16 Reacties

2 maanden geleden

Zoek alsjeblieft hulp! Ik heb hier zelf geen ervaring mee, dus ik weet niet welke instanties er allemaal zijn. Maar ga desnoods hiermee naar de huisarts. Iemand mag jou nooit maar dan ook nooit dwingen om iets te doen met jouw lichaam waar jij zelf niet achter staat! Is het je partner? Hij hoeft niet betrokken te zijn bij de zwangerschap hè?

2 maanden geleden

Wat een heftig verhaal. Ik ben het eens met J Sikkema. Zoek hierbij hulp, via de huisarts, mogelijk Veilig Thuis? Draag deze last niet alleen 🤍 Heel veel sterkte

2 maanden geleden

Het is heel verstandig om hulp te zoeken. Via je huisarts kun je in contact komen met de juiste instanties. Aarzel niet om je verhaal te delen, zodat je de juiste hulp krijgt in deze nare situatie. Iemand mag jou inderdaad nooit dwingen om iets te doen wat jij zelf niet wilt. Ik hoop dat je de stap neemt om hierover eerst met je huisarts in contact te komen en ik wens je veel moed en sterkte.

2 maanden geleden

Kijk zeker eens op www.siriz.nl! Hebben een gratis telefoonlijn ook om te overleggen..sterkte meid!

2 maanden geleden

Zoek hulp, zo snel mogelijk! Dit klinkt als een heel ongezonde situatie, als de vader van je kind dreigend naar je is en je tot iets wil dwingen wat je niet wilt. Er zijn instanties die je kunnen helpen en je ook kunnen beschermen mocht dat nodig zijn. Zsm een afspraak bij de huisarts maken is een goed begin, of Veilig Thuis, zoals anderen hier zeggen. Als je echt in gevaar bent of bedreigd wordt bel dan de politie. Heel veel sterkte en weet dat er hulp is!

2 maanden geleden

Niet zo heftig als hoe het weergegeven wordt in jou bericht, maar helaas ook ervaring mee. Je kunt een gesprek aanvragen bij de HA, deze kunnen je eventuele doorverwijzen naar de GGD, voor een zogeheten keuzehulpgesprek. Je kan hier alleen naartoe gaan, maar ook samen met de vader (ze leggen geen woorden in je mond en laten je volledig vrij spreken. Als hij mee gaat kan je een rollenspel aanvragen, op die manier kunnen ze je/jullie beter begeleiden). Je kan ook doorverwezen worden naar de praktijk ondersteuner (soort van iemand waar je mee kan praten binnen de HApraktijk). Of eventueel naar een gewone psycholoog. Hoe is je netwerk? Ben je goed met je ouder(s)? Familie? Vrienden? Vriendinnen? Zijn familie eventueel? Niet om omgepraat te worden, maar puur voor een luisterend oor, eventueel hulp waar mogelijk? Laat je aub niet gek maken, chanteren, manipuleren of bedreigen. Onder geen enkel beding is zijn gedrag acceptabel. Mocht je bang zijn, probeer dan weg te gaan. Als er fysiek geweld aan te pas komt, schakel dan de politie in. Meis, echt waar, denk aan jezelf en je ongeboren kindje. Je hebt verschillende stichtingen die je kunnen helpen/begeleiden. Siriz is er één van. Je kan ook gewoon een gesprek aangaan bij de abortus kliniek zelf. Hoe dan ook, voorzichtig aan. Heel veel sterkte en wijsheid toegewenst 🙌🏻❤️ en uiteraard een mooie zwangerschap 🫃

één maand geleden

Hoe gaat het nu met je? Heb je een update?

één maand geleden

Ik zit in eenzelfde soort situatie. Ik wordt (nog) niet letterlijk bedreigd, maar de woorden die worden gebruikt zijn wel heel heftig. Hij geeft bij mij ook heel duidelijk aan dat hij er niks mee te maken wil hebben en het mijn probleem is als ik het wil houden en niet naar de afspraak ga die hij heeft gemaakt. Ik weet niet of we in contact kunnen komen via privéberichten of iets dergelijks, maar misschien kunnen we iets voor elkaar betekenen.

één maand geleden

Ah heel naar om te horen, geen enkele mag mag jou zoiets opleggen. Ik zelf heb dit meegemaakt bij mijn dochter toen ik door het spiraal heen zwanger was geraakt. De vader, wat op dat moment enkel een scharrel was, wilde er ook niks mee te maken hebben en smeekte mij om abortus. Ik heb toen voor mezelf gekozen, wel met de gedachte dat ik (financieel) onafhankelijk van hem moest zijn. Ik was toen jong (21) dus ben naar zo’n team geweest van vrouwen die je begeleiden bij beslissingen als het gaat om alleenstaande ouder. Nu is mijn dochter bijna 8 alweer 🥰 en ze ziet haar vader om het weekend. Kies voor jezelf, neem afstand van hem en zoek hulp om bepaalde dingen op een rijtje te zetten. Het komt echt goed!!!!!

één maand geleden

Reactie op Zonzonnig

Hoe gaat het nu met je? Heb je een update?
Het Gaat, ik ben momenteel veel dingen aan het regelen de vader denkt dat ik het kindje heb laten aborteren maar dat heb ik niet gedaan natuurlijk, met deze gedachte laat ik hem ook maar nu zoekt hij wel via van alles en nog wat contact met mij op en “mist” hij mij opeens ik geef hier geen gehoor aan en laat het waaien

één maand geleden

Reactie op SchitterendeAlbatros406118

Ik zit in eenzelfde soort situatie. Ik wordt (nog) niet letterlijk bedreigd ...
Hey ! Wat naar ! Bij mij was het of je haalt het weg of ik draai je nek om 😅 het kind alleen op voedden gaf hij me niet eens als keuze.. je mag me een berichtje sturen! Ik sta altijd open voor een gesprek

één maand geleden

Je zou eventueel ook hulp kunnen vragen bij het maatschappelijk werk in jouw gemeente. Zij hebben korte lijnen met o.a. Veilig Thuis en GGD als dat nodig is. Zij kunnen met je meedenken welke route/ ondersteuning voor jou helpend kan zijn, bieden zelf ook ondersteuning en een luisterend oor. De hulpverlening is ook gratis :)

één maand geleden

Je zou eventueel ook hulp kunnen vragen bij het maatschappelijk werk in jou ...
En ook bij praktische (regel)zaken, kunnen zij je helpen 😊

één maand geleden

Wat een toxische relatie. Ren zo hard als je kan van hem weg. Aan zo'n waardeloze en gevaarlijke man moet je ver weg blijven met je kindje. Wat iedereen ook zeg.... zoek hulp je kan bij heel veel instanties terecht

één maand geleden

Moeilijk zeg! Hoe gaat het nu?

één maand geleden

Dat heb ik op mijn 23 ste gedaan geluisterd naar mijn moeder en spijt gehad me kind had nu 20 jaar kunnen zijn. En nu ben ik 44 en gelukkig weer zwanger🎉 Hoop het beste voor je 👏🏼