7 Reacties

10 dagen geleden

Tot 10 tellen. Bij jezelf denken ze is gewoon enthousiast. Even duidelijk zeggen dat jullie het pas na de volgende goede echo willen delen en dat je het toch zo op prijs stelt dat zij het ook zo lang voor zich kan houden😜. Snap dat het irritatie opwekt hoor. Maar zoals je zegt heb je een lieve schoonmoeder, zou je daar op richten. Komt uit een goed hart. Mijn schoonmoeder vond het ook echt heel moeilijk om het niet te delen. Uiteindelijk heeft ze het zelfs toch tegen haar buurvrouw verteld. Ja, dat vond ik ook echt ff helemaal irritant. Maar verder is ze een lief mens haha.

10 dagen geleden

Herkenbaar! Maar dan met mijn eigen moeder! Gezegd dat wij het na de 12 weken aan iedereen bekend willen maken maar blijkbaar heeft moeders het al aan een aantal vriendinnen en haar collega’s verteld. “Gelukkig” zijn dit mensen die ik of niet ken of waarvan ik weet dat ze hun mond houden. Maar ik herrinner mn moeder er dan wel elke keer aan van “mam, wij wachten zelf ook tot na de 12 weken he?”

10 dagen geleden

En ik weet ook dat dit bij mijn moeder echt puur uit trots en enthousiasme voorkomt, het wordt haar 1e kleinkind

10 dagen geleden

Tot 10 tellen. Bij jezelf denken ze is gewoon enthousiast. Even duidelijk z ...
Hahah precies die “we stellen het zo op prijs dat je het zolang voor jezelf houdt”, misschien moet ik die maar eens gebruiken! En gelukkig dat dit niet alleen bij mij voor irritatie zorgt. Hopelijk nog een weekje en dan mag ze het van de daken schreeuwen 😂

10 dagen geleden

Je eigen wensen duidelijk maken!! Ik heb ook zo'n schoonvader, maar die heeft het de vorige keer dus gewoon verteld zonder ons goedkeuren. Aan vrienden die wij niet kennen, maar toevallig tegen kwamen in restaurantje en toen te horen kreeg 'oh jij bent de zwangere schoondochter, gefeliciteerd!' Onze eigen vrienden wisten het nog niet eens. Heb er deze keer duidelijk bij vermeld dat ik dat echt niet leuk vond en hij nu echt zijn mond moet houden. Tuurlijk is het uit enthousiasme, maar dan nog moet jouw wens gerespecteerd worden.

9 dagen geleden

Hahaha klinkt als mijn schoonmoeder 🤣 echt heel duidelijk zeggen dat het nog geheim moet blijven. Want zodra ik soort van groen licht geef weet iedereen het 😅

8 dagen geleden

Ik zou denk ik wel wat strenger zijn dan de reacties hier. (Ik heb zelf hiervoor drie miskramen gehad). Het is jouw zwangerschap en jouw nieuws en jij bent in de lead. Als jij niet wilt dat ze het vertelt, dan heeft ze dat niet te doen en ze moet ook niet zeuren. Laat haar maar tonen dat ze goed om kan gaan met vertrouwelijke informatie. Bij haar eigen zwangerschap(pen) heeft ze het kunnen zeggen hoe en wanneer zij wilde. Nu ben jij de baas.