18 Reacties

één maand geleden

Tegenwoordig kan je beide achternamen nemen als het goed is!

één maand geleden

Wij gaan voor beide achternamen :-)

één maand geleden

Hier gaan we ook voor beide achternamen!

één maand geleden

Ik zou persoonlijk gewoon de achternaam van mijn vriend doen. Ik vind het een beetje een vreemd iets om 2 achternamen te doen🫣 ieder z’n ding natuurlijk dus ik val hier niemand mee af! Maar ik zou daar zelf nooit voor kiezen en het gewoon doen zoals het altijd al “hoort” 🤗

één maand geleden

Reactie op Riri7

Tegenwoordig kan je beide achternamen nemen als het goed is!
Hadden we nog helemaal niet over nagedacht bedankt voor de tip!

één maand geleden

Reactie op babytoetie

Ik zou persoonlijk gewoon de achternaam van mijn vriend doen. Ik vind het e ...
Ik snap wat je bedoeld. Wij hadden er eigenlijk nog helemaal niet over nagedacht dat 2 achternamen ook kan. Normaal gesproken dacht ik ook altijd mijn kind krijgt de naam van me vriend, maar omdat deze situatie best vervelend is omtrent zijn kinderen begonnen we te twijfelen

één maand geleden

Reactie op sarah322

Hier gaan we ook voor beide achternamen!
En welke doen jullie dan eerst?😊

één maand geleden

Reactie op HappyUnicorn765

Wij gaan voor beide achternamen :-)
En welke doen jullie dan eerst? 😊

één maand geleden

Weten degene die voor beide achternamen gaan dan hoe dit zit als je kinderen willen trouwen? Krijgen ze dan 3 achternamen? Ik twijfel namelijk ook om het te doen maar vind het om deze reden lastig.

één maand geleden

Ik zou voor jouw eigen achternaam gaan en eventueel de naam van je partner als 2e achternaam. Misschien is de nieuwe start wel fijner, het is immers ook een nieuw/ander gezin.

één maand geleden

Wij gaan voor de achternaam van m’n man! Maar vooral doen wat goed voelt voor jullie zelf, snap de strubbelingen

één maand geleden

Reactie op Emmy W

Ik zou voor jouw eigen achternaam gaan en eventueel de naam van je partner ...
Jaa ik denk dat dit m gaat worden! Bedankt voor het mee denken😊

één maand geleden

Reactie op DNLG

Weten degene die voor beide achternamen gaan dan hoe dit zit als je kindere ...
Oh ja dat is ook weer zo inderdaad..

één maand geleden

Reactie op DNLG

Weten degene die voor beide achternamen gaan dan hoe dit zit als je kindere ...
Je mag er nooit meer dan twee dus je kind kiest dan welke hij/zij wilt gebruiken. Kan dan dat ze er eentje houden van de ouders en die van de partner er bijvoorbeeld bij doen

één maand geleden

Reactie op OptimistischeParel566435

En welke doen jullie dan eerst? 😊
Na heel lang beraad eerst zijn achternaam en dan mijn achternaam. 😊 En wij nemen beiden ook elkaars achternaam aan.

één maand geleden

Ons kindje heeft mijn achternaam!

één maand geleden

Reactie op L1sanne1993

Je mag er nooit meer dan twee dus je kind kiest dan welke hij/zij wilt gebr ...
Mijn dochter heeft beide achternamen! Mijn man heeft die van mij er al bijaan geplakt, dus het voelde gek als zij de enige was met een 'halve' achternaam. Mocht ze zelf ooit trouwen dan moet ze idd kiezen of ze een van onze namen vervangt voor die van partner, of gewoon lekker 'onze' naam aanhoudt 😊

één maand geleden

Dubbele achternaam. Kind is van jullie allebei!