75 Reacties

24 dagen geleden

Reactie op Faysel

Fijn dat hij zijn spullen dan pakt en vertrekt. Lijkt me een strak plan. Je ...
Ik vind het heel moeilijk hem los te laten omdat ik erg veel van hem hou 😓😓😓😓 maar ik weet dat dit wellicht het einde is… ik blijf achter hem aan gaan en smeken enz pff ik ben er gewoon kapot van. Hij ziet zn andere kids wel hoe kan je dan zo praten

24 dagen geleden

Reactie op Emmy W

Uit je verhaal begrijp ik dat het jouw huis is waar jullie wonen? Dan kun ...
Ik ben naar hem verhuisd maar het huis staat op mijn naam.. ben van de ene naar andere kant van nl voor bem verhuisd… ken niet veel mensen hier behalve “zijn mensen” 🥲 dus voel me ook heel eenzaam mijn vriendinnen wonen 2 uur verder op…

24 dagen geleden

Hij manipuleert en bedreigt je en jij bent aan het pleasen. Klinkt behoorlijk toxic, maar dat moet jij zelf ook inzien. Mijn advies is om je gevoel te volgen, wat je diep van binnen al weet. Het kan vanuit hem wel een reactie uit paniek zijn. Mijn partner reageerde ook heftig bij mijn 1e zwangerschap, maar is uiteindelijk bijgedraaid op het moment dat hij wist dat het kind er hoe dan ook zou komen. En als je hem nu ziet met zijn kind, die zijn 2 handen op 1 buik. En een 2e kindje op komst ☺️

24 dagen geleden

Reactie op SuzannaSuzanna11

Ik vind het heel moeilijk hem los te laten omdat ik erg veel van hem hou 😓 ...
Als je hem moet smeken dan weet jij ook wel dat dit absoluut geen gezonde relatie is. Het houden van hem gaat wel weer over. Het gevoel wat overblijft als je het kindje voor hem laat weghalen blijft voor altijd. Als het huis op jouw naam staat blijf jij daar voorlopig wonen en dan zoek je naar een woning in de plaats waar je vandaan komt of waar je wilt wonen. Je zet hem het huis uit, want jij hebt al voor het kind gekozen. En als ik jou was zou ik dat deze week al doen.

24 dagen geleden

Reactie op SuzannaSuzanna11

Ik vind het heel moeilijk hem los te laten omdat ik erg veel van hem hou 😓 ...
Weet dat als je gaat smeken, de ander weet dat je wanhopig bent. Dat is al helemaal een makkelijk manier om je te manipuleren; 'als jij niet X doet dan verlaat ik je!'. En dit kan hij altijd op je blijven gebruiken omdat hij weet dat jij toch niet durft te vertrekken. Je bent afhankelijk van hem en zo in een hoek te drijven. Wat Emmy al zei, de pijn van hem verliezen is tijdelijk en kom je in tijd wel overheen. Het gedwongen verliezen van je kindje is permanent. Als jij vastbesloten bent het kindje te houden, dan heb je twee uitkomsten; of hij verlaat je, of jij bent hem voor en gooit hem er eerst uit. In dat geval heb je niet veel meer te verliezen gezien het resultaat toch hetzelfde is en kun je het beter confronteren met een duidelijk gesprek waarbij je die rollen omdraait waarbij je je eigenwaarde behoudt. Je bent het waard en verdient beter.

23 dagen geleden

Jeetje meid. Voelt alsof hij niet helemaal de juiste persoon voor je is en je behoorlijk kleineert, manipuleert. Waarom staat het huis op jou naam als je naar hem bent verhuist? Lijkt alsof hij behoorlijke veel macht over je heeft en jij niet voor jezelf op komt. En dat weet hij maar al te goed tot dat je het tegendeel bewijst. Dat is geen houden van. Dat is controle/macht willen hebben zodat ie zichzelf beter voelt. Wat is er dat je zo gek op hem bent? Eerst van jezelf gaan houden dan laat je dit soort gekke niet meer toe. Een kindje krijg je niet zomaar zoals vele al zeggen als je het weg laat halen voor zo’n onbenul ga je je hele leven spijt krijgen. Als ie niet nog een kindje wilde had ie beter zn best moeten doen om het te voorkomen.

23 dagen geleden

Uiteindelijk staan wij allemaal niet in jouw positie … vanuit mijn werk lees ik ook dat je voor nu even je eigen kracht “kwijt bent”. Links of rechtsom zal je een keuze moeten gaan maken. Weet dat ook deze spanning en stress voor trauma’s kan gaan zorgen bij jouw kindje. In de 8ste week vormt de placenta zich, weet dat je vanaf dat moment nog meer met elkaar in verbinding staat. Al maak je nu de keuze niet voor jezelf doe het dan voor die kruimel die er in je groeit. Zeg tegen je partner hoe uitdagend ook. Wij gaan dit kindje houden en we gaan hulp zoeken of ik hou het kindje en we gaan nu uit elkaar. Hoe langer je wacht hoe lastiger en uitdagender het gaat worden. Pijn?! Dat gaat het toch doen, welke keuze je ook gaat maken.

23 dagen geleden

Ik sta hier niet in jouw schoenen dus dat maakt het makkelijker praten voor mij. Maar ik ben iemand die moeilijk kinderen kan krijgen en stel je laat het weghalen en kan daarna nooit meer een kindje krijgen, kun je hier dan mee leven? Dat is de enige vraag die ik mijzelf zou stellen maar dit komt door mijn achtergrond.. een kindje mogen krijgen is absoluut NIET vanzelfsprekend. Maar alsnog sta ik niet in jouw positie dus de keuze moet je helaas zelf maken. Ik wens je in elk geval alle kracht en een dikke knuffel toe om de voor jou juiste keuze te maken. 😘

23 dagen geleden

Ik heb dit vorig jaar meegemaakt. Hij was niet zo heel fel, maar zei wel meteen dat we het weg moesten halen. Ik heb toen heel erg vanuit mijn verstand gehandeld en dat ook gedaan. Ik heb naderhand ontzettende spijt gekregen, dus vanuit mijn ervaring zou ik je aanraden om het niet weg te halen. Maar goed, vraag je af of je nog wel met deze persoon wil zijn als hij je zo behandeld? En mocht je uit elkaar gaan, zou je überhaupt een kind van hem willen dragen? Veel vragen.. ik wens je veel sterkte toe in deze tijd en hoop dat je de juiste beslissing kan maken. Veel liefs X

23 dagen geleden

Jeetje zeg, wat een ingewikkelde situatie. Wat ik me ook wel heel erg afvraag, is of hij ook ruimte geeft aan jouw gevoel hierover. Heeft hij uberhaupt gevraagd wat jij wil en waarom, los van zijn eigen mening? Het klinkt voor mij als éénrichtingsverkeer, en niet als een gezonde relatie waarin dingen bespreekbaar zijn. Wellicht helpt deze vraag je: hoe zou je het vinden om alleenstaande moeder te zijn? Want een relatie verbreken is ontzettend zwaar, maar er komt een moment dat je daar overheen bent. Maar alleenstaande moeder is iets wat je de komende jaren zult zijn. Als ik je zo hoor, dan zul je in ieder geval een hele fijne moeder zijn en alles doen om dit kindje een fijn leven te geven. Sterkte!

23 dagen geleden

Reactie op Lauwwie

Hij manipuleert en bedreigt je en jij bent aan het pleasen. Klinkt behoorli ...
wat fijn 💕 nou zojuist heeft hij weer gevraagd of ik de dokter al heb gebeld.. ik zei nee nog niet.. waarna hij zei waarom niet dit moet zsm gebeuren…. En toen zei ik van ik weet niet of ik het wel wil.. en toen zei die nou als je het houd wens ik je een miskraam 😓😓

23 dagen geleden

Reactie op Emmy W

Als je hem moet smeken dan weet jij ook wel dat dit absoluut geen gezonde r ...
Ik weet het. Moet het nu ook gaan doen. Hij heeft me zojuist een miskraam toegewenst als ik het zou houden

23 dagen geleden

Reactie op Schuitje1989

Jeetje meid. Voelt alsof hij niet helemaal de juiste persoon voor je is en ...
Ik heb dit huis gezocht.. hij woonde weer bij zn moeder na zn relatie met zn ex.. die nu 1/2 jaar uit is en dus kids mee heeft… Ik weet niet ik vind het erg overeen komen met narcisme en eigenlijk alle punten vinkt hij af… in t begin was alles zo goed en fijn… voel me zo leeg en eenzaam. Hij heeft mij net weer lopen bedreigen en zn spullen weer gepakt om bij zn moeder te gaan slapen… als ik de dokter bel dan moest ik t maar laten weten en anders wenst ie me een miskraam…

23 dagen geleden

Reactie op Fem 🦋

Uiteindelijk staan wij allemaal niet in jouw positie … vanuit mijn werk lee ...
Dat ben ik idd. Helemaal na vanavond.. hij vroeg mij of ik de dokter al had gebeld… (natuurlijk heb ik dat niet) maar ik zei nee nog niet… en heeft zn spullen weer ingepakt om bij zn moeder te gaan slapen… waarna hij zei bel of app maar als je dit hebt gedaan en toen ging hij voor mij staan en zei “anders als je het houd wens ik je een miskraam …” ik snap niet dat je zo kan zijn…. Harteloos. En dan doodleuk zeggen als je het weghaalt dan hebben we een fijne toekomst en volgend jaar kunnen we wel een kindje “nemen” … 😓

23 dagen geleden

Reactie op EarthwormJim

Ik sta hier niet in jouw schoenen dus dat maakt het makkelijker praten voor ...
Heel lief.. zo denk ik ook hoor. Ik wil/ga het niet weghalen… ik ben bijna 32.. en weet niet of dit mij ooit nog gegund is.. en ik weet hoe lastig het voor vele vrouwen al is. Zie het als een wonder (zelfs mijn ouders zeggen dit) 😓 maar het is gewoon zo dubbel… want ik dacht dat hij van mij hield… tuurlijk mag je er noet klaar voor zijn en schrikken.. heb ik zelf ook gedaan.. maar zulke gemene dingen zeggen.. das geen liefde denk ik dan…. In ieder geval lief je reactie, ik gun jou ook een lief klein wondertje 💕 geef niet op met hopen. Dikke knuffel

23 dagen geleden

Reactie op SuzannaSuzanna11

Ik weet het. Moet het nu ook gaan doen. Hij heeft me zojuist een miskraam t ...
Hè, verdrietig dat het zo op deze manier moest stuk gaan. Maar jij hebt nu je duidelijkheid. Dat hij je nog even een trap na geeft.... Dat geeft echt wel aan dat de liefde van zijn kant wel afwezig is. Ik denk echt dat je dit allemaal wel in je eentje kunt, daar heb je hem niet voor nodig. En je mag trouwens best verdrietig zijn om wat er was, er waren vast ook fijne tijden, maar dat is nu wel voorbij.

22 dagen geleden

Reactie op SuzannaSuzanna11

Nog niet ik durf het niet te zeggen bang voor zijn enorme uitbarsting 😓 ho ...
Klop aan bij de huisarts en bij een verloskundige vraag hier hulp bij Je bent niet alleen zeker (helaas) niet de eerste

22 dagen geleden

Reactie op SuzannaSuzanna11

Ik vind het heel moeilijk hem los te laten omdat ik erg veel van hem hou 😓 ...
Pas op dat hij geen misbruik van jou liefde maakt 😘 Enige liefde die telt is zelf liefde 🫶

22 dagen geleden

Reactie op SuzannaSuzanna11

Ik ben naar hem verhuisd maar het huis staat op mijn naam.. ben van de ene ...
Waar woon je misschien dat iemand van ons wat kan doen of er voor je te zijn

22 dagen geleden

Je weet nu waar je aan toe bent. Dit soort mannen zijn er vaak heel goed in om je geliefd te laten voelen onder hún voorwaarden. Nu voor jezelf en je kleintje kiezen gaat je zoveel sterker maken lieverd, zo sterk dat je zo iemand niet eens meer in je buurt laat. Zo iemand verdiend jou niet, onthoudt dat!