18 Reacties

één maand geleden

Kan je niet langs een andere verloskundige gaan? Misschien is het een fijn gevoel als er nog iemand naar kijkt

één maand geleden

Oh wow, ik vindt dit wel erg heftig! Ik snap dat ze je wel wilt voorbereiden maar uiteindelijk kan niemand in zo'n situatie voorspellen hoe het uiteindelijk zal verlopen. Misschien is er niks aan de hand en is het vruchtje over 2 weken volop gegroeid. Ik zou persoonlijk naar een andere verloskundige gaan, dit geeft mij iig geen fijn gevoel.

één maand geleden

Wat gek, ik heb gisteren ook een echo gehad. Ik dacht ook 7+4 te zijn maar bleek 6+4 te zijn. Maar de verloskundige heeft 0 zorgen uitgesproken en zei niks over dat dit verkeerd was. Ze zei dat het altijd ongeveer is zo vroeg en dat het er gewoon goed uitzag. Ze feliciteerde ons gewoon en hebben een nieuwe echo over 4 week. Dus heel bijzonder hoe dat bij jou dan zo anders is gegaan terwijl je in principe dezelfde echo uitslag had. Ik zou proberen hoop te houden dat dit gewoon goed kan gaan zolang je geen tekenen van een miskraam hebt. ❣️

één maand geleden

Ik heb dit zelf ook gehad. Volgens de berekening zou ik toen 7+5 moeten zijn maar het vruchtje was volgens de meting 6+5. Wel een sterk kloppend hartje gezien. Vk had wel aangegeven dat het zou kunnen dat het dus niet goed is maar dit zei ze omdat ze ons verplicht is alle scenario's te melden. Ze zei inderdaad ook dat ze vaak genoeg heeft gezien dat het vruchtje 2 weken later gewoon goed gegroeid is en het dus blijkbaar gewoon een wat latere innesteling is geweest. Je zit nog zo vroeg in je termijn dat die afwijking er kan zijn en niets hoeft te betekenen! Wanneer heb je de volgende echo? En als je je echt zorgen maakt dan zou ik even bij een andere VK kijken. Zoals ik jouw verhaal lees, waren ze niet heel vriendelijk...

één maand geleden

Reactie op Maddie95

Oh wow, ik vindt dit wel erg heftig! Ik snap dat ze je wel wilt voorbereide ...
Ja misschien wel toch een goed idee. Maar ergens denk ik ik ga bij haar en dan hoop ik dat ik het tegendeel kan bewijzen. Dat het wel goed is met mn kleintje en dat ze me zoveel onnodig stress heeft gegeven dat ik niet meer bij haar wil

één maand geleden

Reactie op yvandenbree

Wat gek, ik heb gisteren ook een echo gehad. Ik dacht ook 7+4 te zijn maar ...
Ja vind het heel heftig dit! Vorige keer spraken ze pas van de miskraam toen echt het hartje gestopt was met kloppen. En niet bij voorbaat al.. ze zeiden wel dat ze voorzichtig waren en dat de kans aanwezig was.. maar niet zoals het nu op deze manier gegaan is.

één maand geleden

Reactie op Shannon1994

Ik heb dit zelf ook gehad. Volgens de berekening zou ik toen 7+5 moeten zij ...
Mag ik vragen wanneer jij een positieve ovulatie test had en wanneer jij een positieve zwangerschapstest had? Of heb je t zonder ovulatie test gedaan?

één maand geleden

Mag ik vragen wanneer jij een positieve ovulatie test had en wanneer jij ee ...
Ik heb geen ovulatietesten gebruikt. Mijn eerste dag van mijn laatste menstruatie was op 22 juli. Ik zou dus eind april uitgerekend zijn maar dat werd ineens verplaatst naar begin mei omdat het vruchtje 1 week "kleiner" was. Over 2 weken heb ik weer een echo dus dan hoop ik meer te weten.

één maand geleden

Ja misschien wel toch een goed idee. Maar ergens denk ik ik ga bij haar en ...
Snap ik! Geef het anders een tweede kans, maar als ze bij een tweede keer je weer met zo'n kutgevoel laat vertrekken, kies dan aub voor een andere verloskundige. Het is juist zo intens deze periode, en dan is het fijn als je ook goed behandeld wordt. 🥰

één maand geleden

Reactie op Shannon1994

Ik heb geen ovulatietesten gebruikt. Mijn eerste dag van mijn laatste menst ...
Oke mijn eerste dag van laatste menstruatie was 25 juli. 4 augustus positieve ovulatie test en 23 augustus positieve test. De dag daarna zei de clear blue 1-2 weken. Dus 6 weken zou zomaar kunnen ipv die 7 weken +4.

één maand geleden

Reactie op Maddie95

Snap ik! Geef het anders een tweede kans, maar als ze bij een tweede keer j ...
Ja heb goede ervaringen bij andere verloskundigen dus na komende week ga ik zeggen dat ik bij een andere wil.

één maand geleden

Wat gek. Ik had juist andersom, ik werd teruggezet van 8 weken naar 6+2, terwijl ik wist dat dit onmogelijk was. Toch bleef de vk zeggen dat het echt wel vaker voorkomt dat het goed gaat, omdat de vrouw misschien verkeerd heeft ingeschat wanneer de innesteling was. Na een week kregen we op een echo te zien dat ik helaas wel gelijk had. Die week ertussen was heel moeilijk, je hoofd weet dat het niet kan, maar je hart houdt hoop. 1 week verschil moet zeker nog kunnen, vooral als je innesteling traag is geweest, heel gek dat ze dan zo stellig was.

één maand geleden

Reactie op TopperAms

Wat gek. Ik had juist andersom, ik werd teruggezet van 8 weken naar 6+2, te ...
Oh dus bij jou is het een miskraam geworden? Wat kut en kloten en verdrietig 🥺. Ja bij mij deed ze bijna al alsof het hartje niet meer klopte. Ik hoop zo dat het wel klopt volgende week woensdag. Ook omdat ik zo geen energie heb om weer zo'n hele fase van miskraam etc in te gaan!

één maand geleden

Reactie op Shannon1994

Ik heb dit zelf ook gehad. Volgens de berekening zou ik toen 7+5 moeten zij ...
Deze was idd niet heel vriendelijk nee.. geeft me wel een gerust gevoel ook na jouw ervaring. Ik heb de 25ste weer een echo. Dus hou mn hart vast voor wat komen gaat en hoop op een goede echo. Bij mn vorige zwangerschap was de 2e echo niet goed.

één maand geleden

Hi! Ik heb vandaag ook een echo gehad en ook ik zou 7+4 zijn maar de echo gaf 6+1 aan. Wel een kloppend hartje gezien. Nu moeten we weer een week wachten. Dit wetende en mijn vorige miskraam (MA) in juni geeft me echt zo veel onzekerheid. Ik hoop ook voor jou dat het woensdag positief mag zijn.

één maand geleden

Reactie op Mariska24

Hi! Ik heb vandaag ook een echo gehad en ook ik zou 7+4 zijn maar de echo g ...
Heb je ovulatie testen gedaan en weet je zo wanneer je eisprong was?

één maand geleden

Reactie op charlie88lilly

Heb je ovulatie testen gedaan en weet je zo wanneer je eisprong was?
Ja, ik zit in een fertiliteitstraject (iui) in eigen cyclus. Het gekke is dat op de echo bijna niks te zien was. Ik heb een baarmoederafwijking (2 baarmoeders) en hij zat in eentje helemaal achterin een hoekje. We zagen bijna niks. Maar een afwijking van ong 10 dagen vind ik wel heel fors. Ik hoop zo dat ze niet goed konden meten 🙏😞

één maand geleden

Reactie op Mariska24

Hi! Ik heb vandaag ook een echo gehad en ook ik zou 7+4 zijn maar de echo g ...
Ja ik hoop het voor jou ook, wanneer heb jij de 2e echo? Spannende dagen dit zo! Nog spannender dan normaal. Hoop voor beide dat het een goede echo wordt. En dan lopen we gelijk.