15 Reacties
4 maanden geleden
Aanvulling; de nachtvoedingen doen wij ook nog. Soms zit hier 4 uur tussen…
4 maanden geleden
Nee helemaal herkenbaar. Bij ons ging onze dochter van nu 8.5 week vanzelf naar 4 uur. Ik merk dat ze dat zelf een beetje reguleren.soms kun je een beetje rekken. Je cc gaat volgens gewicht. Als ik kv zou geven dan is ze bij mij tussen de 90 en 120 cc. Maar sommige kindjes drinken meer en sommige minder. Als ze maar plaat en poept en tevreden is
4 maanden geleden
Ik heb niet echt tips om het aan te passen... Wij hebben denk ik een hongerige baby 😅. Na een tijd merkten we dat flesjes haar niet meer verzadigden.
Met 3 weken zaten wij al op 120+4 en sinds 7 weken op 150+5. Grappig om te zien hoe elke baby andere behoeftes heeft! 😂🩷
4 maanden geleden
Wij geven in principe nog 6 flessen van 150 cc + 5 scheppen (dus je komt ong op 165 cc uit) aan ons meisje van (vandaag) 9 weken.
Dinsdag bij het cb geweest en zij gaf aan dat we langzaam naar 5 flessen mogen (dus indd 4 uur er tussen ipv 3 uur wat we nu doen) en dan bijv met de laatste avond fles 180 geven.
De 180 + 6 scheppen (dus ong 195) ‘s avonds hebben we nog niet gedaan, maar als wij 150 ‘s avonds geven slaapt ze van 21.45u tot 09.00u. Dus we gaan even in de gaten houden wanneer ze behoefte krijgt aan de 180. En vandaag proberen we voor het eerst 5 flesjes te geven ipv 6 flesjes! Dus vanavond gaat ze 21.00u naar bed. Ben benieuwd !
4 maanden geleden
Mijn zoontje krijgt 5x 150ml.
Wij rekken niet per se, maar ik zet wel altijd voorop dat HIJ aangeeft wanneer hij honger geeft. Dus als hij wakker wordt na een dutje bied ik hem niet zelf de fles aan. Als hij sabbelt op zn handjes bied ik eerst zijn speen aan. Als hij deze uitspuugt of boos wordt weet ik dat het honger is en geen zuigbehoefte. Als hij begint te mopperen neem ik hem eerst even bij me en speel wat met hem oid, vaak neemt hij daar dan ook nog genoegen mee.
Ook heeft meer aanbieden dan ze opdrinkt zin als je wil rekken: misschien drinkt ze van de 30cc extra maar 5cc op. Maar als ze die 5cc blijft pakken, pakt ze daarna misschien wel 10cc. En zo geef je haar de ruimte om het zelf op te bouwen. Het maagje moet ook wennen aan meer voeding. 🙂
4 maanden geleden
Wij zitten ook op 8 flessen van 90+3 bij ons 7 weken oude zoontje. Mijn oudste had nu al flessen van 150+5, dus vind het ook een omschakeling. Gisteren zijn we elke fles 120+4 gaan aanbieden. Word een enkele keer opgedronken, maar vaak laat hij net geen 30 staan. Hij drinkt dus wel een beetje extra. Vannacht liet hij er ineens 2x 4 uur tussen ipv stipt 3 uur of zelfs minder. Vandaag ook ineens 3,5 uur tussen 2 momenten. Denk dus dat het wel vanzelf komt
4 maanden geleden
Wij geven 6/7 x een fles van 100, 8 van de 10x drinkt hij deze helemaal op. De andere keren drinkt hij tussen de 80 en 90.. Is hij helemaal tevreden mee, ruim 6 weken nu. Soms laat hij er 4 uur tussen overdag (wij rekken soms omdat we dit inderdaad ook willen proberen) en soms maar 2,5. Snachts komt hij wel netjes om de 4/5 uur.
Ik merk dat als we thuis zijn hij sneller wil drinken dan wanneer we weg zijn van huis.
Ik hoop dat je hier iets aan hebt 😉
4 maanden geleden
Reactie op Maaike1810
Nee helemaal herkenbaar. Bij ons ging onze dochter van nu 8.5 week vanzelf ...
Dankjewel, is ze zeker!! 😃
4 maanden geleden
Reactie op ikbenlindsay
Ik heb niet echt tips om het aan te passen... Wij hebben denk ik een honger ...
Oh wauw!! Wat is haar gewicht als ik vragen mag? Wij waren twee weken geleden net over de 3 kilo!
4 maanden geleden
Reactie op Marenne
Mijn zoontje krijgt 5x 150ml.
Wij rekken niet per se, maar ik zet wel altij ...
Hele bruikbare tips! Ik ga meteen die fles halen als ik zie dat er 3 uurtjes voorbij zijn. Anderzijds merk je echt aan haar huiltje dat ze honger heeft. Verder is ze een hele lieve en tevreden baby, dus het valt echt niet te missen.
4 maanden geleden
Reactie op Ab itsme
Wij zitten ook op 8 flessen van 90+3 bij ons 7 weken oude zoontje. Mijn oud ...
Dankjewel voor het delen! Ook fijn om te weten dat wij niet de enige zijn!
4 maanden geleden
Reactie op ennasil94
Mijn zoontje van bijna 7 weken krijgt 6 a 7 x 120 aangeboden, maar laat ger ...
🤣🤣🤣 ik ook hoor!!! Ik voel me oprecht achtergesteld 😜
4 maanden geleden
Ik zou de hogere hoeveelheid blijven aanbieden, dus 120+4 vanaf nu bij alle flesjes. Wel even zonde van wat je gaat weggooien.
Bij ons ging ze toch steeds wat meer drinken en ging ze er ook langer tussen houden. Rekken doe ik ook niet want ik kan echt niet tegen gehuil.. ook niet eventjes (SO voor moeders met huil baby’s, ik denk aan jullie ❤️)
4 maanden geleden
Wat een fijn topic.. mijn meisje is nu 9 weken en drinkt sinds een paar dagen haar fles heel slecht leeg. Krijgt 5x per dag 150+5 aangeboden, gaat denk ik 2x leeg en verder blijft er steeds tussen de 20 en 60 over. Maak haar nu eerder wakker ‘s morgens om 6 voedingen te kunnen geven zodat ze meer binnen krijgt. Ze was bij de laatste meting ook maar een halve kilo aangekomen in een maand tijd (terwijl ze toen wel dr fles steeds leegdronk) dus merk dat ik daar toch zenuwachtig van word.