22 Reacties
2 maanden geleden
Het algemeen advies is beginnen met 4 maanden (is ongeveer 17 weken?). Maar er zijn ook methodes die uitgaan van starten met 6 maanden (rapley, kleintjes). Meestal is beginnen met gepureerde groentes het advies en dan 1 soort een paar dagen op rij bijvoorbeeld dus 4 of 5 dagen alleen wortel. En dan de dagen daarna alleen broccoli of iets anders. En als de groentes goed gaan, kun je ook fruit toevoegen.
2 maanden geleden
Reactie op LindyDr
Ah top! Ook Olvarit? En tussen de voedingen door?
Jaa had een schema online gevonden 2 uur na ochtend flesje laten proeven, en dan met avond eten weer. 3/4 dagen de zelfde laten proeven zo dat ie kan wennen aan de smaak alleen die potjes mag je maar 48 uur bewaren daarna weg gooien
2 maanden geleden
Ik heb een heel artikel gekregen van het cb , deze is heel duidelijk! De posters / afbeeldingen die ik het artikel voorkomen heb ik uitgeprint en op de koelkast geplakt haha!
2 maanden geleden
Reactie op KleineFreek24
Ik heb een heel artikel gekregen van het cb , deze is heel duidelijk! De po ...
https://mobiel.voedingscentrum.nl/nl/zwanger-en-kind/eerste-hapjes.aspx
2 maanden geleden
Reactie op Ktjeee
Jaa had een schema online gevonden 2 uur na ochtend flesje laten proeven, e ...
Wat je over houdt kan je in een ijsblokjes vorm in de vriezer doen, dan kan je het langer bewaren en hoef je niks weg te gooien. Kan je gewoon 1 of 2 blokjes ontdooien en geven!
2 maanden geleden
Ik zou persoonlijk wachten tot de darmen rijp zijn met zes maanden. En vanaf zes maanden ermee beginnen. 🤗
2 maanden geleden
Wij beginnen juist lager met hapjes vanwege de rijping van de darmpjes pas met vast voedsel aanbieden met 6 maanden. Voor die tijd is het alleen nog ingesteld op het verteren van melk. Ook omdat ze dan pas leren kauwen vinden wij het meer passen. Tot 1 jaar blijft melk de hoofd voeding dus geen haast voor ons.
2 maanden geleden
Reactie op Nathaliiieee
Wat je over houdt kan je in een ijsblokjes vorm in de vriezer doen, dan kan ...
Potjes van Olvarit mogen niet bewaard worden in de vriezer staat op hun site ; Wanneer je de Olvarit producten invriest, kan dat invloed hebben op de structuur van het product. Daarom raden we het af.
2 maanden geleden
Reactie op Ktjeee
Potjes van Olvarit mogen niet bewaard worden in de vriezer staat op hun sit ...
Ik denk dat het dan eerder is dat je kindje de textuur misschien minder lekker vindt. Heb er met mijn oudste nooit last van gehad, en het is niet gevaarlijk oid. En die dingen zijn al duur genoeg 🙈
2 maanden geleden
Reactie op ikwordmoederx
Ik zou persoonlijk wachten tot de darmen rijp zijn met zes maanden. En vana ...
Ja doen wij ook!
2 maanden geleden
Ik schrik eerlijk gezegd wel een beetje, dat dat al zo vroeg gegeven word. Dit is mijn 2e kindje en wij beginnen pas met 6 maand. De eerste hebben we het ook zo gedaan. Ze kunnen er behoorlijke krampen van krijgen en het advies is ook pas vanaf 6 maanden. No hard feelings verder hoor voor degene die het wel al doen.. maar ik vind het niet nodig nu al.
2 maanden geleden
Met 4 maanden mag je beginnen met gepureerd groente/fruit aan te bieden.
Het advies is om eerst met groente te starten gezien dit bitter is vergeleken met fruit.
Deze hapjes zijn enkel om te wennen aan smaken, niet om melkvoedingen te vervangen.
Op Instagram kan je ‘mama roos kookt’ volgen. Zij legt dit heel goed uit en heeft schema’s, recepten etc.