20 Reacties

één maand geleden

Slaap je niet, dan rust je toch 😉 nee heel vervelend, ik heb hetzelfde. Ben ook rond de 5 weken zwanger. Wat mij helpt is voor het slapen gaan ademhalingsoefeningen/meditatie te doen. Als ik wakker wordt in de nacht probeer ik een boek oid te lezen, dan val ik snel weer in slaap.

één maand geleden

Oooh zo herkenbaar. Hier altijd een goede slaper geweest, soms iets te goed. Wakker? Dan ogen weer dicht en sliep zo een paar uur verder. Nu.... Wakker is ook echt wakker. Plassen is ook echt direct moeten plassen. Ik probeer mijn rust momentjes overdag even te pakken wanneer kan maar goed nu heb ik ook vakantie dus dat is niet reëel. Geen idee hoe dat straks te doen wanneer ik weer werk.

één maand geleden

Dacht dat ik de enige was! Ben nu vijf weken en wat zijn de symptomen lekker bezig haha! Geen idee wat ik kan doen om snel in slaap te vallen. Ben al sinds 05:00 wakker. M’n lichaam en ogen zijn moe maar val maar niet in slaap.. P.S. Of vallen we niet in slaap omdat we teveel actief zijn op de 24Baby- app 😜 wie zal t ons vertellen haha

één maand geleden

Ik heb dit ook zo erg!! Slaap heel licht en word meerdere keren per nacht wakker en dan ook rond 6.00 weer, en dan lukt t echt niet meer om te slapen. Droom ook veel en merk dat ik druk in m’n hoofd ben (vaak niet eens over de zwangerschap). Merk wel lichamelijk dat ik supermoe ben dus best frustrerend. Volgens google kan het verder geen kwaad voor de baby, maar ga morgen toch even de verloskundige bellen voor m’n eigen gemoedsrust en evt tips.

één maand geleden

Ik heb het tegenovergestelde inmiddels. Vandaag 6 weken en vanaf week 5 echt non stop geslapen, gewerkt, geslapen 😅 elke avond om 19:30 in bed en in het weekend urenlange middagdutjes. Misschien ben je te druk in je hoofd of maak je je zorgen? Toen ik alle spanning om het wachten op de eerste echo los liet en dacht, zo, ik kan er toch niks aan veranderen, werd ik veel rustiger in mijn hoofd waardoor ik nu echt goed kan rusten 😊

één maand geleden

Ik heb hier ook veel last van. Elke dag om 5u klaarwakker. Nu al 2x vanaf half 3 niet meer geslapen. Voel me echt beroerd van vermoeidheid. Vinden jullie het ook zwaar om de dag/werken vol te houden?

één maand geleden

Hier ook! Nu 6 wkn zwanger van de eerste en het is vreselijk! Ik ga ‘s nachts er wel even uit als ik wakker ben en zet vaak even een kopje thee. Dat helpt mij heel erg!

één maand geleden

Heel herkenbaar. Heb ik iedere zwangerschap van begin tot eind last van slapeloosheid, dus ik weet al wat me te wachten staat 😅🙈 We slaan ons er wel door. Voor je kleine kan het geen kwaad, het is meer slopend voor jezelf. Maar het went ook wel, weet ik uit ervaring 😉 Probeer wel zoveel het lukt je rust te pakken en je niet te druk te maken. Soms helpt het om wat gedachten op papier te zetten, zodat het uit je hoofd is. En probeer rustige of juist moemakende activiteiten te doen voor het slapen 😉

één maand geleden

Hier ook heel veel last van. Had dit vorige zwangerschap ook. Ik kom gewoon niet in slaap en als ik dan eindelijk slaap wordt ik na een uur weer wakker. Heb nu 2 nachten een slaappil ingenomen omdat het gewoon echt niet meer ging. Kon overdag gewoon niet meer voor mn zoontje zorgen. Daarbij helpt het ook niet echt dat ik enorme rugpijn heb, misselijk ben, en sowieso al moe ben. Ik hoop dat het na het eerste trimester beter wordt

één maand geleden

Reactie op Beautjee

Hier ook heel veel last van. Had dit vorige zwangerschap ook. Ik kom gewoo ...
Wat voor slaappil en heb je dit in overleg met een medici gedaan? Ik nam heel af en toe temazepam, maar ging ervan uit dat dat nu eht niet meer zou mogen.

één maand geleden

Reactie op c-flore

Wat voor slaappil en heb je dit in overleg met een medici gedaan? Ik nam he ...
Ja heb de huisarts even gebeld. Heb zolpidem (kortwerkende benzo) Het wordt ook afgeraden maar bij mij waren de nadelen van het niet slapen groter dan enkele keren een slaappil. Zou het natuurlijk wel met een arts overleggen voor je het doet, maar bij mij ging het echt niet meer.

één maand geleden

Heb het ook.. al twee weken rond 6 uur wakker (en nu op vakantie tijdverschil, dus thuis wordt dat 5 uur..) Ga ik niet lang volhouden 😅

één maand geleden

Ik ben pas 4 weken zwanger en hier ook erg veel last van. Heb vannacht om 01;30 nog eieren staan bakken!

één maand geleden

Bij mijn eerste last van en nu weer. Ik luister een verhaal van 'nothing much happens'. Als ik ergens in de nacht wakker word zet ik het gewoon weer aan. Zelden dat ik langer dan 5 minuten mee maak. Deze is wel Engelstalig, vind ik zelf fijn. Maar bestaat vast ook in het Nederlands als je dat fijner zou vinden. Is gratis, proberen waard zou ik zeggen!

één maand geleden

Jaaa ik ook 😩 wát n ellende! Vanaf 2.30 wakker en nu gewoon om 6.15 eruit om te werken 😩😩

één maand geleden

Reactie op Mei 2025

Ik ben pas 4 weken zwanger en hier ook erg veel last van. Heb vannacht om 0 ...
Haha ik wilde om 4:30 naar beneden om te eten maar zodra ik mijn deken van me af deed vond ik het te koud. Vervolgens niet meer kunnen slapen omdat ik alleen maar aan eten dacht🤣

één maand geleden

Heb ik ook, is enorm irritant maar zolang je ligt en weinig prikkels hebt krijgt je lichaam ook rust. Geen zorgen om maken, gaat vanzelf weer over.

één maand geleden

Hee! Ik heb er ook echt enorm veel last van. Overdag ben ik futloos en ik kom 's avonds dan wel in slaap, maar word bijna elk uur of elke twee uur wakker. Ik moet dan vaak ook plassen. Vanaf een uurtje of 5 ben ik echt klaarwakker en kan ik niet meer slapen. Vraag me af hoe lang ik dit ga volhouden, haha! Ik denk dat het een combinatie is van hormonen en veranderingen in het lichaam en spanning aangezien het mijn eerste zwangerschap is. Lezen helpt mij ook wel! Iemand anders nog goede tips?

één maand geleden

Ik neem de Mama pillen (dag en nacht) van Vitakruid en moet zeggen dat ik met de nacht pilletjes veel beter slaap. Heb het 1 keer vergeten in te nemen en merkte dat ik direct weer minder goed en veel lichter sliep. Het is geen slaappil maar het geeft me wel verbetering lijkt zo.

één maand geleden

Vreselijk, ik ben 5+5 en heb drie nachten al bijna niet geslapen. Ik val heel moeilijk in slaap en als ik heel licht weg dommel dan word ik een uur later weer wakker. Ik voel me dan energiek alsof ik lang heb geslapen en denk dan “yes, ik heb eindelijk geslapen “ en dan kijk ik op de klok en is het pas een uur verder. En zo gaat dat elk uur. Heel naar! 😅