38 Reacties

4 maanden geleden

Wat rot dat je het zo ervaart.. Stoppen kan natuurlijk altijd. Misschien hier wat tips, ik ervaar de borstvoeding juist als heel handig. Omdat ik het altijd bij me heb en het warm is. Ik geef mijn dochter gewoon overal en altijd de borst. Ik heb een voedingsdoek die ik er evt voor kan doen. Ik heb een youha the ins kolf, deze stop je zo in je bh en is draadloos. Zo kan ik overal kolven. Elke keuze is goed hé! 😘

4 maanden geleden

Reactie op StephTahirovic

Ja dit dus. M'n leven is borstvoeding op het moment. Heb heel veel voor d'r ...
Ik heb hetzelfde als jou alleen misschien nog erger.. doordat mijn productie door een ruwe start is gekelderd geef ik ook nog eens KV. Ben dus aan het kolven, live voeden en kunstvoeding aan het geven. Ben continue bezig met voeding. Live voeden gaat nu wat beter, maar door spruw verloopt dat ook niet heel soepel en helaas slaat medicatie niet aan. Vind het zo verdoemd lastig om te zeggen ik kap ermee. Ik moet m’n productie opkrikken maar heb totaal geen idee hoe ik dat moet doen naast alles wat ik nu al doe. Kortom een koemelk!

4 maanden geleden

Reactie op lcupedo

Merk je vermindering in je productie met kolven nu je er 4 uur tussen laat ...
Nee, mijn productie is niet afgenomen. Geen overproductie, maar ik kolf wel meer dan mijn dochter drinkt, ongeveer 30-40ml meer. Dus ik heb dan altijd 1-2 extra voeding over een dag. Hoe ik aan het afbouwen ben: ik hield eerst strik 3 uur tussen zitten. Ik ben toen de laatste avond voeding steeds later gaan kolven, dus: 22:00 naar 23:00 en nu 00:00 uur. Zo ook dan steeds langer tussen laten met max 4 uur (nog nu). Ik kolf dan nu om 04:00 uur weer. Zo ga ik proberen dat steeds te verlengen om 06:00 weer te gaan kolven. Hopelijk slaapt mijn dochter ook dan door 😅

4 maanden geleden

Reactie op Medska

Je verhaal herken ik, ik heb ook een aantal weken zo aangemodderd omdat ik ...
Van welk merk heb jij die handsfree kolf? En ben je daar tevreden mee?

4 maanden geleden

Reactie op StephTahirovic

Ik doe het vooral voor haar. Eigenlijk doe ik het alleen voor haar, want ze ...
Ik sta er precies hetzelfde in.. het is heftig he :( Vind het soms zo oneerlijk voelen dat wij als vrouw niet eens een 'nacht of dag' uit kunnen staan wat betreft voeding geven. Ik kolf wel vaker de laatste dagen, dan ben ik in max 15 min 'klaar' en geeft mijn man een flesje.. ik doe het ook echt voor mijn dochter, ze groeit, slaapt heel goed en is heek tevreden en nog weinig krampjes. Voor mezelf zou ik flesvoeding kiezen wat zoveel gelijkwaardiger voelt.

4 maanden geleden

Reactie op Medska

Je verhaal herken ik, ik heb ook een aantal weken zo aangemodderd omdat ik ...
Wat is jou ervaring in overdag wel kolven en s'nachts (bijna) niet? Lekken je borsten s'ochtends / voelen ze ook heel vol aan?

4 maanden geleden

Reactie op bbb1994

Van welk merk heb jij die handsfree kolf? En ben je daar tevreden mee?
Ik heb Momcozy m5 en hij bevalt mij tot nu erg goed. Batterij gaat redelijk lang mee, ik kan makkelijk 5-6 keer sessies van 15-20 min kolven. Hij is redelijk stil en schoonmaken is ook te doen. Hij heeft niet mega veel onderdelen. Verder heeft hij verschillende standen, zelf ga ik nooit hoger dan 4. Je kan tot stand 9 gaan. Ik heb ook andere handsfree kolven uitgeprobeerd, vond ik minder fijn.

4 maanden geleden

Reactie op Eerstekindje2024

Wat is jou ervaring in overdag wel kolven en s'nachts (bijna) niet? Lekken ...
Op dit moment laat ik 4-4,5 uur tussen zitten en mijn borsten lekken dan niet. Ze voelen soms wel vol aan, maar staan niet op knappen. Komt denk ik omdat ik overdag ook wel eens 4 uur tussen laat. Ik krijg in de ochtend ook vaak het meest uit.

4 maanden geleden

Reactie op Medska

Op dit moment laat ik 4-4,5 uur tussen zitten en mijn borsten lekken dan ni ...
Heb je voorheen wel om de 3 uur gekolfd? Merk je dat je op den duur in totaliteit minder ML melk hebt nu je er meer tijd tussen laat zitten? Daar zou ik vooral bang voor zijn..

4 maanden geleden

Ik heb een handsfree kolf, dat scheelt al heel veel. Ook heb ik mezelf “beloofd” het makkelijker te maken als het kan. Zo heb ik meerdere afkolfsets zodat ik niet meteen alles hoef af te wassen. En vanaf dag 3 kolf ik maar 5x zoiets. En sinds een paar dagen kolf ik nog maar 4x (baby is nu 6 weken)

4 maanden geleden

Reactie op kellykk

Ik heb een handsfree kolf, dat scheelt al heel veel. Ook heb ik mezelf “bel ...
Krijg Je nu met 4 keer per dag kolven genoeg aan melk of vul je aan met kunstvoeding? Merk je nog verandering in je productie nu je minder vaak kolft? Sla je het kolven in de nacht over?

4 maanden geleden

Ik herken je struggle. Ik heb kolf dan niet, maar borstvoeding in het openbaar is voor mij ook geen optie. Maar vind dat overal over nadenken en afstemmen op je dag ook niet fijn. Bij mijn eerste had ik flinke overproductie, mede door de verkeerde adviezen. Daar moest ik cold turkey stoppen. Nu ben ik sinds vrijdag langzaam afbouwen door voeding te vervangen (niet kolven) en dan weer een weg te laten als ik geen stuwing heb. Dan heeft ze 6 weken volledig bv gehad en ik schat 12 weken in combinatie met kv. Zie het niet als falen. Het kan echt heel zwaar zijn. Ik vind ook dat het wordt onderschat. Vooral omdat niemand het kan overnemen. En vind het met een rondrennende peuter nog zwaarder. Ik heb bij mijn 1e heel even het gezien als falen, maar vomd het daarna zo’n opluchting. Doe wat goed voelt voor jou. Dan kun je ook weer extra liefde en aandacht geven aan je kleine ☺️ sterkte!

4 maanden geleden

Ben wel benieuwd hoe het nu met je gaat TS en of de reacties je geholpen hebben?

4 maanden geleden

Ik ben ook benieuwd. Ik ben ook gestopt met bv en kolven, omdat ik het emotioneel allemaal heel erg zwaar vond. Dit was 5 dagen geleden. Daarna emotioneel echt in de lift. Ik dacht gisteren omdat ik me beter voelde weer te gaan kolven, omdat ik toch dit graag wil geven aan mij meisje. Wat er gebeurde is dat ik weer extreem emotioneel werd! En niet alleen tijdens de toeschiet, maar nog uren later! Ik ben er weer mee gestopt. Ik vraag me af of je dat misschien ook hebt?

4 maanden geleden

Zo herkenbaar dit! Mijn gedachtes over doorgaan of stoppen met BV is net als de snollebolleke’s “ van links , naar rechts “ Het ene moment roep ik heel hard dat ik ermee stop en ga afbouwen en wanneer meneer zich vervolgens meld voor de voeding hangt hij er 5 min alweer aan. Vind het ergens toch ook weer zo bijzonder. Wat ik heb gelezen is dat je geen doel moet hebben maar het per dag moet bekijken. Dat probeer ik nu ook maar te doen. Daarnaast zijn voor mij de pluspunt van bv geven nog steeds de grootste reden. - niet snachts je bed uit voor het maken van een flesje - ontlasting gaat goed met bv - minder darmkrampjes met bv Succes en zet hem op voor alle mama’s die er midden in zitten.

4 maanden geleden

Hey! ik geef nu al 11 weken borstvoeding exclusief. ik begrijp je dus volledig hoe intens het kan zijn. Ik wou je gewoon maar vertellen dat er voor alles wel middeltjes zijn bijvoorbeeld tegen het lekken zoogcompressen, kleding voor borstvoedinggevende mama's voor wanneer je bezoek hebt (zo hoef je niet te denken aan een voorraad) of naar een andere kamer even gaan om te gaan voeden. Ook wou ik je zeggen dat je productie werkt naargelang de noden van je kindje, als je je kindje optijd laat drinken en ze de borst goed in de mond neemt hoe het hoort, gaat je productie niet achteruit als je eens wat langer van huis gaat. Alles draait om de stimulatie van je kindje en een daling in productie kan altijd eens maar dan hoor je je kindje gewoon wat meer aan de borst te leggen. Succes, het is zeker niet makkelijk!

4 maanden geleden

Reactie op lcupedo

Heb je voorheen wel om de 3 uur gekolfd? Merk je dat je op den duur in tota ...
Ja ik heb eerst strikt 3-3,5 tussen gehouden en in t begin toen ik overging naar kolven, powerkolven gedaan omdat productie wel minder was geworden. Omdat ik iedere dag genoeg kolf voor de voedingen, hou ik niet bij of het minder is geworden.. Ik leg haar af en toe ook aan, maar ik vind dat nog steeds pijnlijk..

4 maanden geleden

Reactie op lcupedo

Krijg Je nu met 4 keer per dag kolven genoeg aan melk of vul je aan met kun ...
Ik heb meer dan genoeg melk met 4x per dag! Ik durf niet te zeggen of t nog meer geweest zou zijn met 7x per dag kolven aangezien ik meteen minder ben gaan kolven! De nachten heb ik toen ook meteen overgeslagen na dag 4 ofzo geloof ik