48 Reacties

16 dagen geleden

Persoonlijk vind ik het erg hard klinken. De hond gaat vast naar buiten. Daarvoor neem je toch geen huisdier. M'n zwager en schoonzus hebben een field trial labrador. Dat is een echte goedzak met de kindjes van hun. Ze hebben een peuter die bijna 3 wordt en een baby van bijna 3 maanden. Ikzelf ben in mei uitgerekend. Wij hebben 2 franse bulldogs. Eén van de twee vindt kinderen soms wat druk. De andere vindt het ontzettend leuk. Wij zetten een box neer en laten ons kindje niet alleen met de hondjes.

16 dagen geleden

Reactie op Sabbb.c.

Ik vind het persoonlijk gewoon heel erg eng en een risico. Ook omdat onze d ...
Dat vind ik echt oprecht verdrietig. Je moet ze juist met ieder stapje meenemen. We doen nu het eerste badje. De eerste luier laten ruiken etc. Anders kun je er beter voor kiezen om jullie hond op deze jonge leeftijd nog te herplaatsen. Als je haar buitensluit in alles, wordt het alleen maar lastiger en wordt jullie hond jaloers. Zorg ervoor dat het een echt maatje wordt voor jullie kindje!

16 dagen geleden

Mischien is een cursus eventueel een optie maar ook herplaatsen is iets wat we zouden kunnen overwegen. Wij vinden het gewoon nogal een risico en ook omdat we allebei fulltime werken zal het kwa tijd ook niet helemaal gaan lukken. Dit zijn moeilijke beslissingen en we dachten naar buiten doen is voor de hond fijn ivm lekker ruimte etc en voor ons zodat ze niet weg hoeft. Maar idd wat jullie zeggen mischien is dat ook niet de oplossing

16 dagen geleden

Reactie op minnemar

Hoe hebben jullie haar geleerd om zachtjes te doen? Wij hebben een labrador ...
De hond de kans geven om te snuffelen. Eerst bv de luier en kleertjes (zonder baby) en later eerst de voetjes. Een paar likjes geven aan de voeten vonden we niet heel erg (moet geen waterballet worden), zolang ze niet begon te springen. Veel geduld hebben en corrigeren (niet straffen, want t blijft een kennismaking). We hebben dit ook stapsgewijs gedaan, dus het heeft ook 4 dagen geduurd voordat de ergste enthousiasme er af was. Maar ook nu de kleine 1,5 is, moet je soms blijven zeggen dat ze voorzichtig moet doen om de kleine niet omver te lopen (als ze van buiten naar binnen stuift bv) ;)

16 dagen geleden

Reactie op Sabbb.c.

Mischien is een cursus eventueel een optie maar ook herplaatsen is iets wat ...
Totaal niet judgend bedoeld dit, maar hoe doen jullie dit nu dan met uitlaten als jullie werken? En een hond van 1 kan nog zoveeel leren! Als jullie nu consequent gaan zijn met haar opvoeding en cursussen gaan volgen hebben jullie een compleet andere hond na een tijdje

16 dagen geleden

Reactie op Sulan

Totaal niet judgend bedoeld dit, maar hoe doen jullie dit nu dan met uitlat ...
Ik heb een langere tijd thuis gezeten ivm een burn out dus toen was dit prima te doen nu we weer beide fulltime werken merken we dat het toch erg lastig is. We werken wel om en om maar dan nog is het voor een Duitse herder te weinig beweging en tijd die ze krijgt. Ook daarom de beslissing om haar naar buiten te doen zodat ze meer beweging heeft zelf

16 dagen geleden

Reactie op Perzik

De hond de kans geven om te snuffelen. Eerst bv de luier en kleertjes (zond ...
Zo gezellig! 🥰 En dan zit al wel de geur van de baby aan de kleertjes als ik het goed begrijp toch?

16 dagen geleden

Reactie op Sabbb.c.

Ik heb een langere tijd thuis gezeten ivm een burn out dus toen was dit pri ...
Een hond "naar buiten doen" is denk ik niet de oplossing. Tuurlijk heeft ze dan meer bewegingsvrijheid, maar nog steeds geen enkele uitdaging, wat zal resulteren in (ander) ongewenst gedrag. Graven, onnodig blaffen etc. Een jonge hond heeft nu eenmaal aandacht en sturing nodig en dat betekent dat je er de eerste 2/3 jaar heel veel tijd in moet investeren.. Ik denk dat jullie je heel goed af moeten vragen of ze op een ander adres niet beter op haar plek is. En dat bedoel ik niet vervelend, maar dit gaat me echt aan het hart als hondenliefhebber. Denk aan je hondje en wat zou daar het beste voor zijn..

16 dagen geleden

Reactie op Sabbb.c.

Ik heb een langere tijd thuis gezeten ivm een burn out dus toen was dit pri ...
Ah ja lastig kan dat zijn! Heeft ze veel ruimte bij jullie buiten? Anders misschien toch nadenken over herplaatsen? Een gouden mandje waar ze alle aandacht en ruimte krijgt. Begrijp me niet verkeerd ik weet hoeveel zeer het doet om een hond te moeten herplaatsen. Ik heb hier helaas in het verleden ook ervaring mee gehad en mis hem nog elke dag!

16 dagen geleden

Reactie op minnemar

Zo gezellig! 🥰 En dan zit al wel de geur van de baby aan de kleertjes als ...
Ja klopt! Gedragen kleertjes laten snuffelen. Wij zeiden toen ook tegen dr “dit is van Boaz, ons nieuwe gezinslid” “is een klein kindje, daar doen we zachtjes mee”

16 dagen geleden

Reactie op Sulan

Ah ja lastig kan dat zijn! Heeft ze veel ruimte bij jullie buiten? Anders ...
Ja ze heeft wel redelijk wat ruimte bij ons in de tuin waar ze gewoon haar eigen ding kan doen en kan spelen. Herplaatsen is idd heel erg moeilijk maar mischien geen foute keuze

16 dagen geleden

Reactie op Sabbb.c.

Ja ze heeft wel redelijk wat ruimte bij ons in de tuin waar ze gewoon haar ...
Jeetje wat lastig zeg voor jullie. Het zal vast een moeilijke beslissing voor jullie zijn. Mijn vriend en ik hebben anderhalf jaar geleden een herplaatser in huis genomen via verhuisdieren.nl. Hij is inmiddels drie jaar oud. Ik kan me nog herinneren dat de vorige baas huilend afscheid nam. Het was heel zwaar voor haar. Ik heb haar door middel van foto’s een beetje up to date gehouden van onze hond, en ze is achteraf gezien heel blij geweest met de beslissing. Weet dat er veel mensen zijn die met alle liefde voor jouw duitse herder willen zorgen. Je kunt via zo’n platform ook echt op zoek naar de juiste match voor jouw hond. Wellicht kun je zelfs iemand in de buurt vinden, waardoor je zelf nog contact kunt houden, als je dat fijn vindt. Wij hebben een tijdje last gehad van gedragsproblemen omdat we te hard van stapel liepen en het veel verandering voor hem was. Zorg dat de verandering daarom langzaam gaat en je goed jbedenkt wat het beste voor hem is, welke beslissing je ook neemt. Wij hebben inmiddels een hele lieve, fijne hond. Maar we gaan ook trainingen met hem doen om te wennen aan het nieuwe gezinslid. En ook nooit alleen laten met de baby. Sterkte met je besluit! ♥️

16 dagen geleden

Reactie op Annabanana123

Jeetje wat lastig zeg voor jullie. Het zal vast een moeilijke beslissing vo ...
Heel erg bedankt voor je advies en tips! Ik ga zeker even een kijkje nemen en dit is opgooien. Je moet uiteindelijk toch het beste kiezen voor je hond

16 dagen geleden

Wij hadden ook een duitse herder en dat is met onze dochter van inmiddels 3 altijd goed gegaan. Nooit de hond apart gehouden. Foto was ze nog niet zo oud

16 dagen geleden

Klinkt als een weloverwogen keus om aan de hond te beginnen 😑. Ik zou voor het welzijn van de hond vooral opzoek gaan naar een gouden mandje.

16 dagen geleden

waarom niet als ik vragen mag? als de hond genoeg aandacht en zn energie kwijr kan kan dit prima met een kindje. wij heb en thuis 6 honden (maar 1 grote hond) een koningspoedel hartstikke druk maar zodra er een puppy of klein kind bij is doet ze zo rustig mogelijk!

15 dagen geleden

Juist je hond er in betrekken. Box op tijd in de kamer zetten, rondje lopen met kinderwagen etc. Al die veranderingen al eerder doorvoeren, dan is je hond daar alvast aan gewend. Onze hond loopt juist weg voor ons kindje. Ze snuffelt af en toe, maar daar blijft het bij. Ons zoontje begint nu balletjes te gooien en dat is natuurlijk super leuk. Plus, je kind is op deze manier niet bang voor honden👍

15 dagen geleden

Ik zou geen hond nemen als je weet dat je kinderen wilt om de hond vervolgens buiten te zetten. Je hond gaat hieraan onderdoor omdat hij/zij niet snapt wat er aan de hand is als jullie de hond zonder pardon buiten zetten. Dan zou ik kijken voor een ander huisje voor de lieverd. Die hond snapt niet, oh baby nu moet ik naar buiten. Binnen is zijn thuis, ga je m buiten zetten word je hond depressief en zal hij/zij niet oud worden op deze manier ik denk dat je dat lijd een hond niet aan moet willen doen.. beestjes hebben ook gevoel. Wij hebben onze honden waarvan een ontzettende drukte maker (adhd’er) optijd laten wennen aan de box, kinderwagen etc. Toen onze dochter geboren werd hebben we eest aan het mutsje laten snuffelen en daarna onze dochter in de box gelegd. Ze zijn beide gaan kijken aan de box en gedurende de dag, mijn man is flinke stukken met ze gaan wandelen dat ze goed moe waren, eenmaal uit gehijgd beide aan de voetjes laten snuffelen en likken. En dit elke dag zo gedaan. Resultaat: het zijn beste vriendjes. Niks is onmogelijk maar je moet er wel tijd in stoppen en er voor open staan. Jou hond merkt jou onrustige gevoel wat voor het beestje ook niet fijn is en hij niet weet hoe hij/zij zich moet gedragen…

15 dagen geleden

Een tip: nooit de hond apart houden! De hond is net zo goed een lid van het gezin en als je de hond het gevoel geeft dat hij of zij er niet bij hoort, en dan is er ook ineens een baby (voor de hond een indringer) dan kan de hond misschien jaloers worden en dus negatief hiermee omgaan. Ik denk dat je eerst beter, ruim voor je bevalling, jezrlf goed gaat inlezen over een baby introduceren bij je hond.

15 dagen geleden

Reactie op SamDWO

Ik zou geen hond nemen als je weet dat je kinderen wilt om de hond vervolge ...
Wat slim om eerst een flink stuk te lopen om dat drukke er even uit te krijgen!! Die ga ik onthouden