26 Reacties

8 dagen geleden

Ik zit in hetzelfde schuitje... Ik moet donderdag terug komen... Ik heb wel vollop symptomen. Heb jij dat ook?

8 dagen geleden

Zit ook in hetzelfde schuitje, vorige week woensdag 1e echo, zag wel traag kloppend hartje voor zover ze het uberhaupt in beeld kreeg. Zou toen ook 8+3 moeten zijn volgens eigen berekening, maar ze meette 6+3. Aanstaande vrijdag 2e echo om te kijken of er toch groei is en goede hartslag

8 dagen geleden

Ik had eind september mijn eerste echo, waarbij ik zeker wist dat ik 6+5 moest zijn maar verloskundige kon een vruchtje meten van ongeveer 6 weken. 5 dagen verschil dus, maar wel een mooi kloppend hartje. Ze zeiden dat ik vertrouwen moest hebben maar in mijn hoofd klopte het niet. Afgelopen donderdag weer een echo gehad en toen klopte het hartje niet meer. Bij mij was het dus niet positief, en ik denk inderdaad als ik jouw verhaal zo lees dat het ook niet goed afloopt. 3 weken verschil is echt teveel. Heel veel sterkte de komende tijd.

8 dagen geleden

Bij mij was dit ook het geval. Vorige week de eerste echo gehad, volgens eigen berekening toen 7+1, maar zag niks met een uitwendige echo. Vervolgens een inwendige echo gedaan en daar zag ze wel een lege vruchtzak, wat zou beteken dat ik ongeveer 5 weken zwanger zou zijn. Over twee weken mag ik terug komen voor een nieuw echo. De echoscopist gaf aan dat het goed kon zijn dat ik gewoon minder ver zwanger was dan gedacht i.v.m. onregelmatige cyclus, maar toch ben ik er niet gerust op.

8 dagen geleden

Ik heb hier ook geen goede ervaringen mee. Bij mij zat er 1,5 week verschil tussen mijn eigen berekening en wat de verloskundige berekende/zag op de echo. 3 weken verschil is echt te veel.

8 dagen geleden

Reactie op Babyoktober2021

Ik zit in hetzelfde schuitje... Ik moet donderdag terug komen... Ik heb wel ...
Nee weinig tot geen symptomen maar dat is normaal bij mij dit is me 3de zwangerschap. Heb nooit in het begin ergens last van gehad behalve vermoeidheid.

8 dagen geleden

Reactie op s.j.s.2019

Ik had eind september mijn eerste echo, waarbij ik zeker wist dat ik 6+5 mo ...
Bedankt jij ook veel sterkte! Had je zelf ergens nog last van buikpijn of krampen?

8 dagen geleden

Reactie op Saartje321

Bij mij was dit ook het geval. Vorige week de eerste echo gehad, volgens ei ...
Ja je verlaat de verloskundige toch met een naar gevoel ookal geven ze aan dat je je geen zorgen hoeft te maken. Hoop dat het uiteindelijk goed voor je komt!

8 dagen geleden

Reactie op Emmy-

Ik heb hier ook geen goede ervaringen mee. Bij mij zat er 1,5 week verschil ...
Jaa ik heb dus geen bloedingen gehad in de tussentijd sinds me laatste menstruatie daarom dat ik zelf eigenlijk beetje met vragen zit.

8 dagen geleden

Reactie op Ayymu

Jaa ik heb dus geen bloedingen gehad in de tussentijd sinds me laatste mens ...
Bedoel je dat je tijdens je zwangerschap geen bloedverlies hebt gehad?

8 dagen geleden

Wij hebben dit afgelopen mei helaas meegemaakt. Ik moest echt 8 weken zijn, maar werd gemeten op 6+2 en een zwak hartje. Je hoofd weet dat het niet goed zit, maar je hart hoopt toch iets anders. Een week later weer een echo gehad en toen was het hartje helaas gestopt. Sterkte in deze onzekere tijd! 🧡
Wij ook hier in het zelfde schuitje. Dachten zelf 6.6 echoscopiste zag alleen dooierzak van 5.3. Donderdag moeten wij terug! Heel erg spannend

8 dagen geleden

Reactie op Ayymu

Bedankt jij ook veel sterkte! Had je zelf ergens nog last van buikpijn of ...
Nee helemaal niks, ik wil de miskraam afwachten maar tot nu toe echt geen tekenen dat er iets op gang komt. Daarnaast voel ik me met vlagen nog enorm zwanger

7 dagen geleden

Ja ik… ik wist mijn menstruatie datum niet ben vier jaar niet ongie geweest. Nou ik dacht door seks de datum te weten en zat er 3 weken naast! Ik dacht een windei zag wel mooie vrachtzak maar ik had wat anders verwacht. Maar twee weken later was daar echt een baby te zien. Zo zag het eruit bij mij toen. Zoals je ziet zo klein nog. Was daar 5,5 weken. Nu ben ik 11+4. Het kan zeker goed komen. Is alleen heel spannend. Ik ging ook zo bang naar huis. Maar als jij je nog heel zwanger voelt en symptomen wisselen ook als ze maar niet stoppen dan is jouw ovulatie later geweest, of de innesteling. Succes 🤞🏻 ik duim voor je.

6 dagen geleden

Hier idem, gisteren ook echo gehad en volgens mij berekening 8+3, volgens verloskundige (in mijn ogen een hele kundige dame) 6 weken. Hier wel al een goede hartslag te zien. Laatste menstruatie 22 aug en eerste positieve test 15 sept. Er zijn vruchtjes die aan een dia pauze doen. Wij over 2 weken weer een echo.

6 dagen geleden

Probeer in gedachte te houden hoe uitdagend het ook is dat je lichaam een heel intelligent en ingenieus ding is … je lichaam doet in deze wat nodig is, vertrouw en laat los … We kunnen heel goed voor onszelf zorgen, slimme keuzes maken alleen hebben we toch geen controle op hoe het zich gaat manifesteren.

6 dagen geleden

Ik had toen met 7 week ook echo en was helaas ook 1.5 minder weg. Anders half week later weer echo was er in eens een kindje met hartslag. Maar week erna is het kindje alsnog overleden

Reactie op Fem 🦋

Hier idem, gisteren ook echo gehad en volgens mij berekening 8+3, volgens v ...
Zo bijzonder Fem. Hier precies dezelfde data’s qua menstruatie en test. Vorige week een echo gehad was alleen nog maar een dooierzakje te zien.. morgen mogen we weer terug heel spannend!

5 dagen geleden

Reactie op AuthentiekeLeisteen770757

Zo bijzonder Fem. Hier precies dezelfde data’s qua menstruatie en test. Vor ...
Heel bijzonder inderdaad! Ik ga voor je duimen dat er een ontwikkeling heeft plaats mogen plaats vinden. Hoelaat mag je?

5 dagen geleden

Het heeft echt te maken met je cyclus.. ik had het deze zwangerschap ook! Volgens eerste dag laatste menstruatie was ik 7 weken, maar bij de echo rond de 5 weken. Ook alleen een vruchtzakje te zien. Ik moest ook 1,5 week wachten en had toen een hele mooie echo met vruchtje én kloppend hartje. Ik heb dus echt een langere cyclus dan gemiddeld. Als je altijd een even lange cyclus hebt en precies weet wanneer je eisprong is geweest, is het denk ik geen goed nieuws. Het blijft afwachten.. ik leef met jullie mee, ik vond het vreselijk dat afwachten ♥️