39 Reacties

één maand geleden

Waarvoor zou je dit doen?

één maand geleden

Reactie op Kleintjevd

Waarvoor zou je dit doen?
Hee! Met je temperatuur (die je elke dag op exact hetzelfde tijdstip meet) kun je je cyclus in kaart brengen. Ik ben lange tijd niet ongesteld geweest en er toen mee begonnen om te kijken of ik toch ‘iets van een cyclus had’. Vervolgens ben ik het blijven gebruiken om mijn ovulatie te bepalen en mijn menstruatie aan te zien komen. (Dat kun je heel duidelijk zien aan je temperatuur) Als je zwanger bent stijgt je temperatuur vaak enorm en hoort hij redelijk hoog te blijven. Het zit al 5 jaar zo in mijn systeem dat ik er nu automatisch mee door ga, ondanks de positieve tests.

één maand geleden

Ja ik doe dat ook! Mijn temperatuur ligt sinds ik zwanger ben rond 37.6, zolang mijn temperatuur hoger blijft stelt het me gerust dat het goed gaat met de zwangerschap weet niet of dat echt zo is of schijnveiligheid maar voelt wel fijn!

één maand geleden

Reactie op Floortje13

Ja ik doe dat ook! Mijn temperatuur ligt sinds ik zwanger ben rond 37.6, z ...
Haha. Hier hetzelfde. Maar vanmorgen daalde hij een klein beetje en toen werd ik gelijk ongerust. Weet dus nog niet zeker of ik er mee door wil gaan (maar kan denk ik ook niet stoppen). Hoe ver ben jij?

één maand geleden

Hoihoi, Ik hield ook mijn cyclus op die manier bij en dus ook elke ochtend temperaturen. In het begin van de zwangerschap nog elke dag gedaan maar nu doe ik dat alleen af en toe nog een keer. Ook om te zien of mijn temperatuur mooi hoog blijft, maar bewust niet elke dag om geen stress te krijgen als hij even wat zakt. Ik zit zo rond de 37.8 nu☺️. 6+6 zwanger

één maand geleden

Grappig dat jullie allebei zo rond de 37.6 a 37.8 zitten. Waar zaten jullie normaal op het hoogte punt voor jullie menstruatie begon? Mijn temperatuur was altijd vrij laag, dus toen hij naar 36.89 ging kreeg ik wel een sterk vermoeden ;)

één maand geleden

Reactie op Joortje

Grappig dat jullie allebei zo rond de 37.6 a 37.8 zitten. Waar zaten jullie ...
Hier hetzelfde. Ik ben nog nooit boven de 37 geweest. Dus gisteren toen ik een flinke stijging had meteen getest 🤭

één maand geleden

Reactie op Joortje

Grappig dat jullie allebei zo rond de 37.6 a 37.8 zitten. Waar zaten jullie ...
Ho ik heb een typefout gemaakt haha, ik bedoel 36,8. Dat is ook de temperatuur die ik normaal na ovulatie heb zonder zwanger te zijn

één maand geleden

Vanochtend een dipje en dan krijg ik meteen een beetje stress. Hopelijk niks geks.. Want verder nergens last van 🥹

één maand geleden

Reactie op Dnise94

Vanochtend een dipje en dan krijg ik meteen een beetje stress. Hopelijk nik ...
Haha, same hier. Maar vervolgens ben ik in de community van die app naar andere kaartjes van zwangeren gaan kijken en super veel mensen hebben dat. Haha. Ik ben echt de hele dag met alles mezelf aan het geruststellen want ik vind het zo spannend!

één maand geleden

Reactie op Joortje

Haha, same hier. Maar vervolgens ben ik in de community van die app naar an ...
Ja ik vergelijk die van mij ook altijd met die van de app. Dus heel herkenbaar allemaal. Dacht dat ik de enige was die zo ermee bezig was 🥲 Fijn om herkenning te vinden bij elkaar 🥹

één maand geleden

Reactie op Dnise94

Vanochtend een dipje en dan krijg ik meteen een beetje stress. Hopelijk nik ...
Had ik ook na mijn postieve test vorige week.. Tot afgelopen zondag gemeten en toen ging die weer omhoog. Nu gestopt na zondag want maak me anders helemaal gek. Gelijk ook even gecheckt met 2 jaar geleden bij mijn 1e zwangerschap en ging precies zo dus ik laat het los ☺️

één maand geleden

Had ik ook na mijn postieve test vorige week.. Tot afgelopen zondag gemeten ...
Bij mij is hij vanochtend ook weer wat omhoog gegaan gelukkig, en m’n testen (lijken) op te lopen 🤞🏻🍀

één maand geleden

Reactie op Dnise94

Bij mij is hij vanochtend ook weer wat omhoog gegaan gelukkig, en m’n teste ...
Fijn! Hier ook weer een stijging, maar mn test lijkt wat lichter dan gisteren. Wou dat ik hem niet gedaan had haha 😛

één maand geleden

Reactie op Joortje

Fijn! Hier ook weer een stijging, maar mn test lijkt wat lichter dan gister ...
Testen kun je beter om de dag doen ivm de oploop van de hcg 😊

één maand geleden

Reactie op Dnise94

Testen kun je beter om de dag doen ivm de oploop van de hcg 😊
Haha. Weet ik. Ga ook stoppen nu. Werd er alleen maar onzeker van. Mn testjes zijn ook op nu, dus mooie stok achter de deur 😛

één maand geleden

Nog aan het temperaturen? Of gestopt inmiddels? ;)

één maand geleden

Reactie op Joortje

Nog aan het temperaturen? Of gestopt inmiddels? ;)
Vanochtend weer iets gestegen. Ik ga voorlopig gewoon door temperaturen tot ik de eerste echo gehad heb denk ik 😊

één maand geleden

Ziet er super mooi uit!

één maand geleden

Mooie chart! Ik zit op 7+1 heb zelf een Oura ring die automatisch mijn temp bijhoudt. Mijn bbt is 36.4 gemiddeld, heb een lage lichaamstemperatuur. Ook lage rusthartslag, deze is sinds ik zwanger ben ook gestegen van 48 bpm naar 54bpm. Zo lang je temp gewoon mooi boven de coverline blijft gaat alles goed! 😊