16 Reacties

3 maanden geleden

Overigens is het ā€˜s nachts (als ikzelf ook mee naar bed ga) geen enkel probleem om in te slapen. Dan leg ik hem in de cosleeper en houd ik zā€™n handje vast of even zā€™n speentje en dan slaapt hij binnen no time! Ook na de nachtvoedingen

3 maanden geleden

Onze 1e was net zo. Dat is een heel temperamentvol kindje. Een kenmerk daarvan is ook het slecht willen slapen. Na een aantal maanden werd het wel beter, maar hij had ook moeite op de opvang om te slapen. Daar probeerde ze hem zoveel mogelijk op de arm te laten slapen als dat kon. Onze 2e is een veel makkelijkere slaper. Gaat nog steeds niet helemaal uit zichzelf slapen. Soms 1 of 2 dutjes aan het begin van de dag. Maar dit gemak zegt mij dat het vooral aan het kindje ligt. Niks wat je per se aanleert

3 maanden geleden

Hier hetzelfde! Mijn vriend heeft twee dagen geleden toevallig ons meisje strak ingebakerd, waar ze normaal altijd super giftig van werd. Maar wonder boven wonder is ze allebei de keren dat we dat nu hebben gedaan ook gewoon in slaap gevallen! Ze is nu ook 10 weken ongeveer. Verder dus geen tips helaas šŸ˜…

3 maanden geleden

Hmm nee dit heb ik ook wel met mn jongste, maar vind t zelf al heel fijn dat ze smorgens nog wat uurtjes pakt en in de middag dan maar kortere dutjes. Bij mn oudste vond ik het echt hel, die sliep ook slecht overdag maar was een huilbaby dus huilde ook de hele dag door. Misschien dat ik het daardoor al helemaal chill vind zo. Wat ik wel heb ervaren is dat de routine in zelf in slaap kunnen vallen en wat meer vaste tijden wat langer slapen vanzelf kwam. Ik bleef het maar proberen en op een dag lukte het, thankgod haha. Dus het komt echt!! Even doorzetten denk ik..

3 maanden geleden

https://youtu.be/dqXZaUnLdi8?si=8P81nqTN5UNlfoTe

3 maanden geleden

Probeer dit eens. Dit heeft hier echt wonderen verricht! Ze is nu 12 weken en ze valt zelf in slaap.

3 maanden geleden

Reactie op Dotje22

Onze 1e was net zo. Dat is een heel temperamentvol kindje. Een kenmerk daar ...
Ja precies ook, ik denk ook niet dat er nog veel is wat je er aan kan doen. Ik schijn ook een verschrikkelijke slaper te zijn geweest, maar mijn broertje precies het tegenovergestelde šŸ¤Ŗ

3 maanden geleden

Volg

3 maanden geleden

Hier ook! Ochtendslaapjes gaan prima, maar hoe later op de dag, hoe lastiger en korter de slaapjes. šŸ˜… nachtslaap pakt ie wel weer goed (duurt soms wel lang, maar dan slaapt ie wel)

3 maanden geleden

Vooral je laatste zin herken ik gelijk. Ik ben daar dus ook de heletijd mee bezig geweest. In de avond en nacht geen probleem en zonder huilen maar overdag is lang zoeken geweest. Bij ons is wiegen het magische woord. We zijn beneden begonnen met wiegen tegen het licht in en dan als ze sliep naar boven brengen. Niet gelijk alle slaapjes maar opbouwen. Dit hebben we 2 weken lang gedaan en nu wiegen we boven +/- 10 minuten (dit was veel langer bij ons) en leggen haar dan in haar bedje. We hopen de minuten een beetje af te bouwen maar zijn nu al blij met het resultaat. We houden daarnaast de wakkertijden (1 uur tot 1,5) met een schuin oog aan. We hebben dan ongeveer een kleintje die +/- 60 minuten slaapt.

3 maanden geleden

Reactie op tjerina

https://youtu.be/dqXZaUnLdi8?si=8P81nqTN5UNlfoTe
Dit ga ik straks proberen! Goede tip. Heb jij dat schaap ook in gebruik?

3 maanden geleden

Dit ga ik straks proberen! Goede tip. Heb jij dat schaap ook in gebruik?
Nee die heb ik niet gehaald, was ook niet nodig. Hoop echt dat het bij jou net zo goed werkt als dat het hier gedaan heeft!

3 maanden geleden

Reactie op Joan246

Hier ook! Ochtendslaapjes gaan prima, maar hoe later op de dag, hoe lastige ...
Hier net zoā€¦.. Las op slaaptipsvoorbabys.nl dat een te lang ochtendslaapje kan leiden tot slecht slapen ā€˜s middags.. Vandaag was onze zoon toevallig na 90 min wakker. Toen niet geprobeerd hem weer in slaap te krijgen, maar net was hij na 20 min wakker. En krijg hem nu niet in slaap. Hij is beneden en zie het straks wel weer

3 maanden geleden

Reactie op Meissie1990

Hier net zoā€¦.. Las op slaaptipsvoorbabys.nl dat een te lang ochtendslaapje ...
Ja ik probeer het ook wat los te laten! Mijn kleintje heeft 2 uur en 15 min geslapen vanmorgen (dus 3 slaapcycli) en zojuist nog heel even in de auto en ben nu bij mijn moeder waar hij sowieso niet slaapt. Zie het straks thuis wel weer of hij in bed wil slapenā€¦ Probeer me er niet al te druk om te maken (zonder succes vaak nog hoor haha)

3 maanden geleden

Ik heb ā€˜baby in droomritmeā€™ van Stephanie Molenaar gelezen. Volg de manier van het boek niet helemaal 100%, maar door de tips en informatie van het boek wel de juiste manier voor mijn zoontje gevonden. Idee van het boek is dat je altijd dezelfde routine volgt bij het slapen gaan, en de baby slaap associaties maakt. Zodat hij weet ā€˜dit gebeurd er nu, tijd om te slapenā€™. Dus wij doen nu eerst inbakeren en in bedje leggen, kamer donker maken, en dan streel ik zijn gezichtje. Hij krijgt nu ook nog paar slokjes melk in bed, maar daar wil ik nog vanaf. En zit nu op binnen 10 minuten slapen. Dus mijn tip is om het boek te lezen šŸ˜… ging hier van hazenslaapjes alleen in mijn armen, naar in eigen bedje slapen. hielp hier heel erg dus šŸ˜

3 maanden geleden

Reactie op Marith89

Ik heb ā€˜baby in droomritmeā€™ van Stephanie Molenaar gelezen. Volg de manier ...
Heb ik inderdaad ook gelezen. Nu weet nu bij mij dat de slaapzak slapen betekent. Begint ze altijd even te huilen nog voordat ik haar in bed leg šŸ˜….