10 Reacties

één maand geleden

Bij een tweede gaat alles veel sneller en voel je ook veel sneller dingen die je bij een eerste niet voelde.. ook rekt t sneller op allemaal. Heb zelf ook 2-3 dagen echt last gehad van mijn banden nu weer wat minder.

één maand geleden

Ja ik heb hier zeker last van! En er groeit er maar 1:)

één maand geleden

Grappig, ik ben 7+1 en verwacht een tweeling. Heb ook last van bandenpijn. Niezen en hoesten doet zo pijn. Te snel omdraaien in bed heb ik het gevoel dat ik m’n banden zowat afscheur haha. 🙈

één maand geleden

Reactie op Purpelina

Grappig, ik ben 7+1 en verwacht een tweeling. Heb ook last van bandenpijn. ...
Ik ben nu bijna 5 weken zwanger, ik heb ook ontzettend last van bandenpijn met hoesten en niezen. Heb jij de hele dag bandenpijn of alleen met het hoesten en niezen?

één maand geleden

Nou voel het de hele dag wel zeuren, zou het niet echt als pijnlijk willen omschrijven. Alleen pijnlijk als ik nies of hoest haha.

één maand geleden

Misschien een amateuristische vraag van mij, maar, ik heb nooit begrepen hoe je al vanaf 4 a 5 weken bandenpijn kunt hebben, gezien het vruchtje kleiner is dan een sesamzaadje. Hoewel ze zeggen dat het vruchtje hard groeit, is dat natuurlijk relatief. Het is niet zo dat'ie van de ene moment op de andere van maanzaadje in een pruim verandert. Wat rekt er precies dan zo uit in je baarmoeder? Ik snap het niet en kan nergens de details vinden op Google, kan iemand het uitleggen? 😳

één maand geleden

Ik denk persoonlijk dat onder invloed van de zwangerschapshormonen je lichaam je baarmoeder wel al gaat voorbereiden op die groei. In de eerste weken groeit je baarmoeder naar de grote van een sinaasappel en die groei zal voor de ene vrouw meer te voelen zijn dan de andere vrouw. In mij geval zitten er nu twee frambozen qua grootte, dus kan best wat rek veroorzaken lijkt me. Heb morgen een afspraak bij de VK en zal het eens bespreken.

14 dagen geleden

Ik heb er vooral veel last van na het werk. Ik heb een staand beroep, nu ik het aan mn collega’s verteld hebben bevelen ze me wel om vaker te gaan zitten (iets wat ik niet zo heel goed kan haha) ben nu 9weken en 2 dagen, vorige week had ik er meer last van toen heb ik een hele week gewerkt en me eigenlijk gepusht om te werken, was niet echt een goed idee haha

14 dagen geleden

Nee hoor, heeft niks met de hoeveelheid kindjes te maken, eerder met je bouw. Ik had het bij mijn zoontje vanaf 8 weken heel erg, en bij mijn huidige zwangerschap al vanaf week 4. Paracetamol helpt zeker!

14 dagen geleden

Reactie op Usagi

Misschien een amateuristische vraag van mij, maar, ik heb nooit begrepen ho ...
Het gaat niet om de groei van het vruchtje, maar om de groei van de baarmoeder. Ondanks dat het vruchtje nog klein is, heeft je baarmoeder rond week 6 a 7 al de grootte van een sinaasappel (normaal van een hele kleine peer). Juist omdat die groei geleidelijk gaat voel je af en toe trekkende pijn. Je kan je voorstellen als je baarmoeder in één keer van formaat verandert je juist ook in een keer hele heftige pijn zou krijgen. Vergelijk het met groeipijn doe je vroeger in je knieholtes had 😄