33 Reacties

22 dagen geleden

Bleh! Even een dikke knuffel voor jou. Wat maakt dat je in paniek raakt?

22 dagen geleden

Hai, Wat vervelend dat je dit ervaart. Ik heb dit ook ervaren. Met slapen heb ik een manier gevonden om in iedergeval zolang mogelijk door te slapen. Dit is echt een kwestie van ondervinden voor jeElf maar het wordt echt beter en dan kun je hoop ik genieten van de mooie tijd tijdens je zwangerschap.

22 dagen geleden

Ik heb het een paar dagen gehad, met name door eerdere keren dat het misging dat dit de angst bij mij gaf. Ik heb toen met de VK gebeldd voor geruststelling, soms kunnen ze ook je echo verplaatsen, wie weet hebben ze andere tips voor je of advies om met iemand te praten.. maar als ik je zo hoor: bel even je vk. Kan zeker geen kwaad ♡ Na mijn 1e echo ging het (so far) bij mij heel veel beter! En praat met je werkgever over extra pauze (waar je recht op hebt) of desnoods tijdelijk iets minder werken. Maar VK zou eerste stap zijn, kijk even wat ze zeggen. Succes!

22 dagen geleden

Reactie op Fem 🦋

Bleh! Even een dikke knuffel voor jou. Wat maakt dat je in paniek raakt?
Ik vind de hartkloppingen heel erg eng. Ook ze zwangerschap vind ik zo spannend. Ik twijfel de hele dag aan mij zelf of ik het goed doe en of ik dit wel kan.

22 dagen geleden

Hey lieverd, wat naar dat je je zo voelt! Wat ik wil meegeven is dat je vooral naar je gevoel moet luisteren en misschien helpt het als je iemand in vertrouwen neemt om te praten over je zorgen❤️ heel veel sterkte hopelijk lucht het op❤️

22 dagen geleden

Ah jeetje meid, wat naar dat je je zo voelt! Sowieso een dikke knuffel voor jou! Ik herken het hoor, ben zelf altijd al een Pietje Paniek en je voelt je alleen maar kut en probeert door te gaan met je leven maar dat lukt soms gewoon even niet. De hartkloppingen komen misschien wel van de vermoeidheid en de stress, tenminste dat is bij mij zo. Voel goed aan wat jij nodig hebt, dat gaat voor. Niks is te gek daarbij. Kijk met je werkgever wat mogelijk is. Zou ook de VK bellen en je zorgen bespreken, misschien helpt dat? En weet niet of je het al aan mensen hebt verteld? Praten erover helpt misschien wel. Geloof me, het wordt echt beter! Jij en jouw lichaam kunnen dit echt, dat heeft de natuur helemaal zo geregeld In het tweede trimester zijn de meeste klachten wel weg en voelen vrouwen zich vaak beter. Dus you got this en het wordt echt beter! ❤️

22 dagen geleden

Hi lieve Nouck, wat super rot dat jij je nu zo voelt. Het is ook allemaal niet niks om zwanger te zijn! Los van alle lieve reacties hier is het goed om dit ook bespreekbaar te maken met je verloskundige. Heb je al een afspraak ingepland? Ik stuur je even wat digitale liefde 💞 you can do this!

22 dagen geleden

Wat vervelend! Je kan tabletjes krijgen via de huisarts en gember shots drinken voor de misselijkheid. Misschien dat je daar ook een beetje van opknapt

22 dagen geleden

Ik voel mij dus ook af en toe zo.. valt me zo enorm tegen. Zou het liefst hele dag in bed blijven liggen. Ik heb een zoon van 8 en dit toen zo allemaal niet ervaren. Ik ben extreem moe en heb een hoge bloeddruk.. dat je je af en toe af vraagt is dit het allemaal wel waard. Helaas geen positieve bericht maar hopelijk voelen we ons snel beter!

21 dagen geleden

Wat vervelend voor je! Dit herken ik ook! Je mag altijd even een berichtje sturen als je erover wilt praten 😊

21 dagen geleden

Het wordt echt beter!!! Je krijgt je energie en rust weer terug, je hebt nu last van een tsunami aan hormonen en je lichaam is een nieuwe balans aan het zoeken. Misschien is even niet werken nu een goede keuze, en is elke dag Netflixen op de bank even het hoogst haalbare. Het is voor nu even wat het is. Komt echt weer goed!

19 dagen geleden

Reactie op Fem 🦋

Bleh! Even een dikke knuffel voor jou. Wat maakt dat je in paniek raakt?
Zo veel onrust in mijn lijf. De hormonen lijken me op te eten. Ik heb geen controle over mij zelf

19 dagen geleden

Reactie op LieveNouck

Zo veel onrust in mijn lijf. De hormonen lijken me op te eten. Ik heb geen ...
Als het echt zo erg is zou ik echt de huisarts bellen en aangeven dat het echt niet gaat zo want het klinkt alsof je echt wel wat hulp kunt gebruiken ❤️ je hebt in elk ziekenhuis een pop poli voor vrouwen die tegen dit soort problemen aan lopen tijdens of na de zwangerschap dat komt echt heel vaak voor. Je staat er niet alleen voor!

19 dagen geleden

Hi lieve Nouck, neem lekker de tijd voor jezelf, neem de rust die je nodig hebt. Het komt allemaal goed 🙏🏼 Ik was vorige week bij 5,5/6 weken de hele dag door gigantisch misselijk en kon niks. Ziek gemeld van werk en hele dag op de bank/in bed. Doel van een dag was de planten water geven ->niet gelukt. Vandaag bij 6,5/7 weken voel ik me eindelijk wat beter, maar het is nog steeds pittig. Probeer te rusten en slapen, en om de twee uur iets kleins te eten. Dit heeft mij echt geholpen. En als je je fysiek iets beter gaat voelen, dan helpt dat je mentale gesteldheid hopelijk ook. Hopelijk gaat het snel beter ❤️ liefs

19 dagen geleden

Hi lieve Nouck, wat vervelend voor je maar goed dat je het van je afschrijft! Ik ben nu in verwachting van m’n 3e kindje en ik heb de eerste week nadat ik erachter kwam ook flink in paniek gezeten. Hartkloppingen, hyperventilatie, duizeligheid, huilen, twijfelen en gewoon echt paniek over van alles of ik het bijvoorbeeld wel aan kan etc. Bij mij hielp het volgende: er eerlijk over praten, een grappige vrolijke luchtige serie gaan kijken en dan elk moment van de dag dat je kunt kijken gaan kijken. Het huishouden komt wel weer zodra de paniek voorbij is🙈 heel gezond eten en vitamine bijslikken, elke avond op dezelfde tijd in slaap proberen te vallen met een meditatie en daarbij goed letten op hoe je moet in en uitademen en homeopatische rustgevende pilletjes en thee. Hopelijk heb je wat aan alle tips van iedereen. Veel sterkte je komt er wel boven op💋

19 dagen geleden

Ohja en blijven bewegen dan maak je een gelukshormoon aan, wandelen bijvoorbeeld het liefst in de buitenlucht!

18 dagen geleden

Reactie op Amy5

Hi lieve Nouck, wat vervelend voor je maar goed dat je het van je afschrijf ...
Onwijs bedankt voor je bericht Amy! ❤️ erg fijn om van iemand te horen met ervaring 😊

18 dagen geleden

Reactie op san-89

Hi lieve Nouck, neem lekker de tijd voor jezelf, neem de rust die je nodi ...
Dankjewel! Het is fijn om te horen dat ik dus niet de enige ben die dit zo ervaart. Vrouwen doen vaak zo rooskleurig over zwanger zijn! ❤️💐

17 dagen geleden

Geef dit wel aan bij je verloskundigenpraktijk. Als je dat vlakke gevoel blijft houden dat je leven stil staat etc, kan het uiteindeijk ook een depressie veroorzaken. Je kan het maar beter voor zijn en bespreekbaar maken. Ik heb het bij mijn vorige zwangerschap gehad en gewoon doorgegaan. Die klap kwam uiteindelijk echt na de bevalling. Bij deze zwangerschap gelijk aangegeven dat ik angst heb hetzelfde mee te maken als bij de vorige zwangerschap. Daarom ben ik doorverwezen naar de pop-poli. Wachtrij daarvan is ook nog 2/3 maanden.

12 dagen geleden

Ik zag net dit in de app staan over hartkloppingen, moest meteen aan je denken