38 Reacties

één maand geleden

Ik drink geen koffie of iets met cafeïne op het moment. Het is namelijk niet helemaal goed voor je ongeboren baby. Ik moet ook zeggen dat ik er geen moeite mee heb om het niet te drinken. Ze zeggen dat 1 kopje per dag geen kwaad kan maar hoe minder hoe beter

één maand geleden

Hoiii, Max 200 mg caffeine per dag. Ik doe s’ochtends een lungo koffie en na het avondeten een decafé koffie, dan zit ik er nog dik onder en dit voelt goed. Vriendin van mij die deed gewoon twee echte kopjes koffie per dag en haar baby van 1 is hartstikke gezond. Dus als je gewoon niet over de 200 mg gaat, dan is dat hartstikke prima❤️

één maand geleden

Ik probeer max. 3 per dag. 🥰

één maand geleden

Ik heb bij de eerste ook 1 kopje per dag gedaan. Dat doe ik nu weer. Of soms nog één kopje decafe extra 😉 Ik eet verder niet echt iets waar cafeïne in zit (bijvoorbeeld chocolade) dus denk dat dat wel kan 😊

één maand geleden

Voor de zwangerschap dronk ik flink wat koffie 😅 zeker 4 a 6 kopjes zwart. Nu had ik dat eerst terug gebracht naar 1 kopje per dag, maar nu lust ik het haast niet meer 😅🤭 ik drink nu wel graag granen koffie van zonnatura, dat is volledig van granen en bevat dus helemaal geen caffeine 😁 bij AH te krijgen

één maand geleden

Normaal wel 's ochtends, zeker met een vroege vogel thuis (peuter wordt altijd wakker tussen half 6 en 6u). Maar van zodra ik positief testte ben ik abrupt gestopt. Vanaf 13/14w ga ik wel zo eens terug een koffie drinken maar momenteel lukt het me gelukkig om het te laten.

één maand geleden

Ik drink twee kopjes decafe op een dag.

één maand geleden

1 kopje per dag na ontbijt en niet na 13 uur!

één maand geleden

2 kopjes koffie per dag, bij mijn vorige 2 zwangerschappen ook gedaan en zijn gezonde kinderen 😉

één maand geleden

Ja. Hier Max 3 kopjes per dag. 🥰

één maand geleden

Ja hoor, heb ook maar decaf in huis gehaald!

één maand geleden

Ik ben gestopt met koffiedrinken en ik vind het ook spannend om thee te drinken, dus ik drink nu af en toe nog verse muntthee 😅

één maand geleden

Ik vind koffie in de ochtend altijd zo’n fijn moment, ik dronk dus steeds nog wel 1 kopje. De laatste dagen moet ik er alleen ‘s ochtends niet meer aan denken helaas 🥲 (6+5wk nu)

één maand geleden

Reactie op Ilm2024

Ik ben gestopt met koffiedrinken en ik vind het ook spannend om thee te dri ...
Mag ik vragen waarom je het spannend vind om thee te drinken?😅

één maand geleden

Reactie op Ilm2024

Ik ben gestopt met koffiedrinken en ik vind het ook spannend om thee te dri ...
Picknick heeft cafeïne vrije thee!

één maand geleden

Reactie op AmberD

Mag ik vragen waarom je het spannend vind om thee te drinken?😅
Je mag niet elke thee drinken als je zwanger bent. De app zwangerhap is hiervoor mega handig! Kan je alles in opzoeken of je dit wel of niet mag eten/drinken

één maand geleden

Zie hier bijv thee

één maand geleden

Reactie op AmberD

Mag ik vragen waarom je het spannend vind om thee te drinken?😅
Met name vanwege cafeïne, maar in veel thee zit bijv. ook kaneel, waarvan ze ook afraden om er teveel van te nemen. En ik moet zeggen dat ik het dan vooral lastig vind om te beoordelen wanneer het ‘te veel’ is 😂

één maand geleden

Het scheelt dat ik nooit echt een koffiedrinker ben geweest. Als ik aan het werk ben drink ik 1 kopje puur vanwege de cafeïne. Verder drink ik graag rooibos thee en kruidenthee🍵 en soms limonade

één maand geleden

Ik heb wel een schoonzus die heel graag koffie drinkt en die moet in haar zwangerschap daar echt op letten anders drinkt ze veel te veel koffie