16 Reacties

één maand geleden

Ik was 9 weken zwanger toen ik in 2021 begon bij mijn toenmalige werkgever. Ik heb toen vrij snel aangegeven zwanger te zijn en er werd ontzettend positief gereageerd. Mijn tip wees flexibel en transparant!

één maand geleden

Jaa ik😂😂 maar heb het nog niet verteld

één maand geleden

Ik ook! Jaarcontract en 1 september begonnen. Ik hou het nog even voor me.

één maand geleden

Ik zat in deze situatie in 2021. Open en eerlijk geweest, enorm mn best gedaan voor en na mijn verlof. Na mijn jaarcontract kreeg ik vast dienstverband net als de collega’s waar ik tegelijk mee was gestart

één maand geleden

Ik! 1-5 begonnen en blijk nu zwanger te zijn… heel spannend hoe ze gaan reageren

één maand geleden

Ik ben 8 juli begonnen bij mijn nieuwe baan, ook ik vind het super spannend wat ze zullen gaan zeggen. 😅

één maand geleden

Zwangerschap mag geen reden zijn Zeker als je het ook nog open en eerlijk aan geeft dat het niet de intentie was zullen ze neem ik aan extra begrip hebben Het is toch een mooi kadootje En anders zou ik er niet eens willen werken als ze moeilijk doen

één maand geleden

Ik heb hetzelfde... vind het het spannend. 1 augustus beginnen en 14 augustus positieve test. Wel ja... ik hoop dat zij ook snappwn dat het leven niet op die manier valt te plannen en dat ik niet mijn kinderwens uitstel vanwege een baan. Er zijn al genoeg variabelen om rekening mee te houden! Maar aan de andere kant hoop ik dat ze wel blij zullen zijn voor me en niet ook een beetje wrok koesteren of vervelende opmerkingen maken. Ben benieuwd hoe ze bij jullie reageren!

één maand geleden

Ik denk zelf heel positief over het is niet einde van de wereld er zijn genoeg dames die zwanger willen worden dit is zo iets moois niemand mag dit verpesten❤️ Met het aannemen weten zij echt wel dat er kans is dat dames zwanger kunnen worden als je goed overlegd en eerlijk bent komt dit wel goed.

één maand geleden

Ik ben ook met begonnen op mn nieuwe baan maar het is wat het is, ik werk om te leven niet andersom.

één maand geleden

Ik had het ook toen ik zwanger was van m’n dochter. 23 januari begonnen en 18 februari een maand later is ze opgewekt. Was ook niet gepland toen der tijd maar het werd zoooo lief en mooi ontvangen. Vooral ook omdat ik heel open was en mijn teamleidster het eerlijk en direct na de test al huilend vertelde dat ik het zo lastig vond omdat ik net gestart was. Openheid is alles!

één maand geleden

Gewoon vertellen na termijn echo. Een bedrijf dat niet positief reageert moet je niet willen werken. Ik kreeg geen verlenging in mijn eerste zwangerschapsverlof ondanks mijn inzet voor mijn verlof. Beste wat me is overkomen was daar weg zijn gegaan. Het was de stress niet waard te werken voor een werkgever die geen waarde hecht aan het wonder dat in jouw buik zich aan het vormen is. Je werkt om te leven en niet andersom net als wat Sparklonn zegt. Inmiddels ben ik eigen ondernemer, zwanger van de derde en erg blij met hoe alles gelopen is🤗

één maand geleden

Ik lees graag mee. Ik heb binnenkort een tweede gesprek, maar heb het nu al voor mezelf afgeschreven.

één maand geleden

Ik heb vorige week sollicitatiebrieven gestuurd omdat ik het echt niet naar mijn zin heb op werk. We zouden in nov intake hebben bij de fertiliteitsarts. Ik had het idee dat de hoge werkdruk niet bevorderend was voor onze kinderarts. Nu had ik van de week een positieve test. Super blij natuurlijk, we hadden er ons al bij neergelegd wrs wat hulp te moeten krijgen. Vandaag heb ik een sollicitatiegesprek gehad en ik zou de baan graag willen. Maar met mijn twee maanden opzegtermijn wordt het op z’n vroegst december en dan zou ik al 14 weken zijn. Vind wel echt lastig hoe hier mee om te gaan. Stel ik krijg een tweede gesprek vind ik het nog wel vroeg ik dan te vertellen dat ik 5? Weken zwanger ben. Maar om nou in een proeftijd te vertellen dat ik al een paar maanden zwanger ben vind ik ook wel wat…

één maand geleden

Hier ook nog niet lang begonnen. Denk wel dat een werkgever er rekening mee houdt in het achterhoofd, als ze iemand aannemen. Ik snap goed je gevoel want heb dat ook. Aan de andere kant denk ik, je kunt het leven niet plannen. En werk is niet het belangrijkste:) ik denk dat je gewoon het beste open kaart kan spelen en je eigen gevoel benoemen. Zou wel heel vreemd zijn, als ze daar niet begripvol mee om gaan. Komt vast goed!

één maand geleden

Begrijp ik, gewoon openkaart spelen na termijn echo. Is het beste voor jou. Accepteren ze het niet? Helaas. Ik raakte in 2022 zwanger, vlak voordat ik vast contract kreeg en toen ben ik ontslagen. Wel een klap geld meegekregen en nu willen ze me terug. Maar je wilt echt niet werken voor een werkgever die je kindje niet een wonder vind.