16 Reacties
4 maanden geleden
Ik weet niet wat voor gekolfde melk je geprobeerd hebt? Mij hebben ze aangeraden om vers gekolfde melk te geven, dus ongeveer 20min. voor de voeding 10-15min. kolven en deze op kamertemperatuur laten. Als ze gekoeld of ingevroren is geweest, kan de smaak veranderen en dat is niet ideaal om het flesje te leren.
Ook gaven ze aan om niet te wachten tot ze heel veel honger heeft, maar al te geven bij de eerste honger signalen. Als ze overstuur zijn, drinken ze moeilijker.
Verder gaan wij zachtjes met de speen over haar bovenlip, zodat ze zelf aanhapt en wij niet zomaar de fles in haar mond duwen zeg maar.
Welke fles/speen heb je geprobeerd? Je zou ook eens andere kunnen proberen. Wij gebruiken zelf Philips Avent, maar wel met de oude spenen (maatje 0). Ik hoorde namelijk dat de nieuwe spenen moeilijker zijn om uit te drinken.
4 maanden geleden
Kan aan de soort fles liggen. Mijn oudste vond alles prima, terwijl nu is de jongste totaal geen fan van avent maar gaat lansinoh wel redelijk. Hoor trouwens wel vaker dat lansinoh goed bevalt bij babys die borstvoeding krijgen vanwege de vorm, zie ook dat hij veel beter kan aanhappen hiermee
4 maanden geleden
Hier duurde het ook even voordat ze de fles accepteerde. Ik geef volledig borstvoeding en we geven nu iedere dag een halve voeding via de fles (dr brown smalle hals). We zitten nu op dag 4 daarvan en inmiddels hapt ze goed aan en drinkt ze in een paar keer de fles leeg, dit kan wel een half uur duren hoor! Ik zou er dus sowieso een paar dagen voor uitrekken. Na een halve voeding kan je overgaan op 1 voeding volledig gekolfde melk per dag. Eerste paar keer gaf ik de fles en sinds vandaag mijn partner. We dachten dat als ze mij zou ruiken de overgang van borst naar fles kleiner zou zijn.
4 maanden geleden
Reactie op coquettes
Wij hebben ook avent. Ik ga eens proberen of ze een andere fles wel pakt. W ...
Maat s gebruiken wij
4 maanden geleden
Ik lees even mee want wil hier ook vandaag of morgen mee gaan beginnen!
4 maanden geleden
Ik vraag me trouwens ook nog af of ik melk kan geven van de kraamweek? Ligt in de diepvries uiteraard. Weet iemand dat?
4 maanden geleden
Hier bij allebei de kindjes gelijk goed gegaan. Hebben de hegen flessen en die pakte ze allebei goed.
Wij hebben inderdaad ook vers afgekolfde melk gebruikt. Kolven en gelijk in de fles om te drinken. Ook werd het flesje bewust door papa gegeven.
4 maanden geleden
Reactie op coquettes
Dankjewel voor de tip! Heb vandaag voor het eerst Lansinoh geprobeerd en da ...
Oh wat fijn! Ik denk dat de lansinoh dan toch een iets "natuurlijkere" vorm heeft ofzo