21 Reacties

2 maanden geleden

Hallo hier ook zelf inseminatie, tweede kindje en voor de tweede keer in een keer raak. Ik ben zelf non binair en zwanger en heb een vrouwelijke partner waar ik veel van hou, maar het ouderschap niet mee deel. Zij wil liever die verantwoordelijkheid niet. Voor veel mensen is onze situatie moeilijk te snappen, maar voor ons is het fijn zo. Gefeliciteerd met jullie zwangerschap 🥰

2 maanden geleden

Reactie op SamIam

Hallo hier ook zelf inseminatie, tweede kindje en voor de tweede keer in ee ...
Dankjewel! En fijn om te horen dat jullie daar ook een eigen weg in vinden! Loop je tegen veel onbegrip aan van andere ouders bijvoorbeeld?

2 maanden geleden

Reactie op BeminnelijkeWind255425

Dankjewel! En fijn om te horen dat jullie daar ook een eigen weg in vinden! ...
Ik zit in het algemeen nogal in een bubbeltje met hele linkse en ruimdenkende mensen 😂😂😂 dus mijn collegas en andere ouders op de opvang vinden alles prima zeg maar. Vooral zorgverleners vinden het soms moeilijk. Zo gaat bijvoorbeeld alle informatie (ook hier bij 24baby) over zwangere vrouwen. Als je geen vrouw bent kun je ook zwanger zijn. Niet iedereen wil dat nog begrijpen.

2 maanden geleden

Reactie op SamIam

Ik zit in het algemeen nogal in een bubbeltje met hele linkse en ruimdenken ...
Je bent toch ook een vrouw?

2 maanden geleden

Reactie op BabyJanssen2

Je bent toch ook een vrouw?
Tuurlijk is ze een vrouw 😅 anders kan je inderdaad niet zwanger worden 😆

2 maanden geleden

Reactie op SamIam

Ik wil dat ook nooit begrijpen want iets anders dan een vrouw kan ook niet zwanger worden

2 maanden geleden

Het is niet echt nodig om in dit topic daar zo op te reageren toch? Wordt er een topic aangemaakt voor LGBITQ en dan reageren mensen die zich daar niet in kunnen vinden...

2 maanden geleden

Reactie op Papilio

Het is niet echt nodig om in dit topic daar zo op te reageren toch? Wordt e ...
Wij reageren totaal niet verkeerd, zij mogen hun mening zeggen wij ook toch 😘

2 maanden geleden

Er is trouwens een speciale aparte groep voor LGBTQ gedoe, dus dan kan je toch lekker daar gaan 😊 wat fijn voor jullie dat er een aparte groep voor gemaakt is 😁

2 maanden geleden

Reactie op SamIam

De reacties op jouw bericht hier zijn exemplarisch voor wat je bedoelt inderdaad. Teleurstellend om dit te lezen van mensen. Weinig inlevingsvermogen

2 maanden geleden

Reactie op SamIam

Ik heb er echt helemaal niks tegen, maar begrijp me niet verkeerd maar echt alleen vrouwen kunnen zwanger raken. Hoe jij je voelt, is wat anders maar je hebt vrouwelijke geslachtsorganen.

2 maanden geleden

Reactie op BeminnelijkeWind255425

De reacties op jouw bericht hier zijn exemplarisch voor wat je bedoelt inde ...
Weinig inlevingsvermogen? Je kan je niet inleven in iets die nooit mogelijk is hè 🥲

2 maanden geleden

Hoi allemaal, Allereerst ts: gefeliciteerd! Wat een prachtig nieuws! De discussie of je wel/niet wil begrijpen dat ook personen die zich niet identificeren als vrouw zwanger kunnen zijn is hier compleet ongepast. Je mag er je mening over hebben, maar daar wordt hier niet naar gevraagd en is dus totaal niet relevant. Mensen naar een groep willen sturen alsof ze hier niet welkom zijn is absoluut niet hoe wij deze community zien en past niet binnen de normen en waarden van onze community. Daarnaast is discriminatie hier in alle vormen verboden. Ik wil jullie vragen dit gesprek per direct te stoppen. We zullen contact opnemen met de betrokken personen. En ts; er is inderdaad een LGBTIQ-groep. Daar kan je wellicht wat herkenning vinden in personen die in hetzelfde proces zitten. Maar je bent uiteraard overal welkom om je geluk te delen. Ik wens jullie alle geluk! Liefs, Roos

2 maanden geleden

Man en vrouw krijgen kinderen en niet anders. Is niet voor niets dat het zo werkt

2 maanden geleden

Hi dames, Ik sluit me helemaal aan bij wat Roos zegt. Wat ontzettend jammer dar er zulke onvriendelijke reacties worden geplaatst. Onze community is er voor iedereen. Het is daarbij volledig onnodig en off-topic om hier een discussie over gender en ouders met hetzelfde geslacht te starten. Staat dit onderwerp je niet aan? Dan zijn er genoeg andere topics die waarschijnlijk wel bij je aansluiten. Discriminatie is daarbij streng verboden op het forum en bij zo'n overtreding kunnen we er voor kiezen om een account direct te blokkeren. Dus: heb je iets toe te voegen aan dit hartstikke mooie en vriendelijke openingsbericht, reageer dan vooral. Heb je dat niet? Scroll hier dan voorbij. Liefs, Micky

2 maanden geleden

Van harte proficiat samen!🥰

2 maanden geleden

Wat ik zo bijzonder vind is dat mij weer door de strot geduwd wordt (het staat namelijk in mijn geboortegroep dus je kan er niet omheen) maar ik daar niks van mag vinden. Wie is hier nu intolerant?

2 maanden geleden

Beste admins, ik vrees ervoor dat ‘wij andersdenkenden’ straks van dit forum geknetterd worden omdat wij een andere mening hebben. Voordat dit gebeurt (zou ik wel heel flauw vinden maarja tegenwoordig word je al snel discriminerend genoemd) wil ik een poging wagen mijn reactie uit te leggen. Laat ik even voor mezelf spreken; ik heb nergens gezegd dat ik niet blij ben voor de topicstarter. Het had mij gesierd als ik daar ook aandacht had besteed ja. Bij deze alsnog wil ik jullie van harte feliciteren. Al kan ik me voorstellen dat de topicstarter hier niets mee heeft gezien haar reactie vanmorgen op iemand waar ik op reageerde. Wat mij stoort is dat iemand schrijft dat zorgverleners en dit forum het allemaal niet snappen. Ik begrijp niet waarom we het allemaal moeten snappen? Helemaal prima hoor dat iemand zich geen vrouw voelt… maar als ik dan weer voor ‘ons andersdenkenden’ mag spreken; waarom mogen wij hier niet iets van vinden? Waarom moeten wij normaal vinden wat niet normaal is? En dan bedoel ik normaal als in ‘binnen de norm’. Ik begrijp het dan er mensen zijn die het ook normaal vinden dat ‘niet vrouwen’ zwanger raken. We hebben allemaal biologie gehad toch vroeger op school? Het is wetenschappelijk onjuist dat iets anders dan een vrouw zwanger kan worden. En dat is mijn punt; ik hoef het dus niet te begrijpen of normaal te vinden. Ik ben het ermee eens dat iedereen hier welkom is. Het lijkt me alleen niet zo’n geschikte plek als 99,9% van de vrouwen die zich ook vrouw voelen dus moeten wijken voor die 0,01%. Nogmaals, het is waarschijnlijk een kansloze discussie en worden ‘wij andersdenkenden’ hier straks afgegooid, maar zou dat toch erg flauw en jammer vinden…

2 maanden geleden

Hi dames, Ik zal hier nog een keer op reageren, maar hierna ga ik off-topic reacties verwijderen. Weet ook dat uitsluiting en discriminatie echt tegen onze gedragsregels ingaan en je hier een waarschuwing voor kan krijgen of in ernstige gevallen een blok op je account. Sommige topics liggen je misschien niet, en dat is oké. Je kan voorbij dit soort topics scrollen en je aandacht vestigen op topics die wél bij je aansluiten. Dat is niet iets door je strot geduwd krijgen, maar onderdeel zijn van een grote groep met heel veel verschillende mensen. Zo zijn er bijvoorbeeld ook topics over bepaalde namen die bij de naam van een broertje of zusje passen. Of topics over pimpelpaarse babykamers terwijl je zelf liever gaat voor groen. Of topics over borstvoeding terwijl jij straks voor flesvoeding kiest. Dat sluit dus ook niet helemaal aan bij hoe jij het zou doen en daar is in onze community gewoon ruimte voor. Ik vind het juist mooi dat geboorteclubs uit zo veel verschillende mensen bestaan. Gelukkig zijn we niet allemaal hetzelfde, dat zou hartstikke saai zijn ;). Hierbij wel nogmaals het laatste verzoek om on-topic te reageren. Off-topic reacties zal ik verwijderen. Lees onze gedragsregels ook nog eens na via: https://24baby.app/gedragsregels-24baby-community Liefs, Micky

2 maanden geleden

Wat ik zo bijzonder vind is dat mij weer door de strot geduwd wordt (het st ...
Je hoeft deze topic niet aan te klikken vind deze reacties allemaal echt misselijkmakend.. Als je er anders over denkt prima maar klik dan niet op dit soort topics. Wees volwassen en ga naar een topic die je wel aanspreekt.. En het is niet jouw geboortegroep het is de geboortegroep van iedereen die in die maand een kindje mag krijgen dus ook deze mensen..