7 Reacties
3 maanden geleden
Ik denk wel dat ze ermee akkoord gaan want zolang jij staat vererger je de pijn en misschien is het nu wel onschuldige klachten maar als jij toch blijft staan op je benen word het alleen maar erger ik zou gewoon pas weer gaan werken wanneer je zelf goed voelt
3 maanden geleden
ik heb galstenen gekregen in de zwangerschap erna een ziekenhuisopname gehad na de bevalling met een alvleesklierontsteking door de galsteen. en krijg nu een galblaasoperatie op korte termijn. mijn zwangerschapsverlof verloopt volgende week vrijdag en word ook ziekgemeld .. ongeacht ik pas weer ging werken in december echt genieten doe ik nu niet door de mankementen… door alle trauma’s ook in therapie op dit moment.
Mijn werk heeft het zo kunnen regelen dat ik onder een vangnet terrecht kom vanuit UWV zodat het hun niks kost verder.
en mijn verlof wat ik zou afgeven behoud ik gewoon. zodra ii weer beter word gemeld zet ik mijn ouderschapsverlof in want de verwachting is wel gewoon dat ik in december weer ga werken :)
3 maanden geleden
Hoi, ik ben HR manager en als jij je na je zwangerschapsverlof te ziek of vanwege lichamelijke klachten niet in staat voelt om te werken, dan kun je je ziek melden. Je werkgever regelt dit dan vervolgens ook met het UWV en die bepalen dan of je onder de vangnetregeling (ziek door zwangerschap of bevalling) valt of niet. Ik zou dus gewoon contact opnemen met je werk, ze hoeven er niet mee akkoord te gaan want ze mogen niet vragen waarom je je ziek meldt of wat je hebt. Zeker doen dus, en je kunt eventueel met de bedrijfsarts bespreken of je anders alternatieve werkzaamheden kunt verrichten.
3 maanden geleden
Ik heb sinds week 30 een hoge bloeddruk gehad wat aan het einde waarschijnlijk hellp is geworden (zichtbaar in mijn bloed na de bevalling).
Ik ben met heel veel stress door werk uiteindelijk 3 weken in de ziektewet gegaan vooraf. Nu als ik terugkom gaan de mentale spelletjes gewoon door. Ik zit nog steeds aan de bloeddruk medicijnen dus ook ik ga me ziek melden….
3 maanden geleden
Reactie op jdyjngrdn
Hoi, ik ben HR manager en als jij je na je zwangerschapsverlof te ziek of v ...
Ah top ik heb officieel nog verlof tot oktober met vakantie en ouderschapsverlof moet ik me dan voor de tijd ziekmelden of na de vakantie en ouderschapsverlof?
3 maanden geleden
Ah top ik heb officieel nog verlof tot oktober met vakantie en ouderschapsv ...
Voordat je zwangerschapsverlof eindigt, je hoeft dan namelijk geen vakantiedagen en ouderschapsverlof op te nemen omdat je ziek bent. Bovendien begrijp ik dat je nog ziek bent vanwege dezelfde reden als voor je verlof, dus dat is ook belangrijk om te weten voor je werkgever en de arbodienst omdat die ziekmelding weer gaat lopen nadat je recht op zwangerschapsverlof is afgelopen.