41 Reacties

één maand geleden

Zou zelf sowieso een eerste echo afwachten Maar het is ook net wil je dat de omgeving het weet en er voor je is als het mis gaat Al zou ik zelf dood zenuwachtig worden van iedereen die je in de nek hijgt

één maand geleden

Wij wachten tot 12 weken, dan weet je zeker dat het goed zit en ik vind het heerlijk niemand het weet hahaha.

één maand geleden

Alleen de kinderopvang weet het ;)

één maand geleden

Wij hebben al 2 kindjes waarvan de oudste bijna 5 is, dus willen wel nog even wachten met vertellen. Stel dat het niet goed gaat dan vind ik dat zij daar geen last van zou moeten hebben. Denk dus dat we het rond de 11 weken gaan vertellen

één maand geleden

Wij weten het zelf sinds gisteren, de 1e week van oktober gaan we naar mijn schoonouders om de verjaardag van m'n schoonmoeder te vieren, dit is na de 1e echo. Dus wij vertellen het hun dan, en mijn moeder een paar dagen later zodat ze het niet geheim hoeft te houden voor mijn nog thuiswonende zusje. Mijn man is enigste kind, dus vandaar dat hun het eerder mogen weten

één maand geleden

Ja!! Ik kan niet wachten. Nu 5+3 en de hele familie weet het + mijn 3 beste vriendinnen

één maand geleden

Toen ik zwanger was van mijn dochter vertelden we het vanaf 11 weken nadat we 2 echo’s hadden gehad. Bij mijn miskraam in januari vertelden we het gelijk met 5 weken en na een week ging het mis. Deze keer willen we het vertellen bij 7 weken na de eerste echo. Ik vind het weer heel spannend

één maand geleden

Ik heb het inmiddels aan mijn leidinggevende verteld. Ik werk in de zorg en dat werd me sowieso al te zwaar, dus had al gesprekken lopen voor wat anders binnen de organisatie. Nu vroeg ze of ik het zag zitten om buiten de organisatie te solliciteren en toen floepte het eruit, wie zal er een zwangere vrouw aannemen. Toen zei ze, nou dat veranderd de zaak, dan gaan we toch kijken wat we hier voor je kunnen doen. Dus ja...

één maand geleden

Alleen mijn vriend en beste vriendin weten het, kon het voor haar niet geheim houden. Werk en sport ook samen met haar dus ze kan me indekken als mensen vragen gaan stellen 😅

één maand geleden

Net aan mijn vader vertelt na een emotioneel gesprek over zijn gezondheid. Hij was zo blij dat hij heel hard moest huilen en dat doet hij nooit. Hij stopt normaal alles weg en hij kijkt er ontzettend uit om weer opa te mogen worden 🤍.

één maand geleden

Ja aan mijn moeder, oma en schoonouders. Vandaag werd ik gefeliciteerd in de winkel door mijn schoonzus… Mijn schoonouders hebben dit verteld, ik kan hier zo kwaad om worden! Heb er nog niks van gezegd, maar baal ervan dat dit even word verteld, doe dit liever samen met mijn man en dat wisten ze! Het is aan ons om het bekend te maken toch?

één maand geleden

Reactie op Mama van een lief meisje

Ja aan mijn moeder, oma en schoonouders. Vandaag werd ik gefeliciteerd in d ...
Ontzettend klote is dat. Dit heb ik ook gehad met schoonouders en zwager. Die vertelden het bij de eerste ook gewoon terwijl er toen nadrukkelijk bij was gezegd dat niet te doen. Daarom vertellen wij het aan zijn kant pas na de termijnecho wanneer anderen het ook mogen weten. Wij hebben het toendertijd ook tegen hun gezegd dat ons vertrouwen daarin wel echt in was beschadigd want als je dit al niet in vertrouwen kan zeggen? 😅

één maand geleden

Reactie op Queenie97

Ontzettend klote is dat. Dit heb ik ook gehad met schoonouders en zwager. D ...
Schandalig he… Ik wil er zo graag wat van zeggen maar ik weet niet hoe. Ze vatten alles altijd aanvallend op waardoor ik niet weet hoe ik dit het beste aan kan pakken. Hierna is ons gezin compleet want mijn man wilt helaas geen 3e kindje. Dus ik vind het echt kut dat het bij de laatste door hun is “verpest” Ik ben al een hormoonbom en nu dit er nog bij… Maar merk wel dat ik het kwijt moet want ik vreet mezelf hierdoor echt op van binnen.

één maand geleden

Heb het alleen aan mn coordinator op werk verteld omdat ik op een speciele afdeling werk in een klinisch laboratorium en niet alle bepalingen meer mag doen ivm bepaalde chemische stoffen. Verder nog aan niemand verteld

één maand geleden

Aan één collega en een aantal goede vriendinnen. Ik was het niet van plan maar ik merk dat ik het toch heel fijn vind dat ik met een aantal mensen erover kan praten. Ook over de onzekerheden die erbij komen kijken. Op werk is het ook fijn dat iemand het weet want ik vind het zo moeilijk om met zo’n groot geheim rond te lopen. Onze familie wacht ik echt mee want ik weet hoe graag ze oma willen worden dus ik wil ze niet teleurstellen als het na de echo niet goed lijkt te zijn. Na de eerste echo gaan we het vertellen aan onze schoonouders en na de tweede echo aan mijn ouders omdat ik ook helaas weet dat mijn moeder het niet geheim kan houden en het hele dorp het dan weet 🥲

één maand geleden

Ik heb met ruim 6 weken aan mijn schoonouders verteld, omdat ik hun te vaak zie om het geheim te houden. Over 2 weekjes vertel ik het aan mijn familie

één maand geleden

Bij mij weet één vriendin het, die ontzettend meeleefde, net zelf moeder is en wist dat we al ruim een jaar bezig waren. Ze was ontroerd toen ik het heb verteld. M'n zusje heb ik het gisteren verteld. Ik zie haar ontzettend vaak en dat zou echt lastig worden. Zij moest ook huilen van blijdschap, zo lief! 🥰. Ik ben nog maar 5+3 en heb 10 oktober mijn eerste echo. M'n zwager en schoonzus willen we het ook graag nog vertellen. Verder wachten we met onze ouders tussen de 8 en 12 weken. De rest van de familie ga ik het na 12 weken vertellen.

één maand geleden

1 collega weet het, omdat die toevallig net vrij wil als ik net verlof zou hebben dus kon moeilijk niks tegen haar zeggen. We hebben het gister aan mijn schoonmoeder vertelt met 5+3. Ik twijfel of ik het komende woensdag met 6+0 al aan mijn eigen moeder wil vertellen omdat ik haar dan zie, en ik niet denk dat ik het voor me kan houden🤭. We gaan volgende week zondag ook verhuizen dus dan wilde ik het ook tegen mijn vrienden zeggen die komen helpen ivm het tillen enzo. Ik moet ook nog eens vanaf de 3e en 4e verdieping anders sjouwen met dozen en ben dan bang van de trap te vallen. Wil dus het liefst vanaf de begane grond naar de auto gaan tillen 🤭. De rest willen we het na de eerste echo vertellen met 7+5 en dan ergens na de 12 weken op sociale media denk ik

één maand geleden

Reactie op Mama van een lief meisje

Schandalig he… Ik wil er zo graag wat van zeggen maar ik weet niet hoe. Ze ...
Wij hebben het tijdens dat gesprek heel erg bij onszelf gehouden dat wij dit echt heel erg jammer vonden en hier echt verdrietig van werden. Ze gingen alsnog in de aanval hoor 😅. Maar denk dat als je weet dat je fout zit en je erg eigenwijs bent dat je al snel aangevallen bent.

één maand geleden

Wij hebben woensdag de eerste echo bij 7+5 en gaan daarna meteen bij mijn schoonouders langs. Hopelijk vrijdag mijn eigen ouders! (Die wonen iets verder weg). We hebben voor onze beide ouders het welbekende ‘opa en oma pluis’ boekje gekocht in het Drents en Fries 🤪. Zo benieuwd hoe ze gaan reageren!!