9 Reacties

één maand geleden

Probeer erachter te komen of je meer zin hebt in zoet of zout. Als je daarachter bent is het misschien makkelijker om in die richting te gaan denken. Mocht het zoet zijn, maar je hebt geen zin in eten, kan je een smoothie nemen met bijvoorbeeld avocado voor de kcal. Bij zout kan je bijvoorbeeld een handje gezouten noten nemen. Ik merk zelf dat ik minder zin heb om te koken dus ik bestel ook gewoon lekker. En soms maak ik gewoon iets simpels zoals een tosti.

één maand geleden

Fruit, zoals een banaan? Wraps?

één maand geleden

Ik heb precies hetzelfde en nog weet ik niet of ik zoet of zout wil. En als ik dan iets kies en dan het verkeerde kies dan ben ik heledag misselijk en gevoel dat ik moet spugen. Echt heel vervelend.

één maand geleden

Reactie op Riri7

Probeer erachter te komen of je meer zin hebt in zoet of zout. Als je daara ...
Ik zal het proberen. Dankjewel. Tosti klinkt me inderdaad wel lekker in de oren nu.

één maand geleden

Toch proberen gevarieerd te eten. Niet heel anders eten dan voorheen, alleen als je ergens felle reactie op hebt, dat vermijden 😉

één maand geleden

Op dit moment is het echt niet erg dat je minder eet, je moet het alleen niet je hele zwangerschap hebben. Probeer te ontdekken welke maaltijden je wel aanstaan en leef desnoods zolang alleen op die paar dingen. Het is beter dat je iets eet, dan niets eet. Tosti's doen het vaak goed, soep uit zak of blik is makkelijk. Dingen die je makkelijk in de oven of magnetron gooit zijn ook fijn om in huis te hebben als je daar trek in hebt. Boterhammen of bolletjes met iets van beleg als hagelslag of een gebakken ei is ook prima als maaltijd. Dat eten komt meestal vanzelf wel goed hoor, succes!

één maand geleden

Heee! Wat vervelend! Ik zou willen adviseren om goede vitamine pillen als aanvulling te slikken (ik neem de vitakruid mama dag en nacht) + elke dag een smoothie met groente en fruit! Succes en hopelijk krijg je steeds meer plezier in eten terug!

één maand geleden

Hier precies hetzelfde geen lust, trek maar heb wel idd honger🤮

één maand geleden

Ik heb zelf gemerkt dat ik begin van de dag meer kan hebben qua eten. Dus ik probeer nu de ochtend gelijk te beginnen met een “buffer”. Bijvoorbeeld de genoemde tosti (momenteel ook mijn favoriet) en uurtje later fruit of smoothie en zo door. Zo kan ik later in de middag wat meer “snacken” maar heb ik wel wát vitamines en koolhydraten binnen voor energie. En inderdaad, lekker makkelijk maken voor jezelf! Kant en klare producten is voor mij ook de key 🔐