75 Reacties
3 maanden geleden
Onze kleine is nu gecorrigeerd 11 weken (eigenlijk 20 want te vroeg geboren 😅)
Hij slaapt nu vijf uur door, van 23:00-04:00 ongeveer. Wij geven als laatste flesje formule, dat zou wat zwaarder op de maag liggen waardoor hij langer ‘vol’ zit dan van borstvoeding.
Ik hoop dat het (snel) oploopt tot 6 of 7 uur slaap maar ik wacht het geduldig af, hij is de baas 😜
3 maanden geleden
Reactie op Sisi2023
Wat ben ik blij te lezen dat er meer ouders in hetzelfde schuitje zitten. H ...
Misschien een beetje praktisch gedacht maar mocht je een partner hebben is het een optie om de nachten af te wisselen? Dat heeft bij ons geholpen. Bij de eerste ook zo gedaan.
3 maanden geleden
Hier een baby die max 6 uur achter elkaar heeft geslapen in zijn 12 weken oud maar meestal gewoon elke 3 uur drinkt en een peuter van 3 die ook nog minimaal 2x per nacht aandacht nodig heeft met als absoluut diepte punt afgelopen week een nacht dat we er elk uur zijn geweest. We hebben hier regelmatig nachten waarbij elke 3 uur de baby voeden beter slapen is dan elke keer naar de peuter. Het is een fase elk kind gaat uiteindelijk slapen en ik ben blij dat ik nog verlof heb en duim heel hard dat het over 1,5 week als ik weer moet werken beter gaat
3 maanden geleden
Die van mij komt 1x in de nacht. Slaapt daarna gelijk door en slaapt van 19-20 uur tot 5:30-6:00 en ik vind het helemaal prima zo. Ik verwacht totáál geen doorslapen op deze leeftijd en weet uit mn werk in de opvang ook dat doorslapen regelmatig weer kan veranderen in toch weer wakker worden in de nacht.
3 maanden geleden
Ons kindje is 11 weken en slaapt zeker niet door! In slaap vallen is ook drama, duurt soms wel 3 uur 😑 en ‘s nachts komt hij om de 4 uur, maar vaak ook weer moeilijk in slaap na een voeding. Om 5.00 is hij er klaar mee en slaapt dan alleen nog maar op m’n borst door. Overdag dutjes zijn trouwens ook drama.. hij wilt gewoon niet slapen. Ik hoop dat deze fase snel voorbij is 🥲🥲 want ik weet oprecht niet hoe ik dit straks met werk moet doen..
Ik geef trouwens kunstvoeding, m’n zusje haar baby is even oud en krijgt borstvoeding en die slaapt 11 uur door, dus het is zeker een fabel dat kindjes van kunstvoeding sneller doorslapen 😂
3 maanden geleden
Hier bijna 3mnd en eigenlijk altijd iedere 3 uur voeden. Soms slaat ze een voeding over maar dat is echt 1x per week. Bovendien drinkt ze soms iedere 2uur , maar ook dat niet altijd hoor
3 maanden geleden
Hier met 11 weken ook om de 3/4 uur, ook borstvoeding. Laatste voeding rond half 10, dan komt ze vaak rond 1.30 en dan rond 4.30. Bij die laatste neem ik haar vaak in bed en voed haar liggend zodat we beiden gelijk verder kunnen slapen tot de eerste wakkere voeding om 07.00 (zet ik een wekker voor ivm ritme aanwennen)
3 maanden geleden
Vannacht heeft onze kleine voor het eerst ruim 7 uur geslapen! 😭 Ik was zelf continu wakker met het idee dat hij ‘zo wakker zou worden’, maar nee! Hij heeft geslapen van 20:30-03:15 en ik weet niet of het nog eens gaat gebeuren maar ik ben voor nu heel blij 😂
Normaliter krijgt hij om 23:00 uur nog een voeding, daar heeft hij doorheen geslapen. Ik ga kijken of het vandaag lukt om zijn eerdere voeding wat te verhogen en dan zien of hij weer zo goed slaapt.