170 Reacties
2 maanden geleden
Reactie op TopperAms
Niet per se een no-go, maar goed om niet bergen kaneel te eten op een dag � ...
Ohh super dankjewel!
2 maanden geleden
Vandaag taart op werk. Ook een taart met chocolademousse (en waarschijnlijk rauw ei). M’n hoogzwangere collega zat ervan te eten (ik ook) en ik keek naar d’r en ik dacht: dat mag zij toch eigenlijk niet eten? Pas nadat ik nog 3 happen in m’n mond had gestopt dacht ik ineens: oooohhh maar dan mag ik het ook niet 😂. Ik voel me officieel de meest slechte zwangere op aarde.
2 maanden geleden
Reactie op TopperAms
Als het uit de supermarkt komt zit er meestal geen rauw ei in, maar in een ...
Ja ik had na het schrijven van dit bericht gisteravond het even opgezocht en er zat wel rauw ei in. Maar gelukkig heb ik (nog) nergens last van ☺️
één maand geleden
Gisteravond met een buffet waar genoeg te kiezen was keurig aan “de regels” gehouden. Om het met een toetje Baked Alaska (ijs met opgeklopt eiwit) vrolijk af te sluiten; Oeps 🤭
één maand geleden
Op de dag dat ik positief testte hadden we verjaardag van een tante, we aten bij haar. Deze vrouw kwam met de grootste vis en sushi schotel die je ooit hebt gezien. Ik heb geprobeerd de goeie stukjes er uit te vissen (lol) maar terwijl ik at dacht ik wel af en toe: oeps dit was denk ik garnaal of rauwe zalm.
Ik dacht maar zo: als de test negatief was en een paar dagen later positief had ik kilo’s naar binnen gewerkt 😄
één maand geleden
Reactie op Dina1638
Is het heel kwalijk om een keer enkele garnalen te eten? (die uiteraard goe ...
Het gaat bij garnalen niet om het wel of niet verhitten maar vanwege de gifstoffen die er in zitten.
1 keer is niet meteen zorgelijk volgens zwangerhap. Maar ik zou de app zwangerhap downloaden en zelf het risico overwegen.
één maand geleden
Toen ik blijkbaar al zwanger was, maar het nog niets wist heb ik van alles gegeten; sushi, wijn, rauwe hammetjes…
Ik probeer er goed op te letten, laatst per ongeluk pizza tonijn gegeten. Nooit gedacht dat verwarmde tonijn ook niet kon, daar kwam ik later pas achter 🫣.
één maand geleden
Reactie op marieke093
Ik wil dit luchtige topic toch iets minder luchtig maken, maar wel de reali ...
Mag ik vragen wat je dan gegeten hebt en wat het exacte gevolg was (bepaalde bacteriën?)
één maand geleden
Markeel... ik had geen idee ... las hoorde later pas dat je dat niet moet eten als je zwanger bent...
één maand geleden
Ik heb kroepoek gegeten en garnalen-trassie 😅 ook een x 4 kopjes koffie ipv max 2..
één maand geleden
Wat mij opvalt is dat er ineens super veel is van wat wij niet mogen. Dit is mn 3e zwangerschap bij mn oudste van 10 kon ik veel eten wat nu niet meer kan/mag.
één maand geleden
Reactie op Faysel
Och jeetje ik denk daar ook niet aan. Heb me al een ongeluk gegeten aan de ...
De app zwangerhap geeft aan dat kaneel wel kan