34 Reacties
één maand geleden
Reactie op Oltia
Mijn zoon is nu 4,5 maand, hij pakt sinds een week dus ineens deze speen
Deze lijkt idd op de Phillips avent soother. In de omschrijving staat dat het verschil is dat de mijnnami een ring heeft waar je een koord aan kunt hangen. Heb je lang moeten oefenen met deze of pakje jouw kindje m meteen?
één maand geleden
Ik denk echt dat het meer aan je kindje ligt en niet aan ons als ouders. Hoe jammer dat ook is maar nu met de 3de merk ik weer dat het echt zo verschillend is die behoefte wat betreft slaap!
Met een derde heb je de luxe niet altijd om lang te proberen, dus wij hebben een vloerbed waar ik liggend in voed, tot hij diep slaapt en dan vertrek ik weer. Voordeel is dat je niet hoeft weg te leggen of wiegen en ik lees zelf een boek ondertussen.
één maand geleden
Reactie op 12april2023
Ik haal het knuffeltje altijd weg als ze inslaap is gevallen. Gebruik het v ...
Yes de avent was de eerste waar ik het mee probeerde, later nog de phillips avent soother waar je je vinger in kan steken maar daar had ze ook niks mee helaas. Handdoek onder matras heb ik ook tijdje geprobeerd omdat ik verborgen reflux vermoedde maar had ook geen effect helaas. Maar ik ga wel het knuffeltje opnieuw proberen en dan weghalen als ze slaapt. Dat heb ik nog niet geprobeerd, ook omdat ik bang ben haar dan wakker te maken. Ook zoiets als ze dan eenmaal slaapt durf ik bijna niks meer te doen uit angst haar te wekken . Soms stel ik zelfs een toiletbezoek uit tot na haar dutje omdat ze een keer wakker werd van het doorspoelen 😂 douchen doe ik ook niet als ze slaapt want daar is ze ook al paar keer door gewekt 🤯
één maand geleden
Reactie op Sallyyy
Deze lijkt idd op de Phillips avent soother. In de omschrijving staat dat h ...
Nee hoor, hij pakte hem zeker niet meteen wij hadden hem 2/3 maanden geleden aangeschaft en uit pure wanhoop duwden wij hem er soms in, dat was dus tot vorige week iedere keer hopeloos. Omdat flesjes drinken ook waardeloos ging tot een paar weken geleden, maar daar verwarmen van de speen hielp dit dus vorige week ook gedaan met de fopspeen dit werkte dus ineens 😅
één maand geleden
Reactie op Maanlicht
Hoe stop je haar in? Ik heb hier een deken die ik heel kort opmaak, of evt ...
Ik ben na 5 weken gestopt met bed kort opmaken omdat ze haar armen meteen omhoog deed, langs haar gezicht maaide en zichzelf gelijk wekte. Die eerste paar weken heeft ze nauwelijks geslapen in haar bedje, vooral in mn armen. Toen probeerde ik de swaddle up love to dream, dit bleek een topding, het ging nog steeds zoals eerder omschreven, paar keer neerleggen voor ze echt verder sliep alleen het inslaapproces duurde echt een stuk korter en ze sliep tenminste in haar cosleeper. Ik deed toen geen deken want het was toen heel warm, alleen pyjama en de inbakerzak en soms alleen romper of luier en inbakerzak. Nu ze kan omrollen heb ik de mouwtjes eraf geritst en slaapt ze alleen in de slaapzak. Zag hier erg tegen op maar eigenlijk ging dit best ok, als in het slapen is niet slechter geworden sinds de mouwtjes er af zijn maar hetzelfde gebleven.
Dekens/lakens durf ik niet meer omdat ze deze nu makkelijk kan lostrekken nu ze haar handen vrij heeft. Mee een nunki kan dit niet he, ik zou het wel willen proberen alleen draait mijn dochter ook geregeld op haar zij (vind ze ook een fijne houding) en dat kan dan geloof ik weer niet met de nunki laken toch?
één maand geleden
Reactie op 89Liz
Wat ontzettend lastig! Hier ook geen makkelijke slapers. Peuter sliep ook p ...
Een zijslaapkussen heb ik nog niet geprobeerd, kun je er eentje aanbevelen?
Heel herkenbaar wat je zegt over de nacht. Ik voel me dan zo machteloos. En als ze dan eindelijk slaapt kom ik nu ook vaak moeilijk in slaap omdat ik denk over een uurtje wordt ze tóch weer wakker. En voor ik het weet ben ik een half uur kwijt aan het piekeren over dat ze weer wakker wordt en heb ik nog minder slaap 😵💫
één maand geleden
Ik denk echt dat het meer aan je kindje ligt en niet aan ons als ouders. Ho ...
Ik kan me daar wel iets bij voorstellen, het maakt je alleen zo onzeker als je weer hetzelfde patroon opmerkt als bij je oudste. Toen wist ik nog weinig over slaap en ging ik er blanco in (ik dacht echt bij mijn eerste: alle babies slapen toch gewoon). Zo naief achteraf. Na veel frustratie, veel lezen, slaaptips toepassen,zelfs dure slaapcoach ingeschakeld te hebben destijds dacht ik nu met mijn tweede goed beslagen ten ijs te komen. Maar heb het gevoel dat het nu allemaal nog lastiger gaat. Mijn oudste pakte tenminste nog de speen en de fles meteen goed 😄 en het helpt niet mee dat je nu ook voor een peuter moet zorgen en niet kan slapen/rusten als de baby slaapt. Dat kan toen wel
één maand geleden
Mn baby is vanaf haar geboorte een hele moeilijke slaper.
Wat hier werkt;
- warme slaapzak. Heb nu die van puckababy (+6maanden, is nog iets te groot maar werkt prima, ik vouw de mouwtjes op). Ik gebruik de binnenslaapzak voor nu (teddy). Merk dat die zwaarder is dan een dunnere slaapzak waardoor ze minder makkelijk beweegt.
- op der zij leggen na het wiegen.
-elk bedritueel starten door haar eerst een paar min in bed te leggen (voordat je de slaapzak aan doet en gordijnen dicht doet). Even laten kletsen en bewegen om te ontprikkelen. Niet laten huilen. Het idee is ontprikkelen en laten weten dat t bedtijd is.
- overdag af en toe met draagzak lopen om haar te leren om slaapjes te koppelen
- werken aan zelfstandig slapen ondanks het echt hel is en onmogelijk lijkt. Zo leren ze t wel. Ik kan haar nu steeds vaker wakkerder wegleggen. Bij schreeuwen weer oppakken en wiegen.
Dus eerst in bed leggen en laten ontprikkelen zoals hierboven beschreven. Dan slaapzak aan, muziekmobiel aan, gordijnen dicht, speen erin, aaien met mn vinger over der voorhoofd en sssht zeggen. Bij huilen/schreeuwen oppakken en wiegen en met elk slaapje proberen wakkerder neer te leggen.
- ben er achter gekomen dat op sommige dagen het even lang duurt om haar meteen in bed te leggen ipv te wiegen. Dus kies ik voor t eerste. En soms werkt t absoluut niet en moet ik haar toch wiegen en dan probeer ik haar dus steeds wakkerder weg te leggen
- in een andere kamer muziek aanzetten op de achtergrond omdat ze anders wakker wordt van minste en geringste en ze zo dus kan wennen aan geluid.
- op de buik slapen kan soms ook werken. Heb inmiddels een methode om haar neer te leggen na heel veel mislukte pogingen.
- de eerste 2 slaapjes van de dag zijn het makkelijkst om in bed te doen. Daarna wordt t moeilijker.
één maand geleden
Geen tips, hier gaat het op het moment net zo. Aanmodderen tot een uur of drie en dan komt hij bij ons in bed zodat ik in ieder geval even twee uurtjes achter elkaar kan tukken. Mijn oudste was net zo, maar de middelste was een goede slapen. We hebben nooit iets anders gedaan, dus denk echt dat het gewoon het kindje is