18 Reacties

15 dagen geleden

Crackers met kaas helpen bij mij heel erg. Ik hoop dat het snel minder wordt.

15 dagen geleden

Ik heb dit ook . Voorals morgens. Dus ik neem nu elke ochtend een mok optimel dan krijg ik toch nog wat voedingsstoffen binnen zonder te hoeven eten. Verder eet ik veel druiven en soorten soep. Het smaakt me allemaal niet, maar beter dat soort dingen dan aardappelen of brood ieuww🥲

15 dagen geleden

Reactie op Ri

Crackers met kaas helpen bij mij heel erg. Ik hoop dat het snel minder word ...
Crackers heb ik nog niet geprobeerd maar dat ga ik doen.

15 dagen geleden

Hier het zelfde vanaf week 6 enorm misselijk de hele dag door en niks smaakt idd. Ik begin de dag rustig op de bank met een plakje ontbijtkoek met boter. Dit gaat tot nu toe goed

15 dagen geleden

Ik kijk echt per dag waar ik zin in heb. En dat is weinig. Ik probeer vooral genoeg vocht binnen te krijgen en als ik honger heb iets kleins. Vaak een droge cracker. Vanochtend was het yoghurt met schuddebuikjes. Maar niks smaakt echt goed.

15 dagen geleden

Gaat bij mij nu iets beter, maar ik probeerde smorgens iets heel lichts te eten. Dus een halve banaan, appel (zonder schil) of een waterijsje (op een of andere manier kan ik die altijd eten hoe misselijk ik ook ben). Heb nog steeds dat eten me niet zo smaakt, maar niet meer zo misselijk. Hoop dat het snel beter wordt voor je!

15 dagen geleden

Als je honger hebt kan dat je ook erg misselijk maken! Soms moet je ook even uit die vicieuze cirkel om weer gewoon te kunnen eten. Ik eet ook de hele tijd dingen die me eigenlijk niet zo smaken, maar als ik niks eet word ik misselijk en vervolgens blijf ik dan misselijk ondanks dat ik wat eet. En als ik dus een dag heb waarop ik misselijk blijf neem ik eenmalig een Suprimal, eet ik zo'n makkelijk chocolade broodje om m'n maag vast wat te vullen en als de Suprimal een beetje werkt eet ik bolletjes met kaas en vleeswaren. En dan in de avond een goed bord pasta oid. Als niks je smaakt is dat best lastig, maar probeer het toch gewoon te eten want je moet niet te weinig binnenkrijgen. Makkelijke dingen om te eten zijn mueslirepen, Liga, Sultana, ontbijtkoek, tosti's, crackers of bolletjes met beleg, broodje bapao, soep, pasta (zo kaal of gevuld als je zelf wilt) rijst met iets. Ik hoop dat je hier iets aan hebt.

15 dagen geleden

Reactie op Emmy W

Als je honger hebt kan dat je ook erg misselijk maken! Soms moet je ook ev ...
Die cirkel doorbreken werkt niet voor iedereen haha. Als ik eet kots ik t uit, dus dat heeft precies 0 nut 🤣

15 dagen geleden

En, het is echt nog niet gevaarlijk voor de baby nu. Eet waar je zin in hebt, maar drinken is t belangrijkst!

15 dagen geleden

Reactie op heggeschaar

Die cirkel doorbreken werkt niet voor iedereen haha. Als ik eet kots ik t u ...
Daarom geef ik ook de tip van de Suprimal, dat helpt om de cirkel te doorbreken.

15 dagen geleden

Hier wordt het ook met de dag erger! 8 weken vandaag, zo vervelend zit echt tegen het spugen aan zo erg dat je denkt kom maar dan lucht t op .. het komt dus alleen niet. Het verschilt bij mij heel erg per dag : cracotte crackers , druiven , pistoletjes met smeerkaas , rijstwafels , aardbeien. En groene ice Tea en gewone thee Niks geen warm eten groente oid 🤢

15 dagen geleden

Reactie op Emmy W

Daarom geef ik ook de tip van de Suprimal, dat helpt om de cirkel te doorbr ...
Niet als je hg hebt helaas :) ik heb zware medicatie van de gynaecoloog en zelfs dat werkt niet. Dus daarom zeg ik, die tip gaat niet op voor iedereen. Niet iedereen is misselijk door alleen honger. Niet iedereen kan die cirkel doorbreken want zo werkt dat nou eenmaal niet bij iedereen.

15 dagen geleden

Reactie op heggeschaar

Niet als je hg hebt helaas :) ik heb zware medicatie van de gynaecoloog en ...
Wat slik jij nu?

15 dagen geleden

Ik heb zojuist ook mijn Zofran/ondansetron recept weer opgehaald.

15 dagen geleden

Reactie op heggeschaar

Niet als je hg hebt helaas :) ik heb zware medicatie van de gynaecoloog en ...
Maar HG is sowieso een héél ander verhaal, dan ben je echt ziek. Dat is dan niet een gevalletje "ik word misselijk van alles" . Maar TS klinkt niet als hg. En in haar geval kan honger misselijk maken en kan Suprimal misschien al helpen. Dus voor haar zijn het tips die wellicht kunnen helpen. Tips werken nooit voor iedereen hè. Voor jou gaat die vlieger niet op aangezien je HG hebt en dat lijkt me echt super vervelend, maar werkt dan überhaupt nog iets om het minder te maken? Ik weet van een vriendinnetje dat ze gewoon heel regelmatig een dagje naar t ziekenhuis moest voor een infuus oid. Maar dat is ondertussen 11 jaar geleden, geen idee of er nieuwe methoden zijn.

15 dagen geleden

Reactie op Emmy W

Maar HG is sowieso een héél ander verhaal, dan ben je echt ziek. Dat is dan ...
Eens ;) Ja vochtinfuus idd. En medicatie in de vorm van zetpillen 🫠 maar het vervelende is dat je daarvan mega duf wordt en heb nog een dreumes rondlopen. Dus het is echt ff aanpoten

15 dagen geleden

Hoe doen jullie dit in de ochtend?!? Mijn misselijkheid zakt pas na 12 uur….. zo kak! Ik probeer vanalles in de ochtend te eten maar ben kots misselijk. Ik werk vaak vroeg en dat zit me nu al tegen… en dan ben ik pas 7,5 week pfff hoop dat daar toch iets in veranderd😩

15 dagen geleden

Reactie op Musicismylife

Hoe doen jullie dit in de ochtend?!? Mijn misselijkheid zakt pas na 12 uur… ...
Probeer dan om voor het slapen gaan iets te eten zodat je maag gewoon niet helemaal leeg is. Dat kan soms werken. Of probeer een koekje te eten oid als je niet iets naar binnen krijgt. Het wordt straks echt wel beter, maar kan gewoon even duren.