Mijn baby van 7 weken (2 weken eerder geboren) is altijd een hele rustige baby. Buiten de regel dagen en het eerste sprongetje waar van ik dacht dat we die achter de rug hadden. Afgelopen dagen heeft hij mega veel geslapen en sinds vannacht is hij onherkenbaar onrustig, niet willen drinken, niet aan de borst geen flesje. Paar slokjes en stoppen. Kreunen en moeilijk doen. Hazen slaapjes heel snel wakker. Ik twijfel nu of ik nu pas in sprong 1 zit? Maar dat is wel erg laat… Sprong 2 lijkt me veel te vroeg omdat hij ook al 2 weken eerder is geboren.
Wie stelt mij gerust ? Ik heb een eerder een zieke baby gehad , die deed wel is waar heftiger als dit maar merk toch dat ik me zorgen begin te maken.
Tussen de 6 en 8 weken is ook de krampjespiek. Onze dochter is nu ruim 7 weken ( anderhalve week later geboren) en heeft erg weinig krampjes gehad, maar sinds gister heeft ze er wel meer last van.
De krampjespiek is nu, maar de sprongen worden sowieso vanaf de uitgerekende datum berekend. Als hij 2 weken eerder is geboren, zit hij nu in week 5 van de sprongetjes. Sprong 1 zou dus heel goed kunnen.