wordt dan om 05.30 weer wakker. (Randprematuur. Zondag 12 weken, 5,2 kilo ☺️)

3 maanden geleden

Hele andere vraag: tot op heden krijgt ons zoontje van bijna 11 weken volledig moedermelk. Hoe is jouw ervaring wat betreft het over gaan van borstvoeding naar kunstvoeding geweest? Hoe heb je dit aangepakt en nog iets bij je kleintje qua veranderingen gemerkt?

3 maanden geleden

Reactie op lcupedo

Hele andere vraag: tot op heden krijgt ons zoontje van bijna 11 weken volle ...
Eigenlijk heel goed! Ik ben in 2.5 helemaal overgegaan. Ik gaf ongeveer 7/8 voedingen per dag bv. Ik ben eerst gestart met 1 voeding te vervangen voor kv. Dit was bij mij de 3e voeding van de dag. Hier had ik eigenlijk geen last van en ben toen na 3 dagen de 5e voeding ook gaan vervangen voor kv. Uiteindelijk ben ik het om en om gaan vervangen en uiteindelijk bleef alleen nog de ochtend en avond voeding over. Maar al snel merkte ik dat mijn productie een stuk minder werd dus daar kon ik ook makkelijk mee stoppen. Ze reageert verder heel goed op kv! Heeft geen last van krampjes gehad gelukkig. Ze spuugt zelfs minder op de kv dan op de bv! 😊