75 Reacties
3 maanden geleden
Misschien een domme vraag, maar: hoe ziet “doorslapen” er uit?
Mijn dochter van 12 weken heeft nooit doorgeslapen of in de nacht een voeding overgeslagen. Ik geef haar bv.
Zij gaat om 20:00 uur naar bed en wordt uit haarzelf wakker om ongeveer:
22:00 soms
01:00
03:00
05:00
07:00
Nu heeft mijn man bij haar voeding van 01:00 uur haar een speentje gegeven om mijn afgekolfde melk op te warmen, waardoor ze in slaap is gevallen tot de volgende voeding van 03:00 uur.
Heeft ze dan doorgeslapen? Of telt dat niet?😅
3 maanden geleden
Hier sliep ze door, van de 11-12 tot 6-7, soms 8. Nu komt ze elke nacht ineens weer 1 of 2 keer (sprong 3?). Ik geef borstvoeding. Hopelijk komt het weer terug haha
3 maanden geleden
Reactie op Ab itsme
Doorslapen is wanneer je kindje minimaal 7 uur achter elkaar slaapt. Wat be ...
Momenteel is doorslapen toch al bij 5-6 uur?
3 maanden geleden
Reactie op Sanne---
zijn er ook vrouwen die dit dan ervaren als ze flesvoeding geven? Ik geef z ...
Ik moest helaas stoppen met de bv maar had dit heel graag langer willen doen. Mn zoontje slaapt door op kv, maar ik had het met alle liefde geruild voor bv kunnen geven met nachtvoedingen. Het gras is altijd groener aan de overkant 😉 vergeet de voordelen van bv niet, weet waar je het voor doet ❤️
3 maanden geleden
Onze baby sliep door soms maar nu ik Gestopt met inbakeren ben komt ze om de 2 uur (!!!!!!) ze is 13 weken, ik vind het erg zwaar. Geef bv
3 maanden geleden
Reactie op Dotje22
Is dit echt om te drinken of heeft ze gewoon wat hulp nodig om in slaap te ...
Ze drinkt dan echt effectief, ik sta er zelf ook van te kijken. Toen ze ingebakerd was kwam
Ze dus veel minder vaak.
3 maanden geleden
Reactie op Dotje22
Is dit echt om te drinken of heeft ze gewoon wat hulp nodig om in slaap te ...
Oja en ze accepteert geen speen.. zou soms wel handig zijn haha
3 maanden geleden
Reactie op MomOfTwo94
Ik heb dit exact zo ervaren bij onze oudste! Hij kreeg een jaar borstvoedin ...
Dit is wel echt helemaal waar! Zoveel focus op doorslapen… terwijl het heel natuurlijk is voor kindjes om ‘s nachts om een voeding te vragen.
Bij mn eerste was ik er ook heilig van overtuigd dat flesvoeding de oplossing zou zijn. Met 6 maanden gingen we over, maar ze ging toch echt pas doorslapen met 19 maanden. Nu met m’n zoontje is het nog maar afwachten hoe het gaat lopen bij hem, maar hij heeft al meer nachten doorgeslapen op volledige bv met 3 maanden dan z’n zus destijds met flesvoeding. Het ligt naar mijn mening eerder aan het feit of je kindje er al aan toe is om geen nachtvoedingen meer te krijgen dan dat het ligt aan het soort melk dat erin gaat.
3 maanden geleden
Mijn meisje is 15 weken en komt ook nogsteeds om de 3 heel soms 4uur snachts, het hoort erbij, en ik moet er toch uit ivm fulltime kolven 🥴😴
3 maanden geleden
Bij ons ook nog hoor, onze baby is 11 weken, gaat rond half 8 naar bed, komt dan rond 22/23 en daarna rond 4 meestal en daarna slaapt ie wel door tot 9 meestal… maar dit schema verandert ook met regelmaat nog… Ik heb besloten om er niet te veel druk op te zetten. Fijn als ie langer doorslaapt, maar gelukkig heb ik nog tot november verlof zodat we hier ook fijn de tijd voor hebben.
3 maanden geleden
Wat ben ik blij te lezen dat er meer ouders in hetzelfde schuitje zitten. Hier een dochter van 11 weken en ik wordt een beetje moe van alle berichten om mij heen van; ja de mijne sliep met 8 weken door. Onze dochter krijgt flesvoeding, helaas door omstandigheden moeten stoppen met borstvoeding. Wordt op verzoek gevoed en komt gewoon nog iedere 3-4 uur. Iedere nacht. De flessen groter maken heeft geen zin, ze drinkt ze niet op. Het uitstellen van voedingen ben ik zelf geen voorstander van. Ze is nog zo klein, als ze honger heeft. Dan mag ze van mij eten. Groeit goed, ontwikkeld zich goed en is een tevreden meisje. En aan de ene kant weet ik dat het heel normaal is. En dat ze het hartstikke goed doet. Maar op het andere moment wil ik zo graag gewoon dat ze door gaat slapen. Ik merk dat ik soms gewoon zenuwachtig wordt voor de nacht omdat ik het echt zwaar vind. Dan denk ik alleen maar, zo komt ze weer. En dan ben ik haar aan het voeden, heerlijk in mijn armen en is alles goed. Maar het dubbele gevoel blijft. Ik ben gewoon moe aan het worden.
3 maanden geleden
Reactie op Sisi2023
Wat ben ik blij te lezen dat er meer ouders in hetzelfde schuitje zitten. H ...
Hi SiSi,
Heel begrijpelijk en heel frustrerend als je het allemaal leest. Wij hebben bij onze eerste het zelfde schuitje gezeten en alles geprobeerd. Onze conclusie is uiteindelijk dat alles factor tijd is. Als je leest wat het gemiddelde is van doorslapen is dan is dat niet bij een paar weken. Geef niet op 🍀