8 Reacties

één maand geleden

Ik denk persoonlijk het probleem vanaf de wortel aanpakken, dus eerst de basis stabiel maken voordat je een kindje op de wereld zet. Dit klinkt hard maar een stabiele gezonde relatie is zo belangrijk voor een kind en die ga je nu niet kunnen geven. Hierdoor ga je je hele zwangerschap in stress beleven, en neem je mee in de kraamperiode als het probleem nog niet is opgelost. Het klinkt als een probleem wat dieper ligt en meer aandacht nodig heeft. Zegt niet dat het niet valt te redden maar ik persoonlijk denk dat je die eerst moet oplossen anders gaat het echt heel zwaar worden. Weet ook dat als je zoveel twijfelt aan een zwangerschap, en al meerdere keren de handdoek in de ring wilde gooien, je er in deze dit waarschijnlijk niet achterstaat. Hoe oud zijn jullie beide? Kunnen jullie misschien via een professionele weg hulp zoeken?

één maand geleden

Reactie op MomLunaS

Ik denk persoonlijk het probleem vanaf de wortel aanpakken, dus eerst de ba ...
Hi MomLunaS, dank voor je eerlijke reactie. Zo voelt het voor mij nu ook een beetje. We zijn 29 (hij) en 28 (ik). Ik loop zelf al geruime tijd bij de POH, hij was heel trots op mijn brief die ik had geschreven en de afspraken die we hadden gemaakt. Lijkt nu allemaal stank voor dank.

één maand geleden

Jeetje wat lastig! Ook dat jij een grote mond krijgt terwijl hij zijn afspraken niet nakomt en hier dus ook over liegt. Ik denk inderdaad dat dit een probleem is waar jullie samen heel hard aan moeten werken en misschien beide hulp van buitenaf. En misschien compromissen sluiten, hij mag een avond per maand uit en mag dan een x bedrag uitgeven waardoor er ook geld overblijft om te sparen en samen leuke dingen te doen.

één maand geleden

Zou je het kindje alleen kunnen en willen opvoeden? Ik denk dat dat de eerste vraag is die je jezelf moet stellen. Dan weet je genoeg of je de zwangerschap wilt doorzetten..voor een evt abortus wil je niet nog weken wachten. Wat jullie relatie betreft, gold turkey stoppen met jaren lange gewoonten is best lastig. Misschien een budget coach inschakelen? Dit kan ook via het wijkteam. En spreek samen een x bedrag uit wat jullie allebei zelf kunnen uitgeven zoals jullie willen. De rest op een gezamenlijke rekening voor de vaste lasten en boodschappen. Op = op. Succes

één maand geleden

Dealen met een kindje alleen is heel zwaar maar dealen met een kindje en een man die zijn shit niet op orde wil krijgen is zwaarder. Misschien heeft hij even de tijd nodig maar ik zou vooral goed op jezelf passen. Zulke stress is zwaar voor je zwangerschap ❤️

één maand geleden

Zoek zo veel mogelijk steun in je omgeving. Misschien ook een sociaalwerker/ga naar je huisarts. Die samen met jullie in gesprek kan. Vooral ook om jou te ondersteunen. De zwangerschapshormonen/kwaaltjes en veel stress erbij is niet niks.

één maand geleden

Thanks voor jullie reacties allemaal 🫶🏻 Het is duidelijk dat er wat moet gebeuren! En daar ga ik mee aan de slag.