64 Reacties

5 maanden geleden

Hoi hoi, Mijn dochter is nu ook 5 weken, geboren met 41+2. Het ligt vind ik heel erg aan het merkje/ de kleding vandaan komt. Ik vind dat Zara over het algemeen wat kleiner valt en zeeman wat groter. Binnen de winkels verschilt het ook nog wel. Ze kan nu namelijk maat 50 nog aan maar ook al maat 62. Denk dat het niet zoveel uitmaakt welke maat het is als het maar lekker zit voor je baby.

5 maanden geleden

4 weken en 4 kg vandaag en zit in maat 56. Vooral vanwege de lengte. Qua omvang zakken alle broeken af en kan hij zwemmen in de kleren. Heel anders dan mijn 1e 😅

5 maanden geleden

Mijn meisje is morgen 6 weken oud en ik begin alle 50 nu langzaam uit haar kast te halen, ligt echt aan het merkje want sommige van 50 past ze wel nog. Maar over het algemeen draagt ze maat 56. Ik heb maat 62 ook al in de kast liggen zodat ik steeds dingetjes kan passen die er klein uitzien. Want ik wil niet dat ze straks bijv in maat 62 zit en sommige dingen niet past omdat dat meer een 56 was. Snap je? Het is echt gewoon steeds passen. En dan meteen uit de kast halen waarvan je weet dat ze dat echt niet meer aan kan!

5 maanden geleden

4 weken en maat 44, begint nu de eerste kleiner vallende maat 50 dingen te passen. Geboren met 39+3 weken overigens, dus we hebben gewoon een mini.

5 maanden geleden

Niet vergelijken hoor! Mijn dochter geboren met 41+5 heeft zeker 4 maanden in 56 gezeten. Mn zoon 40+5 was met 2 weken uit maat 56 en ging ook als een speer door 62. Ieder kindje groeit op zijn eigen tempo. En inderdaad, het verschilt per kledingstuk welke maat mijn dochter draagt🙈 hier zit ze in 56/62 . Ze is nu 4w oud geboren met 40+5. Als je twijfelt over groei kan je altijd naar het inloopspreekuur van het cb om te wegen.

5 maanden geleden

Ons zoontje had in t begin ook maatje 50 en over🫣 maar het lijkt er nu best wel op dat 56 word overgeslagen hij heeft best wel een groeispurtje gehad in 6 weken ook 6cm gegroeid morgen is hij 8 weekjes en draagt vooral shirtjes/truitjes en rompers maatje 62 (is ook wel erg afhankelijk van het merk want bvb Noppies valt vrij klein)

5 maanden geleden

Ons mannetje draagt wasbarw luiers dus voor broekjes heeft hij maat 62. Maar voor shirts en rompers maat 56. Hij is geboren met 39+2 en is nu 5 weken oud. Hij is wel lang dus sommige dingen passen nogop zn schouders en ljjfje maar steken z'n armen al 2 cm uit

5 maanden geleden

Hier en dochter van 3 weken oud en al sinds haar geboorte maat 62. Ze was wel al 4970gr bij de geboorte 🙈 nu 5500gr.

5 maanden geleden

Hier een dochter van 5 weken. Ze weegt nu 4,3 kilo en draagt nu maat 56, al passen sommige shirts in maat 50 ook nog. Ze heeft lange benen dus broekjes wel echt in 56.

5 maanden geleden

Mijn baby was 4100gram bij de geboorte, lengte niet gemeten. Past in 50 en 56

5 maanden geleden

Morgen 3 weken en ze heeft maat 44. Ik trek haar ook wel maat 50 aan (dingen die wat strakker vallen), maar moet dan wel de mouwen omslaan🙈. Vond het zonde om voor die paar weken alles extra te kopen in 44. En met de zomer voor de deur vind ik het ook zonde als ze veel dingen van maat 50 niet heeft gedragen door het warme weer.

5 maanden geleden

Mijn dochter is geboren met 40+5, 51 cm lang en 3500 gram. Maat 50 paste toen heel mooi, sommige kledingstukken waren zelfs iets aan de ruime kant. Ze is vandaag 6 weken, een paar cm langer en ik denk zo'n 4700/4800 gram en zit nu in maat 56, al past zo'n combimaatje 50/56 vaak ook nog wel. Ik ga aankomend weekend wel alvast maat 62 uitzoeken en wassen, want het zal niet lang meer duren voordat ze die maat kan dragen.

5 maanden geleden

Vandaag 8 weken en ze draagt maatje 50. Ze is geboren met ruim 38 weken en toen was maatje 44 te groot 😊

5 maanden geleden

Nu 20dagen oud en echt maat 56 en sokken 3-6maanden. Duurt niet lang meer voordat we naar maat 62 gaan denk ik bij sommige merken

5 maanden geleden

Bijna 5 weken, 4.2 kg en 56 cm Begon in 44-50 en past nu eigenlijk vanalles tussen de 50-62 😂 dus ik heb ondertussen 2 lades met kleding en ik kijk gewoon ter plekke haha. De kleinste sokken beginnen wel echt te klein te worden.

5 maanden geleden

Met 38 weken geboren en 3018 gram verzoop in maatje 50. Nu 5 weken en 3 dagen. Maatje 50 kan nog net. Past zelfs in maatje 56.

5 maanden geleden

Zoontje van 6 weken en weegt 5300 gr. Was met de geboorte 56cm. Van de meeste merkjes past hij nog 56 en van sommige al 62! 😊

5 maanden geleden

Onze zoon is 5 weken en 1 dag oud nu. Geboren met bijna 3700 gram en paste toen prima maat 50/56 aan. Gisteren echt definitief afscheid genomen van alles in maat 50. Onze zoon heeft ook hele lange benen, dus boxpakjes heeft hij amper aangekund, die heb ik zelfs in maat 62 meteen weg kunnen doen aangezien de beentjes daar al veel te kort van waren. Broekjes 56 kunnen nu nog net, gaan wel al richting 62. Truitjes 56 gaan prima nog. Heb ook veel zomerkleding in 62, dus hoop dat over een paar weekjes de temperatuur een stuk hoger wordt 😅

5 maanden geleden

Onze kleine is nu 9 weken. Heeft maat 50 en draagt ook wel 56(krul de mouwen etc gewoon wat om). Ze is geboren met 44cm dus ook niet zo groot😊

5 maanden geleden

Mijn zoontje is vandaag 3 weken en draagt maat 56. 50 is hem echt te klein nu. Hij was ook vrij lang bij de geboorte (54cm) en woog 3896 gram. Inmiddels weegt hij al 4,5 kilo. Echt een hele andere baby dan mijn eerst geboren zoontje. Hij woog bij de geboorte 3270 en was 50 cm. Beide overigens hetzelfde termijn geboren op twee dagen verschil na. Mijn eerstgeboren zoontje heeft heel lang in 50 gezeten.