75 Reacties

25 dagen geleden

wow wat heftig! ik denk dat niemand dit voor jou kan invullen, dit is je eigen keus en je eigen strijd die je moet voeren van binnen en buiten. ik wens je veel kracht en sterkte, en ik hoop dat je blij gaat zijn met de keuze die je uiteindelijk gaat maken. ❤️

25 dagen geleden

Wat wil jij zelf is eigenlijk de vraag. Wil je graag een kind ? Dan zou ik het houden wel in je achterhoofd houden dat je er voor kiest het alleen te doen en dan niet van hem kan en moet verwachten.

25 dagen geleden

Als hij nu al zo doet moet je na gaan als je veder bent, ik zou aan jou en je kindje denken en hem lekker laten gaan als die nu al moeilijk doet

25 dagen geleden

Wat een rot situatie! Ik zou je adviseren goed naar je intuïtie te luisteren. Die heeft het eigenlijk altijd bij het juiste eind. Je voelt dat je het kindje graag wil houden geef je aan. Dat hij meteen gaat dreigen en zo vol emotie reageert zegt genoeg over het type partner dat hij is en wil zijn. Het zou een schrikreactie kunnen zijn, maar wel alarmerend en niet oké! Is dat iemand wie je naast je wil? Heb je support om je heen? Familie, vrienden?

25 dagen geleden

Reactie op Secondchance

Wat een rot situatie! Ik zou je adviseren goed naar je intuïtie te luistere ...
Ja mn vriendinnen weten het en supporten mij en mn ouders ook. Hij ziet zijn andere kids (8 en 13jr) wel gewoon.. ik vind het echt heel naar dat je zo kan zijn… kreeg net nog een appje “denk je er aan de dokter te bellen schat dan komt alles goed” en constant zeggen dat we volgend jaar wel een kindje kunnnen “nemen” maar het nu nog veel te vroeg is 🥴😓
Het klinkt misschien te direct maar ik zou wel zelf dat relatie willen afbreken als hij je zo gaat dwingen om iets tegen je wil te doen. Vooral naar je gevoel en familie luisteren.

25 dagen geleden

Reactie op SuzannaSuzanna11

Ja mn vriendinnen weten het en supporten mij en mn ouders ook. Hij ziet zij ...
Gelukkig heb je support om je heen. Blijf echt bij je eigen gevoel. Een zwangerschap is niet vanzelfsprekend. En niemand mag je dwingen het weg te halen. Als hij het niet wilde had hij voorzorgmaatregelen kunnen treffen.

25 dagen geleden

Wat heftig, waarom is hij er zo op tegen?

25 dagen geleden

Super heftig. Ik hoop dat je de kracht vindt om bij je besluit te blijven. Want je schrijft 'ik heb besloten ' en ik denk dat je alleen al om die reden altijd zult denken aan wat er had kunnen zijn als je je nu laat overhalen. Misschien is het beste advies dat ik je kan geven eerlijk over het besluit zijn. Dus aangeven dat dit het besluit is en dat je hoopt dat je het samen kunt doen, maar dat je nog steeds bij je besluit blijft als dat niet zo is. Misschien dat dat een andere dynamiek geeft, nu lijkt hij je toch nog erg over te willen halen

25 dagen geleden

Ik denk persoonlijk dat je het jezelf niet gaat vergeven als je het weg laat halen. Ik snap dat het een nare gedachte is om het ‘alleen’ te moeten doen maar geen enkele man kan jou als vrouw eisen een kind weg te laten halen, helemaal niet als je met hem in een relatie zit. Ik hoop voor je dat je de juiste keuze maakt, en als je er voor kiest, laat hem waar hij nu is en geniet van je zwangerschap! ✨✨

25 dagen geleden

Niet naar die man luisteren. Luister naar je hart schat❤️ Ik heb in een soortgelijke situatie gezeten, heb het toen niet gehouden omdat ik niks had om het kleintje te bieden (dak/thuisloos/geen familie/vrienden etc.) Maar ik heb er wel veel verdriet over gehad omdat ik in mijn hart graag mama wilden zijn voor het kindje. Ik snap helemaal dat je gebroken bent nu maar wat die man betreft kom je daar, hoe pijnlijk ook, wel overheen, abortus terwijl jij het eigenlijk niet wilt voor een kerel word misschien lastiger om mee te dealen en ik vind het vreemd dat hij met zijn spullen op straat gaat staan gelijk, als je seks hebt heb je altijd kans op een kindje, dikke punt.

25 dagen geleden

Nee ik keur zijn reactie niet goed, enkel zou het kunnen zijn dat het zo geschrokken is dat dit een 1ste reactie is? Dat hij erg geschrokken is? Geloof je dat er nog een gesprek mogelijk is met hem?

25 dagen geleden

Sterkte!

25 dagen geleden

Jij hebt al besloten om het kindje te houden. Hij geeft aan dat niet te willen. Dan is de situatie vrij duidelijk. Kies hierin voor jezelf en het kindje dat jij wèl wilt houden. Ga dingen voor jezelf regelen zoals huisvesting etc. Ik zou nog wel een goed gesprek met hem aan gaan, maar als hij zijn koffers pakt om te gaan, dan zou ik hem uitzwaaien. Het is niet makkelijk in je eentje, maar ik denk dat je beter zonder hem een gezinnetje kunt vormen dan met hem als hij zo stellig is.

25 dagen geleden

Wat erg dit! Ik hoop dat je goed naar je hart luistert en vanuit daar een keuze maakt. Ik heb het idee dat je de baby wilt houden. Sterkte 🙏

25 dagen geleden

Hij heeft niks te eisen

25 dagen geleden

Reactie op VrolijkeFakkel780882

Wat heftig, waarom is hij er zo op tegen?
Hij vind dat wij te kort samen zijn (half jaar…) en hij wil het nu niet maar over een jaar “ofzo” wel 🥴… hij heeft 2 kids uit een vorige relatie die al ouder zijn… dus vind t helemaal crue…

25 dagen geleden

Reactie op Fem 🦋

Nee ik keur zijn reactie niet goed, enkel zou het kunnen zijn dat het zo ge ...
Ik hoop het.. we wonen nog samen de laatste 2 dagen niet over gesproken vanmiddag kreeg ik een appje met “Fix je de dokter nog ff schat” Ben helemaal verslagen weer 😓

25 dagen geleden

Reactie op PeED

Super heftig. Ik hoop dat je de kracht vindt om bij je besluit te blijven. ...
Moet ik ook gaan doen.. nu geef ik nog een beetje aan dat ik er over aan het nadenken ben… om hem maar te pleasen en hier te houden 😓 ben zo bang vorige week stond hij al met zn spullen ingepakt boos om weg te gaan…
Ik ken jullie niet, maar ik denk dat ik het volgende zou voelen en mogelijk geldt dit voor anderen ook: als ik tegen mijn wens in word gedwongen om een kindje te aborteren, dan is de kans denk ik vrij aanwezig dat dit een traumatische ervaring wordt voor de rest van het leven en dat dit een enorme vertrouwensbreuk zou brengen tussen mij en die partner die dit heeft geeist; waardoor een relatie hierna niet meer mogelijk zou zijn. Ik kan me niet voorstellen dat Iemand die je hiertoe dwingt echt het goede voor jou wil en jou beschermt dus red flag als vader én als partner. Ik ben ook onverwachts zwanger geworden tijdens mijn studie, we hadden ook een afspraak gemaakt maar zijn toen toch niet gegaan. We geloofden na veel nadenken niet in de maakbaarheid van het leven; het komt even niet uit dus de baby moet weg. Ik kon me niet voorstellen dat ik met een volgende baby, die dan net wel gelegen zou komen, 100% gelukkig zou kunnen zijn, door de eerdere keus om de baby weg te halen toen het niet uitkwam. Wij hadden ook wel het gevoel dat het wel moeilijk kon worden maar uiteindelijk alles overbrugbaar is. Maar Jouw keuze is veel moeilijker, hopelijk verandert hij zijn standpunt… veel sterkte