12 Reacties

4 maanden geleden

Ikzelf kolf in de ochtend na de voeding en geef meestal in de avond een oefenflesje of maak een klein voorraadje!

4 maanden geleden

Mijn lactatiekundige adviseerde om in de ochtend of middag te kolven, na een voeding. Ik kolf 1x per dag omdat ik tepelhoedjes gebruik en kolf na een voeding nog ongeveer 100-130 ml. Als je dit een paar keer doet kun je daarna kolven op het moment dat je anders een voeding zou geven. Als je hele voedingen frequent gaat overslaan (dus niet live of kolven) kan je productie terug lopen. In de avond heb je vaak iets minder productie, als je dan kolft kan dat invloed hebben op de nacht voeding.

4 maanden geleden

Ik kolf in de ochtend vaak na een voeding of als mijn borsten erg vol zitten kolf ik 1 kant terwijl met de andere voed. En als je flesje geeft kan je het beste rond die tijd kolven zodat je lichaam weet dat je kindje dan drinkt en de productie op pijl blijft. Extra kolven buiten de voedingen kan wel zorgen voor overproductie dus daar wel op letten als je dat niet wilt, je zou dan bijvoorbeeld ook om de dag kunnen gaan kolven

4 maanden geleden

Reactie op Anoniem_1996

Mijn lactatiekundige adviseerde om in de ochtend of middag te kolven, na ee ...
Woah 100 na een voeding. Ik red ong 50 gemiddeld. Beetje jaloers hier...

4 maanden geleden

Reactie op Maaike1810

Woah 100 na een voeding. Ik red ong 50 gemiddeld. Beetje jaloers hier...
Ah nee niet jaloers zijn hoor! Ik heb in mijn rechter borst een veel hogere productie dan links, is ongeveer 70 dan rechts en 30 links 🙃 is vooral pijnlijk als één borst zoveel meer productie heeft 🙈 En je kan ook zo denken, als je kindje lekker heeft gedronken en je hebt daarna met kolven 50 weet je zeker dat hij/zij goed je borsten ver leeg kan drinken 😊

4 maanden geleden

Mijne zei dat ik ongeveer een half uur voor ik normaal gesproken zou voeden, zou moeten kolven. Zodat je niet overproductie stimuleert en geen volle borsten hebt als je een keer borstvoeding overslaat.

4 maanden geleden

Ik vraag me af hoeveel je extra kan kolven zonder over productie te creëren, om voorraadje te maken. Iemand dat toevallig aan lactatie deskundige gevraagd?

4 maanden geleden

Heeft er iemand al power gekolfd? Welk moment van de dag? Onlangs 3 dagen geprobeerd maar het resultaat vond ik minimaal

4 maanden geleden

Reactie op Anoniem_1996

Ah nee niet jaloers zijn hoor! Ik heb in mijn rechter borst een veel hogere ...
Ik ben heel blij om dit te lezen want uit mijn ene borst komt ook bijna het dubbele in vergelijking tot die andere… Die ene is ook echt groter en zwaarder en dat ziet er zo stom uit 🥲 Maar goed mijn kindje groeit er goed van dus het is wat het is!

4 maanden geleden

Reactie op Anoniem_1996

Mijn lactatiekundige adviseerde om in de ochtend of middag te kolven, na ee ...
Mag ik vragen hoelang je dan kolft? ☺️

4 maanden geleden

Reactie op emily123456

Mag ik vragen hoelang je dan kolft? ☺️
Ik kolf dan ongeveer 10 minuten, maar dat kan ook wel paar minuten meer of minder zijn. Ik kolf nog niet om bewust een voorraad te maken dus ik stop als ik het “beu” ben of als mijn borsten goed leeg voelen. Ik kreeg afgelopen week bij de kolf winkel nog advies om te standen van de kolf nog af te wisselen (dus eerst weer toeschiet en daarna gewone stand) als de hoeveelheid wat af neemt tijdens het kolven. Borsten worden dan opnieuw gestimuleerd en kan dus zijn dat er dan ook weer wat meer komt daarna

4 maanden geleden

Ik kolf hier +- 30/45 minuten na de ochtend voeding. Niet elke dag omdat ik daar geen zin in heb en niet teveel wil stimuleren. Ik kolf dan maximaal 5 minuten, ik heb dan vaak wel 150cc. Ben snel geneigd om overproductie te krijgen, en dat is ook geen pretje dus vandaar. Maar zo bouw ik een voorraad op. Ga in oktober 4 dagen weg met vriendinnen. Wil dan ruim voldoende achter laten voor mijn man.