22 Reacties

4 maanden geleden

Ik hoef gelukkig pas weer te werken als de kleine 5 maanden is. Heb ik bij mijn dochter ook gedaan en dan vind ik ze eigenlijk nog te klein om achter te laten, want zo voelt het🥺 Fijn dat je kleintje naar je moeder kan, die luxe heb ik gelukkig ook. En ze vinden hun weg wel samen, dat komt echt helemaal goed. Mijn oudste dochter sliep alleen op schoot, mijn moeder ging met haar wandelen en dan sliep ze in de wagen. En sporadisch viel ze zelf in slaap tijdens het spelen, nou, dat heeft ze thuis echt nóóit gedaan🙈😂

4 maanden geleden

Ik hoef pas begin december weer te beginnen, onze meid is dan 6 maanden. Ik moet er echt totaaaal niet aan denken om te moeten werken.. het liefst blijf ik thuis maar dat gaat helaas niet. Ik hoop stiekem dat ik tegen die tijd wel weer zin heb om m’n baan op te pakken, maar ik vind m’n functie ook niet fantastisch op het moment (soort identiteitscrisis 😅) gelukkig zijn het ‘maar’ 3 dagen en kunnen beide oma’s oppassen

4 maanden geleden

Oh war vroeg. Ik gelukkig pas 16september weer. Moet er nog niet aan denken. Wel fijn dat je kleintje naar je moeder kan.

4 maanden geleden

Tja het is spannend, vond ik ook met de eerste, maar weet je, of je kleintje slaapt of niet, huilt of niet, hij ontvangt in ieder geval alle liefde die hij verdiend. En ja niet alles zal gaan zoals je wilt, maar hij voelt in ieder geval de liefde van zijn familie. De kleine en je moeder zullen allebei hierin hun weg moeten vinden en dat zal niet altijd goed gaan. Maar alles gebeurt met liefde 🧡 Dat is hetgeen wat ik denk als ik mijn oudste naar de oppas breng. Niet eens familie, maar ze behandelen hem wel als een kleinkind 🥰

4 maanden geleden

Reactie op Maanlicht

Ik hoef pas begin december weer te beginnen, onze meid is dan 6 maanden. Ik ...
Heb je ouderschapsverlof aan geplakt of ? Ik wil ook nog niet beginnen. Mijn verlof eindigt op 26 augustus maar ik ben er helemaal niet klaar voor.

4 maanden geleden

Reactie op mommyapril2021

Heb je ouderschapsverlof aan geplakt of ? Ik wil ook nog niet beginnen. Mij ...
Ja! 9 weken 70% betaald en daarna nog 4 weken 50% betaald deels cao en uwv. Daar achteraan nog vakantieverlof.. het is natuurlijk wel echt een luxe dat dit kan. Kan jij nog iets regelen met je werkgever?

4 maanden geleden

Reactie op Maanlicht

Ja! 9 weken 70% betaald en daarna nog 4 weken 50% betaald deels cao en uwv. ...
Ja dit kan bij mij ook wel. Alleen dan is alles in een keer op 😬 maar wel heerlijk zeg!

4 maanden geleden

Reactie op mommyapril2021

Ja dit kan bij mij ook wel. Alleen dan is alles in een keer op 😬 maar wel ...
heb je geen vakantiedagen of overuren die je kan opmaken? ik heb ook slb uren en persoonlijk leven uren ofzo?, alleen bij elkaar was dat toch weer 2 maanden!

4 maanden geleden

Heerlijk meiden! Ik deel de 9 wk ouderschapverlof over een heel jaar in, is financieel wat beter voor ons en ik vind het ook niet erg😁 Elke week een dagje minder werken voor mij en mn partner zodat hij veel bij ons is in het begin. Maar stiekem wel jarloers dat sommige zolang thuis kunnen zijn! Bij de 2e ga ik dat ook doen🥰

4 maanden geleden

Reactie op Maanlicht

Ik hoef pas begin december weer te beginnen, onze meid is dan 6 maanden. Ik ...
Ooh ik ga ook pas in december weer beginnen 32uur..maar voor nu ooooh zo lekker dat ik nog niet hoef te werken.. hier mama van 3 kids.. dochter van 11, zoontje van bijna 9 en onze baby is vandaag precies 9week.. en ik geniet.. Hier een bewuste keus dan pas te gaan werken..dan is de kleine 7maand en heb ikzelf de belangrijkste dingen meegemaakt.. en hopelijk slaapt hij dan de nachten helemaal door, zodat ik ook uitgerust aan het werk kan gaan..ook de eerste hapjes, fruit, vast voedsel hebben we dan lekker zelf kunnen opstarten en is hij een stuk sterker dan dat ik over 3 week alweer had moeten beginnen..

4 maanden geleden

Reactie op carmenflower

Heerlijk meiden! Ik deel de 9 wk ouderschapverlof over een heel jaar in, is ...
Ik ga dit ook doen, tot ze 1 is een dag minder werken en de dagen dat ik werk is ze thuis met papa of gaat ze naar mijn ouders. Ik kijk er niet per se naar uit om te gaan werken, maar vind het ook niet erg. Ben er langzaam wel weer aan toe om m'n brein te prikkelen en andere dingen te doen. En ik hou erg van m'n baan, ik ben heel benieuwd hoe het met iedereen gaat (ik werk als hr business partner dus ik zie en spreek zo'n beetje het hele bedrijf). Ik vond het bij m'n oudste ook lastig om hem naar mijn ouders te brengen omdat je weet dat het nooit hetzelfde zal zijn als thuis, maar als ik zag hoe lief ze voor hem waren en hoe ze hun eigen maniertjes met hem kregen, vond ik het helemaal niet erg. Ze creëerden hun eigen routines en wat ik vooral mooi vond en vindt om te zien is dat ze een hele speciale band hebben. En als het een keer niet zo goed gaat bij je moeder, probeer dan te denken: deze dag was er maar 1, morgen weer een dag. Succes 🍀

4 maanden geleden

Ik raak helemaal van slag als ik denk dat ik begin nov weer moet werken haha. 1 dag opvang is wel erg fijn toch?

4 maanden geleden

Ik moet 15 augustus weer werken, zie er wel een beetje tegenop om ons zoontje dan “achter te moeten laten”. Hij gaat dan 1 dag naar de opvang en 1 dag opa en oma (afwisselend mijn ouders/schoonouders). In november komt er een tweede dag opvang bij

4 maanden geleden

Werken met zoveel slaapgebrek zie ik trouwens ook wel tegenop 🤣 net als op tijd de deur uit gaan haha

4 maanden geleden

Reactie op KellyS90

Werken met zoveel slaapgebrek zie ik trouwens ook wel tegenop 🤣 net als op ...
Word hier een heuze uitdaging lol

4 maanden geleden

Vind dit ook zo moeilijk! Nu al stress omdat de dutjes overdag ook nog niet zo goed gaan. Hoop echt dat ik het een beetje los kan laten maar vind het heel rot om haar weg te brengen :(

4 maanden geleden

Ik had eigenlijk morgen weer moeten beginnen met werken maar de kleine kon nog niet naar de opvang dus ik heb een gedeelte vakantie en 70% ouderschapsverlof erachteraan geplakt. Nu begin ik 26 augustus maar ik moet er nu nog niet aan denken terwijl ik met de oudste echt weer zin had om te werken en had ik niks achteraan geplakt. Zoals bij de oudste en nu werk ik 3 dagen en 1 dag neem ik de 70% ouderschapsverlof op tot einde van het jaar.

4 maanden geleden

Ik moet helaas maandag ook weer starten kleine man is dan 11+3 voel me er totaal niet happy mee zoiezo weet ik nog maar een paar dagen dat ik dan weer moet beginnen (werkgever had blijkbaar niet zo goed gecomuniceerd met uwv

3 maanden geleden

Hi there, dames die al werken, hebben jullie wat tips voor de 1/2 weken voor je begint? Ik ga 2 dagen werken waarvan 1x papa met baby is en 1x oma. Ik zal eerst vanuit huis werken en dan 1 dag naar kantoor gaan. Hoe hebben jullie een ritme opgebouwd of is het ook met de oppassende ouder gewoon mee met baby? Ik geef namelijk bv en elke dag is zó verschillend…

3 maanden geleden

2 september maar barst al in tranen uit als ik eraan denk…