17 Reacties

één maand geleden

Ik heb het ook op mijn werk verteld. Wij werken met verschillende groepen dus ik heb het mijn 2 naaste collega’s verteld met wie ik op de groep sta. “De rest” vertel ik het later wel maar degene waar ik het meeste mee te maken heb vond ik het fijn om te vertellen voor het geval er iets is of als je ff niet lekker ben oid

één maand geleden

Ik heb het met 8 weken gezegd op m’n werk ivm de schoolvakantie. Tijdens de vakantie heb ik helaas een miskraam gekregen en dit natuurlijk ook gedeeld. Ik vond het eigenlijk wel heel fijn dat iedereen op de hoogte was en meeleefde!

één maand geleden

Ik heb het met 6 weken ook aan mijn manager verteld. Zij is eind januari uitgerekend en ik eind mei. Ik wil vooral dat we genoeg tijd hebben om iets te regelen voor de rest van het team. Zij reageerde heel positief en nu ben ik ook blij dat ik gewoon iets tegen haar kan zeggen als ik kwaaltjes heb 😊

één maand geleden

Ik heb het rond de 8 weken verteld aan mijn manager zodat ze er alvast rekening mee kan houden wat betreft verlof of als het eventueel misgaat en ik me ziekmeld. Ik had ook één of ander naar virus opgelopen dus ik was heel ziek afgelopen week. Door de zwangerschap duurt het herstel heel lang. Fijn om daar dan begrip voor te hebben. Verder weet niemand het op werk nog

één maand geleden

Ik heb het iedereen vorige week na de eerste echo verteld. In maart ben ik met 14 weken bevallen en wist ook iedereen ervan, wat wel zo prettig was. Nu het dus ook vroeg verteld, ook omdat ik niet meer alle werkzaamheden uit mag voeren.

één maand geleden

Ik heb het ook al verteld. Ook omdat ik me ziek moest melden en ik graag samen wil kunnen nadenken over wat straks eventueel wel weer mogelijk is qua werken. De rest van mijn collega's weet het (als het goed is) nog niet. Die wil ik het wat later vertellen.

één maand geleden

Ik ben nu 5+5wk en ontkom er denk ik niet aan om het te vertellen. Ik heb namelijk mijn functioneringsgesprek deze week en als ze dan allemaal vragen gaan stellen over doelen van aankomend jaar dan kan ik ze niet voorliegen. En ik mag ook bepaalde werkzaamheden niet uitvoeren. Ik vind het alleen wel heel spannend. Zeker omdat mijn verlof valt in ons hoogseizoen.

één maand geleden

Bij mijn eerste heb ik het met 6 weken aan mijn leidinggevende verteld (de overige collega’s met 12 weken). Zolang ik me goed voel, wil ik het nu ook pas aan mijn leidinggevende vertellen met 12 weken.

één maand geleden

Open kaart spelen als je je ziek moet melden vind ik.. de stress hierom kan je er dan ook niet bij hebben. Ik zat in een lastige situatie met werk tijdens mijn vorige zwangerschap, had daardoor niet de beste band met mijn manager en toch eerlijk verteld toen ik me met 6 weken een week lang ziek heb gemeld door overgeven hele dag door. Zelfs van die persoon kreeg ik alle begrip. Enorme opluchting!

één maand geleden

Ik ga het vertellen na de 12 weken (als alles oke is) en als ik mijn jaargesprek heb gehad. Ik twijfelde wel, maar dat is het moment voor loonsverhoging en het voelt toch als een zwakkere positie dan

24 dagen geleden

Heb je het alvast verteld Pukkie5? Ik heb het m’n manager verteld, ben pas 6,5 week zwanger. Ik heb het verteld omdat ik me een week ziek heb gemeld. De komende tijd zal ik waarschijnlijk thuiswerken ivm veel ziek zijn. Ik twijfel wanneer ik het m’n collega’s wil vertellen. Het valt wel erg op als ik nu alleen nog maar thuiswerk, daar zullen ze wel een ‘verklaring’ voor willen hebben

24 dagen geleden

Ik heb het zojuist verteld tijdens mijn loopbaangesprek... ik had geen zin om te liegen over mijn plannen voor 2025 en heb een goeie band met mijn manager. Daarnaast ben ik ook ontzettend moe en er gaan dagen komen dat ik mij ziek moet melden of niet 100% kan werken. Ze was heel blij voor me! Heb ook helemaal niet het idee dat ik iets of iemand tot last ben (hoewel ik natuurlijk weet dat mijn collega's straks een tandje bij moeten zetten.) Ik ben nu 7 weken en eerste echo staat woensdag 9 oktober gepland.

24 dagen geleden

Mijn leidinggevende weet het wel al. Die had ik het voor de 1e echo al verteld. Ik wil het mijn team ook gaan vertellen omdat wij veel agressie hebben op het werk en ik hier natuurlijk nu mee wil uitkijken. Dus mijn eigen team mag het weten maar de rest van mijn collega’s vertel ik het pas na een goede 12 weken echo

24 dagen geleden

Ik heb het vandaag aan mijn leidinggevende verteld met 9+1. Ik wilde graag de eerste echo afwachten. Ze was gelukkig heel erg blij voor me. Ik ga het mijn directe collega’s waarschijnlijk aankomende donderdag vertellen als we met z’n allen op locatie werken. De rest van de afdeling komt wel na de 13 weken echo.

24 dagen geleden

Reactie op Droom1997

Heb je het alvast verteld Pukkie5? Ik heb het m’n manager verteld, ben pas ...
Ja, ik toen ik me ziekmelde heb ik het mijn leidinggevende en directe collega verteld. Wel een opluchting om gewoon eerlijk te kunnen zijn nu ik me vaak beroerd voel.

24 dagen geleden

Ik heb twee goede echo's gehad (met 6+3 en 7+3), en heb het (nav dit topic!) net gedeeld. Eigenlijk was ik nog niet van plan om het te zeggen, maar ik vond mijn werk van de afgelopen weken zo ondermaats door gebrek aan concentratie. Wilde toch even laten weten dat daar een goede reden voor was haha. Hij weet ook van het zkh-traject, heb meerdere miskramen gehad, dus mocht dit toch weer niet goed gaan, dan is het fijner om het al gezegd te hebben. De rest van het team is ook goed op de hoogte van alles, maar daar wil ik toch nog even wachten. Ben ook bang dat ik het jinx als ik het te veel deel.