59 Reacties

één maand geleden

Reactie op anoniem19950910

Oh sorry ik lees verkeerd maar niet groot genoeg
Hoe groot was je vruchtje de 1e en 2e keer?!

één maand geleden

Ik had ook 28 juli mijn laatste menstruatie, 14 augustus een positieve ovulatie test en gister mijn eerste echo. Ik ben ook iets terug gezet, van 8+3 naar 7+6 maar had ook een onregelmatige cyclus. Ze zeiden bij mij wel dat het heel normaal is en je nu nog niet veel moet “hechten” aan die uitslag dat je iets terug gezet wordt omdat het allemaal nog zo vroeg is en er dan zoveel gebeurd. Bij de termijnecho kan alles zo weer anders zijn.

één maand geleden

Reactie op anoniem19950910

Hoe groot was je vruchtje de 1e en 2e keer?!
Eerste keer geen vruchtje gezien enkel vruchtzak. Deze keer een klein vruchtje van 5,5mm. 😊

één maand geleden

Reactie op LM10

Eerste keer geen vruchtje gezien enkel vruchtzak. Deze keer een klein vruch ...
Aaaah zo fijn!! En hoeveel weken ben je nu?

één maand geleden

Reactie op LM10

Wel een kloppend hartje gezien vandaag. Maar vruchtje is te klein volgens d ...
Hi LM10, wat naar en vooral verdrietig dat je dit zo meemaakt. Helemaal omdat er nog wel leven is. Ik ben ook 10 dagen teruggezet. En dan waren ze volgens mij nog royaal met het opmeten. Morgen heb ik een tweede echo. Maar ik vroeg me bij jou af, het hartje klopte wel, betekent het dan, dat je moet afwachten tot dat stopt?

één maand geleden

Mijn verloskundige zei dat dit bijna altijd voor komt met de eerste echo, dit ligt aan wanneer exact innesteling/bevruchting was en hoe je cyclus was. Ik had bijv eerst cyclus van 40 dagen en erna van 32, dus ik kan al niet rekenen vanaf 1e dag laatste menstrutie, dat is gebaseerd op 28 dagen cyclus. Ik dacht vanaf dag 1 laatste menstruatie dat ik 6 weken en 5 dagen was en verloskundige gaf aan dat het vruchtje tussen de 4,1 en 4,5 mm was en dat is bijna 6 weken dus dat scheelt een paar daagjes, maar dat verklaart precies onregelmatige cyclus en bevruchting/innesteling.

één maand geleden

Reactie op Mariska24

Hi LM10, wat naar en vooral verdrietig dat je dit zo meemaakt. Helemaal omd ...
Bedankt. Ja klopt, de gynaecoloog zegt dat het een kwestie is van dagen dat het hartje zal stoppen. Mijn vroedvrouw leeft op het sprankeltje hoop dat er wél een hartslag is en dus leven voor nu.

één maand geleden

Reactie op Mariska24

Hi LM10, wat naar en vooral verdrietig dat je dit zo meemaakt. Helemaal omd ...
Veel succes met je echo morgen! Hebben ze bij jouw al een eerdere echo gedaan? Of denk je zelf door je eigen berekening verder te zijn?

één maand geleden

Reactie op LM10

Bedankt. Ja klopt, de gynaecoloog zegt dat het een kwestie is van dagen dat ...
Wat super naar zeg! Ik had hiervoor een missed abortion en dat vond ik al bijzonder heftig op mentaal vlak. Ik kan me voorstellen dat in jouw situatie het helemaal zwaar is. Hoe sta jij erin? Kun je een beetje meekomen met de voedvrouw en toch nog wat hoop koesteren? Bedankt! Ik heb al een eerdere echo gehad (vorige week). Ik zit in een fertiliteitstraject, en de arts had mij teruggezet in dagen op basis van de echo (vergeleken met wat ik nu ong obv inseminatie zou moeten zijn.)Ik ben erg bang voor een herhaling omdat de vorige miskraam ook achter liep qua grootte en ik daar ook werd teruggezet in dagen. We hebben het niet zelf in de hand helaas

25 dagen geleden

Reactie op LM10

Vandaag ook terug gezet, na tweede echo. Vandaag 6w2d, terwijl ik 7w5d moes ...
Hoe groot was het vruchtje beide keren?

25 dagen geleden

Ik heb inmiddels 2 echo’s gehad, bij de eerste was ik teruggezet van 6+4 naar 5+6, maar bij de tweede echo 2 weken later was dat weer helemaal rechtgetrokken naar 8+4 (hoe ik het zelf obv mn cyclus had berekend). Dat kan dus ook zeker bij de eerste echo dat t gewoon lastig te zien is!

25 dagen geleden

Reactie op Lisagrootscholten

Ik heb inmiddels 2 echo’s gehad, bij de eerste was ik teruggezet van 6+4 na ...
Jaaa idd, klopt hoor! Hoe groot was je vruchtje bij eerste echo?

25 dagen geleden

Ik heb gisteren hetzelfde gehad, ik dacht 6+5 te zijn, wat ik redelijk zeker weet door ovulatietesten en vroege zwangerschapstest. Ik zou er 2 dagen naast kunnen zitten maar dat is het wel denk ik. Gister echo gehad en heel mooi kloppend hartje gezien, goede frequentie ook zei de verloskundige maar het vruchtje vond ze te klein. 4,38mm. Je gaat er daarna toch over nadenken, aan de ene kant denk ik, het is zó moeilijk te meten op deze termijn en in heel veel apps staat dat het vruchtje einde week 6 ongeveer 5mm is. Maar als in dan echo’s zie hier waarbij de vruchtjes al 6 of 7mm zijn ga ik me toch zorgen maken. Ik heb maandag de intake bij de verloskundige en ga denk toch even vragen of ze nog een keer kunnen kijken, hoop dat het dan in 4 dagen tijd echt wel een beetje gegroeid is of dat ze het misschien beter kunnen meten ofzo.

25 dagen geleden

Reactie op s.j.s.2019

Ik heb gisteren hetzelfde gehad, ik dacht 6+5 te zijn, wat ik redelijk zeke ...
Je dacht zelf 6+5 te zijn maar hoeveel zei verloskundige dat je was dan? Ik dacht ook 6+5 te zijn en ze zei dat ik tussen de 5,5 en 6 weken was, is tussen de 4.1 en 4.7 mm gemeten maar ze zei dat dit helemaal goed was voor dit termijn. Elke dag kan er een mm bij komen, gaat mega snel dus daar is echt nog niks over te zeggen. Eind week 6 zeggen ze ongeveer 5 mm en eind week 7 al 9,5 mm. Dus verschilt echt mega per dag

25 dagen geleden

Reactie op anoniem19950910

Je dacht zelf 6+5 te zijn maar hoeveel zei verloskundige dat je was dan? I ...
Ze heeft niet echt specifiek een termijn genoemd maar ze zei dat het meer bij 6 weken past. Dan zit ik er dus 5 of 3 dagen naast ongeveer.

25 dagen geleden

Reactie op s.j.s.2019

Ze heeft niet echt specifiek een termijn genoemd maar ze zei dat het meer b ...
Precies, ik had dat ook, maar verklaart alles idd, en klopt gewoon.

25 dagen geleden

Reactie op anoniem19950910

Hoe groot was het vruchtje beide keren?
Twee weken geleden geen vruchtje, deze week 5,5mm

25 dagen geleden

Reactie op Mariska24

Wat super naar zeg! Ik had hiervoor een missed abortion en dat vond ik al b ...
Het gaat wel, denk ik. Altijd moeilijk in te schatten wat de weerbots zal zijn later. Oh ja zo!! Oh das naar.. ik heb zelf ook in een fertiliteitstraject gezeten voor mijn dochter. Ik begrijp dat je je ongerust maakt. Ik duim mee op een positieve afloop.

25 dagen geleden

Reactie op LM10

Het gaat wel, denk ik. Altijd moeilijk in te schatten wat de weerbots zal z ...
Ja, begrijp ik hoor. En ergens hou je toch nog een heel klein sprankje hoop denk ik. Tenminste dat zou ik hebben 😊 Helaas heb ik geen goed bericht gekregen. Ik heb een missed abortion. Het was niet gegroeid dus waarschijnlijk was het hartje al snel na de eerste echo gestopt. Ik krijg nu medicatie om de miskraam op te wekken. Erg verdrietig want we keken er zo naar uit.

25 dagen geleden

Reactie op Lisagrootscholten

Ik heb inmiddels 2 echo’s gehad, bij de eerste was ik teruggezet van 6+4 na ...
Ik zie vaker een + bij een week staan. Wat betekent dit? 🫣