13 Reacties
3 maanden geleden
Hier een dametje van 11 weken, momenteel overdag nog erg zoekende met waar slaapjes en hoe lang. Ene dag gaat beter dan de andere dag. Nu slaapt ze wel ineens de hele dag in de box, andere dag alleen op mij en sommige dagen slaapt ze niet. Dan hebben we in de avond een strijd.
Ze gaat savonds wel al rond 19u/20u te bed, Hier hebben we ook wel een avondritueel in, luier verschonen, slaapzak aan en dan de fles, boeren en te bed. Dit allemaal in een kamer met alleen een nachtlampje aan.
Doe vooral wat voor jezelf goed voelt, iedere baby is anders en doet het op zijn/haar eigen manier.
Wij zullen volgende week een heel ander ritme krijgen omdat ik dan weer ga werken en ze 3 dagen op andere plekken zal zijn, ouders/schoonouders en kdv.
3 maanden geleden
Nog geen ritme hier... Lukt niet, ze slaapt te onregelmatig (soms lang, maar meestal kort) en haar wakkertijden verschillen ook heel erg. Ze lijkt nu wel sinds een paar dagen op 4 slaapjes per dag te zitten. Zodra ze naar 3 slaapjes gaat zal er vanzelf wel een soort ritme ontstaan, ik meen me van mijn oudste te herinneren dat dat zo rond de 4 maanden gebeurde?
Ik breng haar wel al sinds 7 weken naar bed 's avonds, zo ergens tussen 8 en 9. Beneden zijn er teveel prikkels, dan raakt ze helemaal van de rel.
3 maanden geleden
Onze kleine is morgen 12 weken. Wij hebben overdag qua slapen niet echt een ritme. De avond gaat hij tussen 8 en 9 naar bed en slaapt dan door tot 7 uur. Wij geven nu 4x 180+6 om 7-12-16-20 de dit gaat nu 3 dagen zo en hij meld zich zelf. De laatste fles geven we ook in bed want meestal valt hij dan al in slaap
3 maanden geleden
22.00/22.30 laatste nacht fles, daarna ingebakerd slapen in zn eigen bedje
05.00/05.30 eerste ochtend fles, daarna slapen in eigen bedje of naast mij (vriend is dan naar het werk)
09.30/10.00 fles, daarna schone kleren en rond 10.30 weer slapen: in de kinderwagen beneden
14.30/15.00 fles, even ‘spelen’ en knuffelen, daarna slapen in de kinderwagen
18.30/19.00 fles, even ‘spelen’ en knuffelen, daarna meestal lekker bij papa slapen op de bank
& zo ziet een dagje van ons eruit 🥰. Levi is vrijdag 10 weken, krijgt flessen van 120+4 en slaapt ‘snachts in een inbaker slaapzak en overdag op z’n buik in de kinderwagen!
3 maanden geleden
We brengen haar altijd ergens na ons avondeten naar bed als haar wakkertijd erop zit. Zo rond 20/21 uur.
Ik geef live bv.
Ze komt dan om 23u en meestal rond 1u, 4u en dan
6u, maar varieert nogal.
Overdag is het voeden, tijd in de box/kleedje op de grond, knuffelen en dan weer tijd voor een dutje. Ze is 3 maand en zo’n uur tot 1,5u wakker inclusief voeden, verschonen etc.
Ze slaapt zo’n 4 - 6 uur per dag maar verschilt ook. ‘S avonds, zoals nu, niet in slaap te krijgen. Dan clustert ze wel eens. Vandaag 2x een halfuurtje geslapen en 1x 2 uur en 45 minuten…
3 maanden geleden
21:00 laatste bv, dan inbakeren en slapen in eigen bedje.
6:30/7:00 eerste bv. Ligt eraan Hoelaat ze komt of ik haar al aankleed en was of dat ik haar na 15/20 min weer in bedje leg.
9:00-10:00 hiertussen tweede voeding.
Dan ongeveer 60-90 min wakker en spelen. Als ze moe wordt breng ik haar nog wakker naar bedje met speentje en slaapt ze met 5 min.
12:30/13:00 derde voeding.
Slaapt hierna weer tot
15:30/16:00 dan vierde voeding. Als ik ga wandelen of fietsen slaapt ze anders is ze meestal wakker.
18:00/18:30 vijfde voeding.
Dan clustert ze en krijgt ze kv in flesje.
En dan laatste voeding om 21:00.
Ze is nu 3 maand.
3 maanden geleden
S avonds naar bed al vanaf 3 a 4 weken. Ritme overdag doe ik tot 4 maanden zeker go with the flow. Bij de oudste gemerkt dat na de 3 maanden het vanzelf wat makkelijker kwam zonder daar moeite voor te doen.
Ik houd nu dan ook niets bij qua hoeveel slaapjes of hoe lang. Ook wakkertijd is niet heilig. Ik kijk vooral wat mijn zoontje laat zien. Is dat na 30 min weer slapen, dan ga je slapen. Zit er 2 uur tussen, dan 2 uur
3 maanden geleden
Hoe onze dag eruit ziet sinds 1,5 week. Ze is 8 weken. Ritme kwam eigenlijk beetje vanzelf. Kijk naar haar, maar eigeljjk komt ze dus altijd hier op uit. Alle slaapjes doet ze in bed. Behalve natuurlijk als we op pad zijn.
+\- 7.00 wakker worden + fles
+/- 8.15/8.30 slapen tot +/- 9.45
10.00 fles
11.00/11.15 slapen tot +\- 12.30
13.00 fles
13.45/14.00 slapen tot +/-15.30
16.00 fles
16.45/17.00 nog powernapje tot 17.30 ongeveer.
Om 19.00 gaat ze de nacht in. Doen we altijd het zelfde ritueel voor het slapen. De nacht laat ik haar op verzoek komen.
3 maanden geleden
Wij hebben geen ritme 😂. Als hij moe wordt slaapt hij doorgaans op mij, soms in de wagen en soms in bed/box tegenwoordig (voorheen alleen op mij).
Flessen zijn ook op verzoek. Hij komt wel elke 3 uur nog bijna voor 150+5, anders heeft hij echt veel honger dus ben begonnen met forte vandaag om te kijken of dat helpt omdat hij anders echt teveel binnen krijgt.
3 maanden geleden
Baby van 7 weken:
23 uur laatste kv, inbakeren en in eigen bed
7 uur eerste kv, inbakeren en in eigen bed
10.30 uur kv, spelen, inbakeren en in eigen bed
14 uur kv, spelen, inbakeren en in eigen bed
18.30 uur kv, spelen (soms in bad), knuffelen op de bank, hazenslaapjes in de armen
— tussen 10.30 en 16 uur is het wel geregeld jammeren, maar het lukt meestal wel met slapen. Vanaf 18.30 uur zijn er geen mogelijkheden de baby alleen te laten dus dat is vrij intensief. Gelukkig zijn wij avondmensen (en de baby dus ook) —
3 maanden geleden
Reactie op steef1993
4 flessen van 120 is dat niet wat weinig ? Mijn zoontje 12 weken drink 6 fl ...
Nee dit zijn 5 flessen op een dag, mijn zoontje weegt nu 4500 gram en ze hebben 150 ml per kilogram lichaamsgewicht nodig. Dit is dus 675 ml op een dag. 120 + 4 scheppen wordt ongeveer 140 ml per fles (we doen altijd iets meer water in de fles voor betere ontlasting), dus hij krijgt 700 ml op een dag