19 Reacties

22 dagen geleden

Weet dat je bepaalde rechten hebt op het werk als zwangere. Denk aan extra pauze tijdens je werkdag! https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/arbeidsomstandigheden/vraag-en-antwoord/rechten-op-aangepast-werk-aangepaste-werktijden-en-verlof-tijdens-en-na-mijn-zwangerschap

22 dagen geleden

Reactie op Mamavanmini

Weet dat je bepaalde rechten hebt op het werk als zwangere. Denk aan extra ...
Bedankt voor je reactie! Ja dat wist ik, alleen wij staan alleen de hele dag. En tussendoor even zitten kan wel hoor, maar echte pauzes dat je in alle rust even kan zitten is bij ons niet echt mogelijk.

22 dagen geleden

In mijn eerste zwangerschap stelde mijn werkgever zelf voor om kortere dagen te werken zo lang het nodig was. Dus ja dat is super fijn als ze zo mee denken en begripvol zijn. Ik werk in een middelgroot bedrijf dus dat maakt inval natuurlijk wel een stuk makkelijker dan wanneer je alleen staat. Ik kan me het gevoel van je werkgever goed voorstellen maar je hebt nu eenmaal wel rechten... Dus dat is onhandig voor haar maar dat is wel wat het is. Lastige situatie voor de werkrelatie kan ik me zo voorstellen. Maar luister naar je lichaam en kies ten alle tijden voor je kindje. Werk is maar werk.

22 dagen geleden

Je werkgever heeft weinig te zeggen, het is aan de arboarts om inhoudelijk jouw ziekmelding te bespreken.

22 dagen geleden

Bij mijn vorige zwangerschap werkte ik wegens andere omstandigheden vanuit huis, dus kon ik lekker comfy kleding aan en in mn pauze een dutje doen. Bij deze zwangerschap werk ik niet, maar ik merk wel dat het zwaar is met nog een rondrennende peuter in huis en minder mogelijkheden om dutjes te doen. Het hoort er een beetje bij, maar vaak wordt het minder na het eerste trimester! Neem anders een krukje mee voor achter de kassa, dan kan je even zitten tussen de klanten door.

19 dagen geleden

Hier exact het zelfde probleem, ik werk ook in een kledingwinkel en heb me vandaag voor t eerst ziek moeten melden. Nou ze vond het maar raar en heeft dat ook even duidelijk gemaakt naar me andere collega. Voel me hier echt rot door.

19 dagen geleden

Jij hebt gewoon recht om je ziek te melden. Ik zou niet een dag minder gaan werken dan wordt je gekort in je loon / verlof.

19 dagen geleden

Misschien een uurtje later beginnen en uurtje eerder weg? In een kleding winkel zijn dit vaak de niet drukke momenten? Dat dit je werkdag wat dragelijker maakt zolang je energie zo laag is.

19 dagen geleden

Officieel hoeft je werkgever helemaal niet te weten waarom je je ziek meldt. En jouw werkgever is ook verplicht om je extra pauzes en dingen te geven en te zorgen dat je wel even in alle rust kan zitten. Als dat niet mogelijk is, snap ik heel goed dat je je ziekmeldt.. denk aan jezelf :). Mijn leidinggevende stuurt juist de hele tijd aan op ziekmelden, maar daar wil ik niet aan (ik kan gewoon werken, alleen meer vanuit huis want dat scheelt 1,5 uur reistijd en dan kan ik af en toe ff liggen tussendoor). Weer andere uiterste..

19 dagen geleden

Reactie op Sanne06092024

Officieel hoeft je werkgever helemaal niet te weten waarom je je ziek meldt ...
Wel heel lief van je leidinggevende! Ik vind het dus heel moeilijk om aan te geven dat hun zich aan bepaalde regels moeten houden☹️

19 dagen geleden

Reactie op OptimistischeParel566435

Wel heel lief van je leidinggevende! Ik vind het dus heel moeilijk om aan t ...
Ja dat snap ik wel idd! Wat zei de huisarts erover? Die kan je eventueel vragen om een briefje te schrijven ofzo, weet niet of dat helpt haha.

18 dagen geleden

Reactie op Sanne06092024

Ja dat snap ik wel idd! Wat zei de huisarts erover? Die kan je eventueel vr ...
Jaa is al gebeurd, maar ik sta dus op heel veel dagen alleen, omdat het soms heel rustig is en we dan niet met zn 2e mogen staan. Enige probleem is dat je in de winkel nergens kan zitten en je takenlijst zo lang is dat je geeneens tijd hebt om te zitten ondanks dat er geen klanten zijn…

18 dagen geleden

Reactie op OptimistischeParel566435

Jaa is al gebeurd, maar ik sta dus op heel veel dagen alleen, omdat het som ...
Ah ja dat is wel vervelend.. wel stom dat je werkgever er geen begrip voor heeft.. is er een bedrijfsarts oid waar de winkel mee samenwerkt? Misschien daar melden? Hoop dat jullie eruit komen! Denk iig goed aan jezelf 😘

17 dagen geleden

Reactie op OptimistischeParel566435

Hier exact het zelfde probleem, ik werk ook in een kledingwinkel en heb me ...
Waardeloos toch, ik ben al paar keer aan het werk geweest toen ik al niet fit was maar nu kon ik echt niet meer.

17 dagen geleden

Reactie op Purpelina

Misschien een uurtje later beginnen en uurtje eerder weg? In een kleding wi ...
Dat is helaas dus niet te doen bij ons..

17 dagen geleden

Reactie op Esmee1998L

Waardeloos toch, ik ben al paar keer aan het werk geweest toen ik al niet f ...
Jaa ik dus ook. Echt belachelijk..

16 dagen geleden

Je werkgever kan voor jou een uitkering aanvragen bij UWV vanwege ziekte door zwangerschap. Zodat jij je uren kan maken die je kan maken, en het voor je werkgever niets kost om jou door te betalen. Ziek is ziek. En ziek door zwangerschap kan heel zwaar zijn. Daarom zijn deze regels er ook. Dit betekent dat ze voor de uren die jij niet kunt werken, iemand anders kan laten werken zonder dat het extra geld kost.

16 dagen geleden

*ikzelf ben ook al weken thuis, maar ik kan gelukkig thuiswerken en mijn werkgever steunt mij enorm. Dus een uitkering aanvragen is bij mij niet nodig maar het kan je wel helpen je minder “schuldig” te voelen

14 dagen geleden

Hoe gaat het nu bij jou? Ik heb me nu ook voor de tweede keer een dag ziekgemeld en merk ook weinig begrip vanuit het werk. Vind ik heel lastig, zeker omdat ik een jaarcontract heb en heel bang ben voor de gevolgen