23 Reacties

één maand geleden

Meestal eet ik dan soep met stokbroodje, vind ik altijd top als ik misselijk ben

één maand geleden

Reactie op Jokeeeee

Meestal eet ik dan soep met stokbroodje, vind ik altijd top als ik misselij ...
Dat is een goeie !

één maand geleden

Reactie op Jokeeeee

Meestal eet ik dan soep met stokbroodje, vind ik altijd top als ik misselij ...
Zit er hier nu ook in. Echt misselijk ben ik niet. Maar mij echt goed voelen doe ik ook niet. Hier vaak het meeste zin in.

één maand geleden

Ik eet als ik nergens zin in heb en ook geen zin heb om te koken egg fried rice. Rijst koken, roerbakgroenten opbakken, eitje erdoorheen bakken. Rijst toevoegen en kruiden. Afmaken met een komkommertje en je hebt een gezonde snelle maaltijd!!

één maand geleden

Reactie op minnemar

Ik eet als ik nergens zin in heb en ook geen zin heb om te koken egg fried ...
Ik word al misselijk van het idee.. warme groente en eieren ik heb daar denk ik een afkeer tegen. Maar bedankt voor je tip!

één maand geleden

Ik heb echt een afkeer voor warm eten gekregen. Soep met een broodje is het enige wat erin gaat

één maand geleden

Reactie op DTlove92

Ik word al misselijk van het idee.. warme groente en eieren ik heb daar den ...
Hahaha kan ik me voorstellen. Als ik iemand anders een ei zie eten ga ik wel over mn nek. Een apart iets die hormonen.. succes!!

één maand geleden

Ik haal gewoon unix soep in zak die vindt ik erg lekker met brood en of anders gewoon beschuit met kaas

één maand geleden

Ik eet nu graag stamppot. Dat was bij mijn eerste zwangerschap ook al. Dus, komende maanden eten we allerlei soorten stamppot.

één maand geleden

Kijken wat werkt. Bij mij eerste zwangerschap was alles goed zolang er geitenkaas doorheen kon 🤣 en iets daarna het vooruitzicht dat ik vla mocht eten (eet ik normaal nooit)

één maand geleden

Wat yoghurt? Ik denk koud eten het beste. Wanneer je misselijk bent dan ben je vaak ook gevoelig voor geuren

één maand geleden

Reactie op Riri7

Wat yoghurt? Ik denk koud eten het beste. Wanneer je misselijk bent dan ben ...
Koude salades werken hier

één maand geleden

Ik ga goed op pasta. Ik ben nu voor de 4e keer zwanger en elke keer maanden lang ontzettend misselijk. Ik trek voedingsmiddelen die maar iets “vochting” zijn slecht. Soep, kwark, yoghurt e.d. maar ook saus of bijvoorbeeld tomaten. Geldt ook voor drinken helaas. Dat is het enige wat ik wel moet innemen. Voor de rest is mijn dieet nu zeer beperkt.

één maand geleden

Je misselijkheid trekt met een tijdje waarschijnlijk weer weg, dus eet voor nu vooral dingen die je wel naar binnen krijgt. Bewust gezond eten komt wel als die misselijkheid weg is. Maar de misselijkheid kan ook komen omdat je nu misschien wat te lang wacht met iets eten en dan krijg je zo'n vicieuze cirkel van eten en misselijk zijn. Hopelijk vind je iets wat je wel smaakt, maak dat dan je go to maaltijd. Wèl eten is in eerste instantie belangrijker dan gezond eten. Als het eten later weer beter gaat kun je je focussen op het gezonde eten. Dit is trouwens geen vrijbrief om alleen maar uit de frituur te eten oid 😉

één maand geleden

De misselijkheid is steeds erger.. droge cracotte en cola hier nu. En ik lig op bed. Ik wil helemaal geen cola drinken want vindt het zo chemisch als wat maar misselijkheid is echt zo erg aanwezig. Net ook even gewogen en afgevallen. Ik had bij mn zoontje ook wel last van misselijkheid maar voor m’n gevoel is het nu wel erger. Bedankt voor jullie tips <3

één maand geleden

Reactie op DTlove92

De misselijkheid is steeds erger.. droge cracotte en cola hier nu. En ik li ...
Cola helpt soms wel tegen misselijkheid, maar misschien is het een idee om Suprimal te nemen als het echt zo erg is en niets anders werkt.

25 dagen geleden

Reactie op DTlove92

De misselijkheid is steeds erger.. droge cracotte en cola hier nu. En ik li ...
Bij mij wordt het ook bij elke zwangerschap erger en het begint eerder. Wat ook niet meehelpt is dat je minder rust kan pakken als je al kinderen hebt rondlopen. Ik heb emefasene van de huisarts gekregen. Dat onderdrukt de ergste misselijkheid

24 dagen geleden

Fijn deze tips. Hoeveel weken zijn jullie? Ik ben nu 6 weken en krijg al bijna niks door mijn keel door de misselijkheid. Hoef gelukkig (nog) niet over te geven, maar ben er wel constant bang voor. Bang voor de komende weken ook. Dwing mezelf de hele dag door wel te eten, beetje pasta of rijst met heel erg fijngesneden groente lukt tot nu toe (maar ook niet elk moment van de dag).

24 dagen geleden

6+6. Hopelijk trekt het bij jou rond de 13e week weg. Bij mijn vorige zwangerschappen duurde het bij mij tot week 21 en begon het in week 27/28 weer….

24 dagen geleden

Reactie op EchteIjsbeer970090

6+6. Hopelijk trekt het bij jou rond de 13e week weg. Bij mijn vorige zwang ...
Jeetje wat pittig! Knap dat je dat inmiddels al voor de 4e keer doorstaat. 💪🏼 Qua eettips, ik had vandaag wraps met groente en een gehakt nootje. Verhouding vrij scheef, maar daarom ging het er wel goed in.