11 Reacties

25 dagen geleden

No worries, toxoplasmose zit in de ontlasting

25 dagen geleden

Volgens mij, als ik het goed heb, wordt je besmet via kattenpoep en niet via kattenplas, dus denk niet dat je gelijk besmet zal zijn met toxiplasmose. Ligt er ook nog eens aan volgens mij of je kat veel buiten komt of niet. En toxoplasmose heeft een aantal dagen nodig voordat het besmettelijk wordt via kattenpoep. Als de kattenbak elke dag gereinigd wordt, is de kans op besmetting ook stukken kleiner

25 dagen geleden

Het is inderdaad de poep die gevaarlijk is! Geen zorgen dus 🥰

25 dagen geleden

Reactie op Nomi4

No worries, toxoplasmose zit in de ontlasting
Ja maar het zat ook precies op de plek van de kruis zeg maar .. dacht gelijk ohnee! Straks gaat het via m’n flamous dus naar binnen ( klinkt misschien heel dom ) maar heb er geen verstand van .. dus het zit alleen in kattenpoep ?

25 dagen geleden

Reactie op MissJalapeno

Volgens mij, als ik het goed heb, wordt je besmet via kattenpoep en niet vi ...
Nee mijn kat komt alleen op de balkon en mijn dochter doet de kattenbak.. maar omdat de kattenplas dus ( wat ik achteraf rook ) in het midden van mijn onderbroek zat precies bij mijn vagina begon ik gelijk te stressen omdat ik er 0 verstand van heb maar blijkbaar zit het dus alleen in de poep.

25 dagen geleden

Reactie op GevatteTulp557928

Ja maar het zat ook precies op de plek van de kruis zeg maar .. dacht gelij ...
Yes echt de poep, zie ook: https://www.quest.nl/mens/gezondheid/a27788879/waarom-mogen-zwangere-vrouwen-niet-in-aanraking-komen-met-een-kattenbak/#

25 dagen geleden

Reactie op expectopatronum

Het is inderdaad de poep die gevaarlijk is! Geen zorgen dus 🥰
Dus het is dus niet erg dat (misschien) dus de kattenplas die in mijn onderbroek zit mijn flamous dus heeft aangeraakt zeg maar? 😣

25 dagen geleden

Reactie op GevatteTulp557928

Dus het is dus niet erg dat (misschien) dus de kattenplas die in mijn onder ...
Je kunt voor de zekerheid altijd even de huisartsenpost of verloskundige bellen. Maar voor zover ik weet is het echt alleen de poep die de parasiet kan bevatten en is de plas niet schadelijk

24 dagen geleden

Waarom zou je een onderbroek op de grond hebben 🫣

24 dagen geleden

Reactie op Riri7

Waarom zou je een onderbroek op de grond hebben 🫣
Nee mijn onderbroek lag op een klein stapeltje op de kast wat ik nog moest opruimen

24 dagen geleden

Gatver wat walgelijk daarom haat ik katten. Ik denk overigens niet dat je hierdoor risico loopt. Het zit’m meer in de kattenpoep volgens mij.