8 Reacties

één maand geleden

Ik denk dat je niet bang hoeft te zijn. Een werkgever mag nooit een contract niet verlengen vanwege zwangerschap. Als je laat zien dat je goed functioneert, zullen ze je graag willen behouden. Een werkgever draait ook niet voor de kosten op, dat is het uwv. Plus ze weten wanneer ze een vrouw in eerste instantie aannemen dat de kans erin zit dat ze zwanger gaat raken. Ik ben zelfs gaan solliciteren tijdens mijn zwangerschap, geen enkele problemen mee gehad. Veel succes en maak je niet al te druk!

één maand geleden

He Elex! Ik heb precies hetzelfde. Ik start 1 oktober, 2 maanden proeftijd… Ben dan al ruim over de 14 weken en ik werk in de zorg. Hoef dan eigenlijk geen nachten meer te doen. Dus of: ik moet het vertellen in mijn proeftijd, of ik moet langer nachten door doen… vind het ook super spannend!

één maand geleden

Reactie op roosjeopeenberg

He Elex! Ik heb precies hetzelfde. Ik start 1 oktober, 2 maanden proeftijd… ...
Oooo spannend! Maar ik denk dat het wel goed komt!

één maand geleden

Ik zit net in de zelfde situatie 31 augustus positieve zwangerschapstest en 2 september gestart bij nieuwe werkgever! Weet nie goe oe het hun te vertellen

één maand geleden

Ik ben net iets meer dan 8 weken zwanger en begin volgende week met mijn nieuwe baan. Als je goed functioneert, hebben ze in principe geen reden om je geen nieuw contract te geven! Ik heb voor mezelf voorgenomen om er echt álles uit te halen en ervoor te zorgen dat ze me niet kwijt willen. Ook wil ik meermaals naar mijn functioneren vragen. Die gesprekjes wil ik graag opnemen, zodat ik zwart op wit heb dat ik functioneer of niet. Mochten ze me dan ontslaan of mijn contract niet verlengen, kan ik daar altijd op terugvallen

één maand geleden

Reactie op jarivanorsouw

Ik denk dat je niet bang hoeft te zijn. Een werkgever mag nooit een contrac ...
Helaas is dat niet overal de realiteit

één maand geleden

Als ik het goed begrijp loopt over twee weken je proeftijd af. Ik zou dan in ieder geval een einde proeftijd gesprek aanvragen en actief vragen of je functioneren naar wens is. Na afloop van het gesprek een mail sturen naar je manager met een samenvatting van het gesprek en dat je blij bent dat er ook na afloop van de proeftijd een wederzijdse klik blijkt te zijn. Hiermee heb je bewijs dat je functioneren goed is. Mocht er ooit moeilijk worden gedaan kan je terugverwijzen naar die mail.

één maand geleden

Reactie op Nina3100

Als ik het goed begrijp loopt over twee weken je proeftijd af. Ik zou dan i ...
Precies dit! Zorg dat je alles zwart op wit hebt, zodat je niet 'ineens' na je aankondiging allemaal negatieve beoordelingen krijgt waardoor ze je niet aanhouden