7 Reacties

6 dagen geleden

Tips waar je niks aan hebt Sowieso los laten Zelf merk ik bij stress en drukte ik alleen maar misselijker voelt Weet niet of ze al weten van je zwangerschap anders open kaart spelen En wat nog kan is zelf de arbodienst bellen, voor je werk is het al makkelijker als je de arbodienst achter je heb en als het door zwangerschap komt kunnen ze extra budget krijgen om mensen in te zetten vaak Wees lief voor jezelf 😘

6 dagen geleden

Ziek is ziek, niks aan te doen. Zelf werk in de horeca en merk ook dat de hele dag staan, lopen en tillen erg pittig wordt. Ik hoop het ook nog even geheim te houden maar als de duizeligheid en misselijkheid erger worden dan zal ik dat toch moeten melden. Bovendien merk ik dat zwaar tillen nu al een aanslag is voor m’n rug en bekken. Het liefst meld ik mij ziek maar durf het niet want ik belast mijn collega’s dan enorm. Wel zeg ik alle andere activiteiten naast t werk af op t moment. Heb al m’n energie nodig om een werkdag door te komen. Heel veel sterkte. Ik denk dat open kaart spelen wel het meeste begrip zal opleveren.

6 dagen geleden

Je kan een preventief spreekuur aanvragen bij de bedrijfsarts. Je werkgever krijgt financieel compensatie bij ziekte door zwangerschap. De bedrijfsarts mag de reden van frequent verzuim niet vertellen. Dat zorgt allicht voor wat acceptatie vanuit je werkgever.

6 dagen geleden

Luister, ik heb in de zorg gewerkt en het probleem daar is, dat ziekmelding als een probleem gezien wordt. Je doet het niet expres, er groeit een wondertje in je. En dat je leidinggevende geërgerd overkomt zegt veel over de leidinggevende. Wat hierboven ook gezegd wordt. Meld je bij de bedrijfsarts en maak daarmee een plan. Het bedrijf maakt namelijk zelf keuzes in personele bezetting, salaris en secundaire voorwaarden waardoor het zo krap is. Dus het is alles behalve jouw schuld. Ik snap heel erg dat je dat voelt. Ook jaren lang gehad. Maar bedenk wat jij tegen een patiënt of cliënt in jouw situatie zeggen zou. Ook meld je ziek toch? We mogen in de zorg allemaal liever zijn naar onszelf. You’ve got this. En ga desnoods een paar keer praten met een mentale ondersteuning van de huisarts of verloskundige. ❤️

6 dagen geleden

Ja ik werk ook in de zorg en merk dit inderdaad ook heel erg, bij men vorige zwangerschap echt nergens last van gehad en nu gewoon over vermoeid en veel hoofdpijn en een te lage bloeddruk. Me ziek gemeld maar wel met een enorm schuld gevoel omdat ik weet hoe krap we zitten, moet nu maandag weer werken maar zie er zo tegen op.

Reactie op FantasierijkeZee468182

Ziek is ziek, niks aan te doen. Zelf werk in de horeca en merk ook dat de ...
Ik snap zo hoe je je voelt. Ik ben nu 8 weken en werk ook in de horeca. Groot en deels lunch en productie kok. Ik ben al een week en de laatste 3 dagen extreem moe en zo futloos. Geen energie gewoon. Heb hier echt veel moeite mee. Normaal een bom van energie. Nog niet iedereen weet het op werk, waardoor ik ook nog geen extra pauze kan vragen. Je kan namelijk 1/8e tijd van je dag extra doorbetaalde pauze krijgen. Ik heb zo respect voor alle vrouwen die dit moeten doorstaan…… kweet zelf echt even niet meer hoe ik dit moet blijven volhouden zo.